۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲

تکنولوژی و فناوری

گوگل در خط فاصله در نام دامنه قرار گرفت!

جان مولر از گوگل به سؤالات مربوط به دامنه های خط دار پاسخ می دهد و توصیه های عملی در مورد انتخاب نام دامنه ارائه می دهد

گوگل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،جان مولر از گوگل به سؤالات مربوط به دامنه های خط دار پاسخ می دهد و توصیه های عملی در مورد انتخاب نام دامنه ارائه می دهدبرای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

نام دامنه با خط تیره برای سئو

من ۲۵ سال است که به صورت آنلاین کار می کنم و به یاد دارم زمانی که گوگل هنوز تحت تأثیر کلمات کلیدی در دامنه، URL و اساساً کلمات کلیدی در هر نقطه از صفحه وب بود، استفاده از خط تیره در دامنه ها کاری بود که شرکت های وابسته برای SEO انجام دادند. این کاری نبود که همه انجام دهند، عمدتاً چیزی بود که در بین برخی از بازاریابان وابسته محبوب بود.

گوگل

گوگل در خط فاصله در نام دامنه قرار گرفت!

یکی دیگر از دلایل انتخاب نام دامنه با کلمات کلیدی این بود که بازدیدکنندگان سایت تمایل به تبدیل با نرخ بالاتری داشتند زیرا کلمات کلیدی اساساً بازدید کننده سایت را از قبل واجد شرایط می کردند. من از تجربه می‌دانم که دامنه‌های دو کلمه‌ای (و نام‌های دامنه یک کلمه‌ای) چقدر برای تبدیل مفید هستند، تا زمانی که خط فاصله در آنها وجود نداشته باشد.نکته‌ای که باعث شد نام‌های دامنه خط تیره از بین بروند این است که ظاهری غیرقابل اعتماد دارند و می‌توانند بر خلاف نرخ تبدیل کار کنند، زیرا قابل اعتماد بودن عامل مهمی برای تبدیل است.در نهایت، نام های دامنه خط تیره به نظر چسبنده به نظر می رسند. چرا وقتی یک دامنه قابل برند برای ایجاد اعتماد و تبدیل آسان‌تر است، از Tacky استفاده کنید؟

سوال نام دامنه در Reddit پرسیده شد

این سوالی است که در Reddit پرسیده می شود:چرا مردم از انها زیادی با خط فاصله استفاده نمی کنند؟ آیا چیزی در مورد آن وجود دارد؟ وقتی آن را با صدای بلند می گویید، متوجه می شوم که مردم در جستجو، خط تیره می زنند.»

و این پاسخ مولر است:

قبلاً نام‌های ان با خط تیره زیاد (توسط کاربران؟ یا سئوکاران با فرض اینکه کاربران این کار را می‌کردند؟ مدتی است) را کمتر جدی می‌دانستند – زیرا می‌توانستند به این معنی باشند که شما قادر به دریافت ان نیستید. نام با خط تیره کمتر امروزه انها سطح بالا زیادی وجود دارد، بنابراین کمتر مورد توجه قرار می گیرد.توصیه اصلی من این است که چیزی را برای درازمدت انتخاب کنید (با فرض اینکه هدفتان این باشد)، و بیش از حد روی کلمات کلیدی متمرکز نباشید (زیرا زندگی خیلی کوتاه است که بتوانید خودتان را به گوشه ای بچسبانید – چیزهای خوبی بسازید، البته به درستی مسیر را اصلاح کنید. زمان، اجازه ندهید نام دامنه کاری را که آنلاین انجام می دهید محدود کند). وب مملو از تلاش‌های کوتاه مدت و کم‌مدت مبتنی بر کلمات کلیدی است که برای سئو ایجاد شده است – چیزی واقعاً عالی که مردم با نام آن را بپرسند. اگر این یک خط تیره در نام دارد – آن را دنبال کنید.

نام دامنه ای را انتخاب کنید که می تواند رشد کند

مولر در مورد انتخاب نام ان که سایت شما را در یک موضوع قفل نمی کند درست می گوید. زمانی که یک سایت محبوبیت پیدا می کند، مسیر رشد طبیعی گسترش دامنه موضوعاتی است که سایت به آن می پردازد. اما زمانی که ان در یک عبارت کلیدی سفت و سخت قفل شده باشد، انجام این کار دشوار است. این یکی از معایب انتخاب دامنه “بهترین + کلمه کلیدی + نظرات” نیز هست. این دامنه‌ها نمی‌توانند بزرگ‌تر شوند و همچنین ناخوشایند به نظر برسند.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط