۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲

چگونه متوجه شویم که توجه انتخابی یک کلاهبرداری است.

چطور عشق واقعی را از عشق کاذب آنلاین تشخیص دهیم؟

مجردهایی که به دنبال عشق هستند، از ملاقات با خواستگاران بالقوه ای که به نظر می رسد هم صمیمانه و هم دلخور هستند، خوشحال می شوند. اما چه زمانی معاشقه متمرکز صرفاً یک کلاهبرداری است؟

چطور عشق واقعی را از عشق کاذب آنلاین تشخیص دهیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مجردهایی که به دنبال عشق هستند، از ملاقات با خواستگاران بالقوه ای که به نظر می رسد هم صمیمانه و هم دلخور هستند، خوشحال می شوند. اما چه زمانی معاشقه متمرکز صرفاً یک کلاهبرداری است؟ این سوال به ویژه هنگام تعامل آنلاین چالش برانگیز است. مطمئناً، دوستیابی آنلاین محبوب و رایج است، اما اگر به اندازه کافی درباره چه کسی صحبت نمی کنید، می تواند خطرناک باشد.

چطور مراقب ابراز علاقه های اینترنتی باشیم؟

خوشبختانه، پرچم‌های قرمز مجازی و چراغ‌های سبز از نظر کلمات و محتوا می‌توانند انتخاب‌های عاقلانه دوستیابی را تسهیل کنند – اگر توجه داشته باشید . همه ما در مورد اهمیت تأیید صحت این موضوع شنیده‌ایم که آیا یک مامور بالقوه از عکس‌های واقعی استفاده می‌کند یا محتوای دزدیده شده از اینترنت را منتشر می‌کند. اما در مورد کلمات استفاده شده چطور؟ به اندازه کافی، وقتی صحبت از آشکار کردن نشانه های فداکاری در مقابل فریب می شود ، محتوای مجازی اهمیت دارد. تحقیق توضیح می دهد.

Semantics می تواند خواستگاران آنلاین را از کلاهبرداران جدا کند
کام فونگ لی و همکاران (۲۰۲۳) یک تجزیه و تحلیل زبانی از کلاهبرداری های دوستیابی عاشقانه آنلاین در مقایسه با پروفایل های کاربر عمومی انجام داد. [i] با استفاده از مجموعه‌ای از وب‌سایت‌های دوستیابی، تفاوت‌ها را در نحوه استفاده از زبان در مقایسه نمایه‌های کلاهبردار با پروفایل‌های کاربر عمومی بررسی کردند. تجزیه و تحلیل آنها ویژگی های زبانی متمایز از پروفایل های کلاهبردار را نشان داد، با استفاده از استراتژی هایی برای جذب و درگیر شدن با قربانیان از طریق “به شدت فراخواندن عشق، عاشقانه و تعهد، و ایجاد امید به آینده به عنوان یک زوج از طریق استفاده مناسب از کلمات واژگانی و کاربردی”.

لی و همکاران توجه داشته باشید که به طور کلی، ارتباطات فریبنده در وب سایت های دوستیابی شامل تقویت ویژگی ها و ویژگی های مثبت و مطلوب از طریق ارائه استراتژیک است. در یک مطالعه، آنها خاطرنشان کردند که ایمیل‌های ارسال شده از کلاهبردار به قربانی شامل احساسات مذهبی مانند “خدا، زن خداترس، خدا را به خاطر لطف و او (خدا) سپاسگزارم” (به نقل از تان و یونگ ۲۰۱۷). آنها همچنین خاطرنشان می کنند که فریبکاران احتمالاً رساتر و غیررسمی تر هستند، از جمله اشتباهات تایپی بیشتر.

با توجه به شخصی سازی، لی و همکاران. توجه داشته باشید که عناصر زبانی فریبنده مورد استفاده در رسانه های اجتماعی یا مکاتبات ایمیلی در مقایسه با ضمایر دیگر شخص، کمتر از ضمایر اول شخص (مانند من یا ما) استفاده می کنند. آنها خاطرنشان می کنند که سوء ظن قربانی را می توان از طریق شخصی سازی فریبنده با استفاده از ضمیر دوم شخص “شما” کاهش داد تا نزدیکتر به قربانی ظاهر شود، که می تواند انطباق را افزایش دهد.

لی و همکاران همچنین جذابیت صداقت و اصالت را در درخواست قربانیان به صورت آنلاین، ذکر استراتژیک از اعضای خانواده، همکاران، یا سایر افراد دارای موقعیت های اقتدار تشخیص دهید تا تصور مشروعیت را تقویت کنید.

اشاره گرهای عملی
با اقتباس از تحقیقات و تجربه، چند نکته وجود دارد که افراد می توانند هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا واقعاً با آن شخص خاص یا شخص دیگری مطابقت دارند، در نظر بگیرند.

خیلی خیلی زود . وقتی صحبت از حرفه های عاشقانه و فداکاری به میان می آید، ممکن است چیزهای بسیار خوبی وجود داشته باشد. روابط سالم به آرامی اما مطمئنا توسعه می یابند.

تأیید را در نظر بگیرید. وابستگی های شخصی یا حرفه ای را اغلب می توان به راحتی تأیید یا از بین برد. جزئیات مربوط به جایی که کسی به کلیسا می رود یا استخدام می شود می تواند ثابت کند که آیا کسی واقعاً مطابق با زبانی که استفاده می کند عبادت می کند یا کار می کند.

اعتماد کن اما تایید کن تاریخچه های آنلاین مدرن مراجع را بررسی می کنند. همانطور که قبل از درخواست شغل، در مورد یک مخاطب حرفه ای تحقیق می کنیم، می توانیم شرکت شخصی را نیز به همان روش تحقیق کنیم. زمان صرف شده عاقلانه برای کشف فراتر از آنچه که یک فرد انتخاب می کند در نمایه دوستیابی قرار دهد.

پست بین پلتفرمی برخی از دوستان در چندین سایت دوستیابی برای به حداکثر رساندن قرار گرفتن در معرض پست قرار می دهند. اما مطمئن شوید که حقایق مطابقت دارند. تغییر جزئیات مربوط به کودکان، حیوانات خانگی ، سن، یا وضعیت شغلی بسته به سایت دوستیابی، شروع کننده نیست.

اجتماعی شدن موفق نیاز به درک تمرین شده دارد، چه به صورت زنده و چه آنلاین. اکثر افرادی که ملاقات می‌کنید صادق، معتبر، همراهان بالقوه یا شریک هستند. هماهنگی با خواندن پرچم‌های قرمز به شما امکان می‌دهد از اتلاف وقت بر روی پوسترهای غیر صادقانه جلوگیری کنید و به شما زمان بیشتری برای یافتن آن شخص خاص می‌دهد.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار