۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵

آتش سوزی گسترده در انبار چوب در مجیدیه شمالی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،جلال ملکی گفت: ساعت ۲۱:٠٨  شب گذشته یک مورد آتش سوزی در یک انبار چوب ، در رسالت، خیابان مجیدیه شمالی، کوچه سازمان آب به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ت...

آتش سوزی گسترده در انبار چوب در مجیدیه شمالی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،جلال ملکی گفت: ساعت ۲۱:٠٨  شب گذشته یک مورد آتش سوزی در یک انبار چوب ، در رسالت، خیابان مجیدیه شمالی، کوچه سازمان آب به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از آن سه ایستگاه به همراه تجهیزات پشتیبانی از جمله نردبان هیدرولیکی به محل اعزام شدند، ادامه داد: آتش نشانان در محل حادثه مشاهده کردند در یک انبار ١۴٠ متری یک طبقه که سقف شیروانی داشت حریق رخ داده است. این سقف ها اصلا مقاومت کافی در برابر حریق را ندارند. این محل انبار چوب و مصنوعات چوبی بود که مقدار زیادی چوب، تخته، درهای ساخته شده در محل نگهداری می شد و این بخش کاملا شعله ور بود به طوری که آتش از زیر سقف ها به بیرون می زد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: در یک سمت انبار یک ساختمان دو طبقه مسکونی واقع شده بود که در لحظات اولیه به دلیل نگرانی از سرایت آتش ساکنان از محل خارج شده بودند. در سمت دیگر انبار نیز یک تعویض روغنی وجود داشت که خودرویی نیز داخل آن محل قرار داشت. آتش در آستانه سرایت به مغازه نیز بود که اگر این اتفاق می افتاد با توجه به وجود خودرو، روغن و بنزین وضعیت وخیم می شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آتش نشانان از دو طرف عملیات را آغاز کردند. بر اثر شدت حرارت سقف های شیروانی تخریب شده بود و عملیات با مشکل مواجه شده بود اما با اتخاذ تدابیر عملیاتی مناسب آتش تحت کنترل درآمد و از گسترش بیشتر جلوگیری شد.

ملکی با بیان اینکه محل تحویل کارشناسان و مالکان داده خواهد شد تا علت آن بررسی شود، تصریح کرد: چند سیلندر اکسیژن و سیلندر های مختلف گاز مایع نیز در محل وجود داشت که یک یا دو سیلندر شعله ور شده بودند. این هم ریسک خطر را افزایش داده بود که در لحظات اولیه با عملیات جسورانه آتش نشانان پیش از انفجار از محل خارج شد. در حال حاضر مدتی است که آتش خاموش شده و حادثه تلفات جانی نداشته است. این حادثه خسارت مالی بسیاری بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار