۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷

آبله میمون بیماری واگیر که باعث نابینایی می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا و سازمان خدمات درمانی ایالت تگزاس اعلام کردند که یکی از ساکنان این ایالت که از نیجریه به تگزاس سفر کرده به بیماری آبله میمون مبتلا شده است. براساس بیانیه ...

آبله میمون بیماری واگیر که باعث نابینایی می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا و سازمان خدمات درمانی ایالت تگزاس اعلام کردند که یکی از ساکنان این ایالت که از نیجریه به تگزاس سفر کرده به بیماری آبله میمون مبتلا شده است.

براساس بیانیه منتشر شده، فرد بیمار در بازگشت به تگزاس دو پرواز انجام داد. یکی از نیجریه به آتلانتا و دیگری از آتلانتا به دالاس.

اگرچه فرد مبتلا هم اکنون در دالاس بستری است اما بهداشتی به دنبال برقراری ارتباط با کسانی هستند که ممکن است در هنگام پرواز با او ارتباط نزدیک داشته باشند.

بیماری آبله میمون چیست؟
آبله میمون بیماری نادر عفونی و نتیجه ورود یک ویروس به بدن است این بیماری واگیردار است.

از علائم اصلی این بیماری، زخم و خورده شدن بدن، تب، سردرد، دردهای شدید عضلانی، کمردرد، خستگی بی حد و پایان بدن و لرزش می‌باشد و به مرور زمان نیز می‌تواند در بدن گسترش یابد و اگر این بیماری در چشم‌ها شیوع یابند، می‌توانند باعث نابینایی شوند.

آبله میمون موجب بروز جوش‌های تاول دار و پر از چرک روی بدن می شود. در حالی که دیدن این بیماری معمولا نگران کننده و ناخوشایند است؛ اما معمولا این بیماری کشنده نیست.

آبله میمون در کدام مناطق دنیا بیشتر شیوع دارد؟
این بیماری در میمون به شکل تک گیر بروز می کند و علائم آن در میمون های بزرگ بیشتر بروز می کند و با ضایعات و بثورات جلدی منتشر در سراسر بدن مشخص می شود. ویروس بیماری آبله میمون شباهت بسیاری به آبله انسان دارد و از این رو بسیار مورد توجه است. اگرچه بیماری در انسان وجود دارد اما فقط در مناطقی از جهان شامل آفریقای مرکزی و غربی بیماری در انسان دیده شده است.

خوشبختانه هنوز مورد از شیوع این بیماری واگیردار در کشورما گزارش نشده است.

احتمال شیوع آبله میمون در چه افرادی زیاد است؟
این بیماری در انسان ابتدا با جوش ها تظاهر  می کند .بعد دانه ها به وزیکول و پوستول تبدیل می شوند. همانطور که می دانید کودکان متولد شده از ۱۹۸۰ به بعد در برابر آبله واکسینه نشده اند که می توانند به بیماری حساستر باشند. روند بیماری به چهار مرحله تقسیم می شو دکه همانند آبله انسان می باشد. روند های سوم و چهارم در انسان کشنده است . بیماری برای انسان کشنده و خطرناک می  باشد. کودکان نسبت به ویروس حساسترند.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار