۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱

آتش درجنگل‌های گالیکش؛ بالگردهای اطفای حریق به گلستان اعزام شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ریس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع از اعزام بالگردهای اطفای حریق به جنگل‌های محدوده روستای “بش اویلی و صادق آباد” بخش لوه شهرستان گالیکش خبر داد. به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع؛...

آتش درجنگل‌های گالیکش؛ بالگردهای اطفای حریق به گلستان اعزام شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،

ریس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع از اعزام بالگردهای اطفای حریق به جنگل‌های محدوده روستای “بش اویلی و صادق آباد” بخش لوه شهرستان گالیکش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع؛ خلبان محمد مهدی نوری آل آقا با اعلام این خبر گفت: این آتش سوزی ها ساعت ۱۲ روز پنج شنبه آغاز و و با اعلام و درخواست یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مدیریت بحران استان گلستان، بلافاصله نخستین پایگاه اطفا حریق هوایی وارد عمل شد و ۲ بالگرد مجهز به سبد اطفای حریق با ظرفیت ۴ تن آب به محل اعزام شد.

وی با بیان اینکه دو بالگرد دیگر نیز در منطقه آماده و مستقر هستند گفت: هم اکنون نیروهای منابع طبیعی و مردم محلی در حال خاموش کردن آتش در منطقه هستند.

رییس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفا حریق هوایی وزارت دفاع افزود: سخت‌گذر بودن منطقه آتش سوزی همراه با وزش باد شدید و دمای ۴۲ درجه هوا خاموش کردن حریق را سخت و کُند کرده است.

خلبان نوری آل‌آقا اظهار کرد: حضور وزارت دفاع جهت پاسداری از عرصه های طبیعی کشور با استفاده از تمام ظرفیت های هوایی نیرو های مسلح و کشوری جهت اطفا کامل شکل گرفته و ادامه خواهد داشت.

وی از مردم خواست مراقبت بیشتری از طبیعت کرده و پس از روشن کردن آتش از خاموش شدن آن مطمئن شوند.

بخش لوه در ۶ کیلومتری پارک ملی گلستان و در فاصله ۲۷ کیلومتری مرکز شهرستان گالیکش قرار دارد.

جنگل‌های گالیکش دچار حریق شد

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت که بخشی از جنگل‌های محدوده روستای “بش اویلی و صادق آباد” بخش لوه شهرستان گالیکش از ظهرپنج شنبه دچار آتش سوزی شد.

محمد آریانفر در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: نیروهای منابع طبیعی گالیکش ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه ظهر امروز با اطلاع از آتش سوزی به محل اعزام شدند و هم اکنون حدود ۵۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی و مردم محلی در حال خاموش کردن آتش هستند.

وی افزود: سخت‌گذر بودن منطقه آتش سوزی همراه با وزش باد شدید و دمای ۴۲ درجه‌ای هوا، تلاش نیروهای مستقر در محل برای خاموش کردن حریق را سخت و کُند کرده است.

آریانفر اضافه کرد: فراخوان برای استقاده از ظرفیت نیروهای منابع طبیعی شهرستان‌های گنبدکاووس، کلاله، رامیان و آزادشهر و نیز بالگرد برای سرعت بخشیدن به عملیات خاموش کردن آتش داده شده است.

بخش لوه در ۶ کیلومتری پارک ملی گلستان و در فاصله ۲۷ کیلومتری مرکز شهرستان گالیکش قرار دارد.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار