۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵

آخرین اخبار نقل و انتقالاتی استقلال از زبان مددی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،احمد مددی مدیرعامل استقلال در گفتگویی که با برنامه ورزش و مردم داشت، درباره آخرین اتفاقات باشگاه استقلال به صحبت پرداخت. او درخصوص عملکرد آبی پوشان در فصل نقل و انتقالات گفت: به اتفاق هیئت مدیره مح...

آخرین اخبار نقل و انتقالاتی استقلال از زبان مددی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،احمد مددی مدیرعامل استقلال در گفتگویی که با برنامه ورزش و مردم داشت، درباره آخرین اتفاقات باشگاه استقلال به صحبت پرداخت. او درخصوص عملکرد آبی پوشان در فصل نقل و انتقالات گفت: به اتفاق هیئت مدیره محترم و کادرفنی هم قسم شدیم که در فصل نقل و انتقالات به گونه ای عمل کنیم که ان شالله هم در لیگ قهرمانان آسیا و هم در لیگ برتر بتوانیم نتایج خوبی را رقم بزنیم.

وی درباره بحث فروش مهدی قایدی و رقم فروش او پاسخ داد: ما آقای قایدی را به باشگاه شباب الاهلی ترانسفر کردیم. راه های درآمدزایی در باشگاه های ایرانی محدود است. این امر یا از طریق اسپانسر است و یا از فروش محصولات است که قانون کپی رایت در کشور نداریم و همیشه یک مانعی است. به دلیل کرونا امکان بلیط فروشی وجود ندارد و حق پخش تلویزیونی را بهتر می دانید.

او گفت: یکی از راه های درآمدزایی ترانسفر بازیکنان است که با هماهنگی هیئت مدیره و کادرفنی نسبت به ترانسفر قایدی اقدام کردیم و خدا را شکر عددی که بابت ترانسفر قایدی برای استقلال ایجاد درآمد می کند، عدد خوب و قابل توجهی است.

مددی درباره جانشین های قایدی و اینکه مذاکره با افرادی مانند شیمبا صورت گرفته است نیز گفت: ما حدود ۱۰ روز است که مذاکراتمان را با آقای شیمبا انجام دادیم. فکر می کنم اگر مشکل خاصی پیش نیاید، باید شیمبا را بازیکن استقلال بدانیم. این مسئله طی یکی دو روز آینده مشخص خواهد شد.

مدیرعامل آبی پوشان درباره جذب قاسمی نژاد و اینکه فرهاد مجیدی اعلام کرده بود این بازیکن در لیست او نیست، پاسخ داد: آقای قاسمی نژاد مشکل رضایت نامه داشت. ما خیلی پیگیری کردیم. عدد رضایت نامه ایشان عدد قابل توجهی بود که با اعداد ما نمی خواند. در نهایت خود این بازیکن با باشگاهش توافق کرد و مبلغ رضایت نامه اش را نیز پرداخت کرد. پس از اینکه قاسمی نژاد با باشگاه شهرخودرو به توافق رسید، ما نسبت به عقد قرارداد با او اقدام کردیم.

وی درباره جذب بازیکنان خارجی و اینکه آیا استقلال در این مورد مشکلی دارد یا خیر نیز پاسخ داد: نخیر فکر نمی کنم. چون ما پرونده باز قطعی نشده نداریم. دو پرونده در دیوان عالی ورزش داریم که در حال رسیدگی است و قطعی نشده است. در مورد بازیکنان خارجی ما با شیمبا مذاکره کرده ایم و طی یکی دو روز آینده نهایی می شود. با یک بازیکن دیگر شاغل در لیگ پرتغال در حال مذاکره هستیم و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، یکی دو روز آینده نهایی می شود.

او درخصوص اینکه به هواداران استقلال این قوت قلب را می دهد که غیبت مهدی قایدی در ترکیب تیم حس نشود، گفت: ما با نظر سرمربی محترم خط حمله را تقویت می کنیم. من تصور نمی کنم با بازیکنانی که جذب می کنیم، خلأیی در این بابت برای ما حس شود.

مددی درباره بازیکنان تمدیدی و آینده رشید مظاهری نیز پاسخ داد: بازیکنان تمدیدی ما آقایان سیدحسین حسینی، آرش رضاوند و سیاوش یزدانی بودند. بازیکنان قطعی خروجی نیز شیخ دیاباته، هروویه میلیچ، مهدی قایدی و محمد نادری بودند. تاکنون نیز قاسمی نژاد، آزادی، نیک نفس، آقاسی، حسین زاده و رضایی جذب کرده ایم. بازیکنانی که با آنها در حال مذاکره هستیم جعفر سلمانی، شیمبا، ابوالفضل جلالی و صالح حردانی هستند. آقای رشید مظاهری هم با ما قرارداد دارد و بستگی دارد طی روزهای آینده چه اتفاقی بیفتد. ما نشست هایی با ایشان و مدیربرنامه هایشان داشته ایم. ایشان علاقه مندیشان را برای جدایی اعلام کرده اند ، ما هم شروط خودمان را داریم و باید ببینیم در رزوهای آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

وی درخصوص اینکه پروسه جذب جعفر سلمانی در چه مرحله ای است، پاسخ داد: ما ۹۰ درصد راه جذب جعفر سلمانی را رفته ایم و اگر اتفاق خاصی نیفتد، ان شالله ایشان نیز بازیکن استقلال خواهند شد.

مدیرعامل آبی پوشان درباره شرایط جذب گابریله پین به عنوان دستیار فرهاد مجیدی نیز گفت: ویرایش نهایی قرارداد ۳ روز پیش برای ایشان ارسال شد و منتظریم که این قرارداد را اصلاح یا امضا کنند و ما نیز با امضای قرارداد، آن را نهایی کنیم.

احمد مددی درخصوص مشکلات مالی با اسپانسر باشگاه نیز پاسخ داد: من باید از آقای دکتر میری مدیرعامل شرکت های وب تشکر کنم. فصل گذشته خیلی زحمت کشیدند و به ما کمک کردند. امسال نیز با نشست هایی که داشتیم، قول همکاری دادند. اینکه بگوییم مشکل مالی وجود ندارد، خیر. همواره ما و باشگاه رقیب مشکل مالی داریم. ولی باید مدیریت کنیم و بتوانیم در این فضای اقتصادی باشگاه را پیش ببریم.

وی ادامه داد: جا دارد من درباره مدل های جدید قراردادی صحبت هایی را مطرح کنم. در این فصل شرایط خاصی پیش آمد و برخی باشگاه ها به نوعی حرکت کردند که ارقام بازیکنان بسیار بالا رفت و ما در جذب بازیکنان دچار مشکل شدیم. ما به اقیانوس منابع مالی متصل نیستیم. تنها منبع درآمدی ما اسپانسر و ترانسفر بازیکنان است و ما هیچ ردیف بودجه ای نداریم. از آن طرف نیز ما حواله خودرو، حواله فولاد و دلار خارج از قرارداد نداریم. ما در این قراردادها سعی کردیم یک رقم پایه برای بازیکن بگذاریم و عددی را به عنوان مزد بر اساس عملکرد بازیکن تدارک دیدیم تا عدد منطقی باشد که بتوانیم پرداختی داشته باشیم.

او درخصوص اینکه آیا این روش موفقیت آمیز بوده است یا خیر، گفت: خیلی سخت بود. باشگاه های رقیب اعدادی را که پیشنهاد می دادند، در توان ما نبود. اینجا استقلال است و هر کسی که عرق استقلالی داشته باشد، باید از یک سری مسائلش گذشت کند. خدا را شکر تاکنون به مشکل نخورده ایم. هر چند سخت بود ولی بالاخره توانستیم قراردادها را منعقد کنیم.

مددی درباره تمدید قرارداد مطهری و اسماعیلی نیز گفت: این دو بازیکن در لیست تمدید قرارداد ها حضور ندارند! آقای سرمربی محترم نظری روی این عزیزان ندارد و احتمال جدایی شان هست.

مدیرعامل استقلال درباره اینکه بجز این دو بازیکن، کدام افراد وضعیت مشابهی دارند نیز گفت: از ابتدا، آقای داریوش شجاعیان در لیست فرهاد مجیدی نبودند. متأسفانه آقای ریگی عدد بالایی را برای تمدید قرارداد به ما پیشنهاد کردند که توان پرداختش را نداریم. عدد ایشان با ما همخوانی نداشت و نمی توانستیم آن را پرداخت کنیم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار