• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 25 January - 2022

اخبار ویژه

با رژیم تخم مرغ سه سوته لاغرشو طرز تهیه دسر کایزر خوشمزه و مجلسی تاثیر مواد شیمیایی موجود در پلاستیک در هورمون های بارداری مدت زمان رابطه جنسی چقدر باشد؟ آیا لذت در آمیزش جنسی به یک اندازه تقسیم می شود؟ با این روش سلامت قلب خود را تضمین کنید سعی کنید با همسرتان رابطه جنسی روزانه داشته باشید! ماجرای جشن تولدی که به خاک و خون کشیده شد بهترین روش رابطه جنسی ویژه زوجین آتش‌سوزی گسترده یک مسافرخانه در میدان راه‌آهن با یک فوتی کتک کاری خونین وسط مراسم عروسی روشهای طبیعی تقویت و افزایش میل جنسی مرگ مشکوک دختر تهرانی در داراباد ربوده شدن عروس در آرایشگاه جزئیات اثر بخشی قابل توجه «طب ایرانی» در درمان بیماران کرونایی اعلام شد فروش سلاح های مرگبار در یکی از میدان های تهران ویتامین هایی که سرعت رشد مو را دوبرابر می کند طرز تهیه بورانی مرغ و ماست خوشمزه خطر ابتلا به آلزایمر بیخ گوش پشت میزنشین‌ها!/نسخه‌ طب سنتی برای آلزایمر طبع پرتقال در طب سنتی

چه زمانی برای خوردن صبحانه مناسب است؟

  • کد خبر : 1219452
  • 11 آذر 1400 - 16:01
چه زمانی برای خوردن صبحانه مناسب است؟

یک مطالعه جدید نشان داده است که زمان خوردن صبحانه می‌تواند بر طول عمر تاثیر بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،یک مطالعه جدید نشان داده است که زمان خوردن صبحانه می‌تواند بر طول عمر تاثیر بگذارد.

 یک مطالعه جدید نشان داده است زمان‌هایی که ما غذا می‌خوریم ممکن است بر سلامت ما تأثیر بگذارد و غذا خوردن در زمان “مناسب” می‌تواند عمر طولانی به ما بدهد.

تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن صبحانه تا ساعت ۷ صبح می‌تواند امید به زندگی را افزایش دهد. دانشمندان به دنبال این بودند که آیا زمان اولین وعده غذایی در روز با طول عمر مرتبط است یا خیر.

تحقیقات قبلی نشان داده است که خوردن غذا در ساعات پایانی شب ساعت بیولوژیک بدن را مختل می‌کند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. اما مطالعات اندکی به بررسی این موضوع پرداخته اند که آیا زمان بندی صبحانه همین تأثیر را دارد یا خیر؛ بنابراین محققان دانشگاه شهر نیویورک بیش از ۳۴۰۰۰ آمریکایی بالای ۴۰ سال را برای چندین دهه ردیابی کردند.

داوطلبان زمان غذا خوردن خود را ثبت کردند و دانشمندان آن‌ها را با میزان مرگ و میر در طول مطالعه مقایسه کردند.

نتایج نشان داد افرادی که بین ساعت ۶ صبح تا ۷ صبح صبحانه می‌خورند، ۶ درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودهنگام ناشی از بیماری‌های مهمی مانند بیماری قلبی یا سرطان در مقایسه با افرادی هستند که به طور منظم صبحانه را در ساعت ۸ صبح می‌خورند؛ و نسب به کسانی که ساعت ۱۰ صبحانه خود را میلی می‌کنند، ۱۲ درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند.

اعتقاد بر این است که نخوردن صبحانه یا دیرهنگام خوردن آن، «ساعت غذا خوردن» بدن را مختل می‌کند، برنامه‌ریزی درونی که ترشح هورمون‌های مرتبط با تغذیه مانند انسولین را کنترل می‌کند و یک وعده غذایی نامنظم می‌تواند سیگنال‌های ارسالی را مختل کند.

سطح گلوکز در بدن ما به طور طبیعی در ساعات خاصی از روز به اوج خود می‌رسد. از آنجایی که هورمون‌های مرتبط با غذا این گلوکز را از جریان خون می‌سوزانند، دیر غذا خوردن به معنای بالا ماندن سطح آن است. بالا بودن مداوم گلوکز خون می‌تواند منجر به دیابت، چاقی و بیماری قلبی شود.

منبع:خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/*

(Visited 3 times, 1 visits today)
لینک کوتاه : https://andishemoaser.ir/?p=1219452

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0

دیدگاهها بسته است.