۰۳:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

کلیپ سلامت

چند نشانه که به شما میگوید کمبود منیزیم دارید + فیلم

یکی از مشکلات مرتبط با سلامتی که معمولا نادیده گرفته می‌شود، کمبود منیزیم در بدن است. خوشبختانه کمبود منیزیم نشانه‌هایی دارد که با دیدن آن‌ها می‌توانید فورا برای جبران کمبود بدن اقدام کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،کمبود منیزم یکی از مشکلات تقریبا نادر است اما بر اساس تحقیقات انجام شده، ما معمولا در طول روز کمتر از مقداری که لازم است، منیزیم مصرف می‌کنیم. کمبود منیزیم ممکن است مدت‌ها تشخیص داده نشود چون نشانه‌های بارز آن زمانی دیده می‌شود که سطح منیزیم بدن بسیار کاهش پیدا می‌کند.

دلایل متعددی برای ایجاد کمبود منیزیم وجود دارد؛ از رژیم غذایی ناسالم و غیرمتعادل گرفته تا از دست دادن منیزم در بدن.

۳ نشانه‌ی کمبود منیزیم

اگر نشانه‌های زیر را مشاهده می‌کنید ممکن است کمبود منیزیم داشته باشید. در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید تا زیر نظر پزشک رژیم غذایی سالمی را شروع کنید و اگر نیاز است مکمل مصرف کنید.

چند نشانه که به شما میگوید کمبود منیزیم دارید + فیلم

چند نشانه که به شما میگوید کمبود منیزیم دارید + فیلم

۱. گرفتگی و انقباض ناگهانی عضلات

گرفتگی، لرز و انقباض ناگهانی عضلات یکی از نشانه‌های کمبود منیزیم است. در شرایط بسیار حاد و شدید، کمبود منیزیم ممکن است تشنج هم ایجاد کند.

دانشمندان معتقدند این علائم ناشی از جریان یافتن زیاد کلسیم در سلول‌های عصبی است که باعث تحریک بیش از حد اعصاب ماهیچه‌ها می‌شود. مصرف مکمل می‌تواند گرفتگی عضلات ناشی از کمبود منیزیم را بهبود ببخشد اما نتایج یک تحقیق نشان داده است که مکمل‌های منیزیوم در افراد مسن، درمان مؤثری برای بهبود گرفتگی‌های عضلانی نیست. برای اینکه تأثیر مکمل در رفع این نشانه تأیید شود، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

۲. اختلالات مربوط به سلامت روان

اختلالات سلامت روان یکی دیگر از پیامدهای احتمالی کمبود منیزیم است.

این اختلالات شامل بی‌علاقگی است که با بی‌حسی ذهنی یا نداشتن احساسات مشخص می‌شود. کمبود شدید حتی ممکن است منجر به هذیان و کما شود. علاوه‌ بر این، تحقیقات متعددی، سطح پایین منیزیم را با افزایش خطر افسردگی مرتبط می‌دانند.

دانشمندان همچنین حدس زده‌اند که کمبود منیزیم ممکن است باعث ایجاد اضطراب شود اما شواهد مستقیمی در دست نیست.

۳. پوکی استخوان

پوکی استخوان یک اختلال است که با ضعف استخوان‌ها و افزایش خطر شکستگی استخوان مشخص می‌شود.

عوامل متعدد زیر بر افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان تأثیر می‌گذارد.

  • سن بالا
  • ورزش نکردن
  • مصرف ناکافی ویتامین D و K

جالب اینجاست که کمبود منیزیم نیز یک عامل خطر برای پوکی استخوان است. این کمبود ممکن است به طور مستقیم استخوان‌ها را تضعیف کند اما سطح کلسیم خون را که اصلی‌ترین سازه‌ی استخوان است، کاهش می‌دهد.

مطالعات انجام شده روی موش‌ها تأیید می‌کند که کاهش منیزیم در رژیم غذایی باعث کاهش توده‌ی استخوانی می‌شود. اگرچه چنین آزمایش‌هایی درباره‌ی انسان‌ها انجام نشده است اما مطالعات نشان می‌دهد که مصرف کم منیزیم با تراکم معدنی کمتر استخوان ارتباط دارد. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط