۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹

آخرین آمار متوفیان کرونا در پایتخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) تهران امروز جهت ارائه گزارش در صحن شورای شهر ششم حاضر شد و در مورد عملکرد  این سازمان در شرایط کرونا توضیحاتی ارائه داد. خال اظهار داشت: از ابتدای اسفند سال ۹...

آخرین آمار متوفیان کرونا در پایتخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) تهران امروز جهت ارائه گزارش در صحن شورای شهر ششم حاضر شد و در مورد عملکرد  این سازمان در شرایط کرونا توضیحاتی ارائه داد.

خال اظهار داشت: از ابتدای اسفند سال ۹۸بحرانی غیرقابل تصور و بی‌سابقه در طول ۵۰ سال اخیر سازمان بهشت‌زهرا (س) صورت گرفته که در این سازمان تلاش کردیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی گفت: به لحاظ عدد و رقم بحران غیرقابل تصور بوده و در برخی از روزها عدد متوفیان کرونایی به ۲۰۰ نفر در مرداد امسال رسید. همچین حدود ۲۰۰متوفی عادی پایتخت را داشیم که این عدد در طول ۵۰ سال تاریخ بهشت‌زهرا (س) بی‌سابقه بوده است. 

مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) با اشاره به اینکه این بحران بیش از ۱۹ ماه است که جریان دارد و آنها و پایانی برای آنها معلوم نیست گفت: تدوین شیوه‌نامه درون‌سازمانی عملیات مدیریت اجساد در این زمینه جهت حفظ سلامت پرسنل و شهروندان انجام گرفت و رایزنی‌ها در همان روزها و ساعات اولیه شیوع کرونا با دفاتر علما و مراجع جهت اخذ استفتائات و فتواهای لازم انجام شد و علاوه بر این موضوع فتوای مقام معظم رهبری در خصوص دفن متوفیان ناقل به ویروس کرونا به صورت کامل اجرا شد.

خال گفت:‌ برگزاری نشست‌های هماهنگی د ر خصوص ارتقاء کیفیت رتق و فتق اموات کرونا نیز در دستور کار بود و همان اوایل مانع اساسی برای تغسیل متوفیان با رعایت موازین بهداشتی در سطح کشور رفع و با وحدت رویه با محوریت سازمان بهشت‌زهرا (س) عملیات تغسیل با آب متوفیان کرونا آغاز شد و طلاب جهادی در کنار پرسنل ایثارگر اقدامات لازم را انجام دادند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار