۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸

پرسپولیس یا استقلال؟ برنده نقل و انتقالات قهرمان لیگ آینده می‌شود/ امسال خیلی‌ها با رقم کمتر سرخپوش می‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، درهمین ارتباط با مرتضی کرمانی مقدم ستاره پرسپولیس در نیمه دوم دهه ۶۰ هم کلام شدیم که صحبت‌های جالبی مطرح کرد؛ در مورد خریدهای جدید پرسپولیس چیزی یا خبری شنیده اید؟ در همی...

نقل و انتقالات پرسپولیس | پرسپولیس روی تیم ملی زوم کرد / اتفاقات عجیب و غریب نقل و انتقالاتی در پرسپولیس به صدا درامد/ جذب بازیکن خطرناک برای پرسپولیس + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، درهمین ارتباط با مرتضی کرمانی مقدم ستاره پرسپولیس در نیمه دوم دهه ۶۰ هم کلام شدیم که صحبت‌های جالبی مطرح کرد؛

در مورد خریدهای جدید پرسپولیس چیزی یا خبری شنیده اید؟

در همین حدی که در رسانه‌ها بوده و من هم از همین طریق یا درفضای مجازی یکسری اخبار شنیده ام. حالا خرید بیرانوند و پورعلی گنجی صحت دارد؟

به نظر می‌رسد قطعی شده باشد.

اگر این طور باشد که خیلی خوب است. این دو بازیکنان ملی پوش و با تجربه ای هستند و خیلی می‌توانند به موفقیت پرسپولیس کمک کنند. البته تمدید قرارداد بازیکنان کلیدی فعلی هم باید در اولویت باشد که با مهدی ترابی استارت خورد.

پرسپولیس خیلی زود استارت نقل و انتقالات تابستانی خودش را زد. قبول دارید؟

ببینید الان خیلی‌ها می‌پرسند که فصل آینده پرسپولیس قهرمان می‌شود یا استقلال؟ جواب به نظر من اقدامات رضا درویش و مصطفی آجرلو در فصل نقل و انتقالات است. هرکدام که موفق تر عمل کنند در طول فصل هم موفق تر خواهند بود. نقل و انتقالات تابستانی خیلی حائز اهمیت است.

اشاره درستی کردید. خیلی‌ها معتقدند بازیکن را باید در فصل تابستان خرید چون در نقل و انتقالات زمستانی بازیکن خوب پیدا نمی‌شود؟

کاملا حرف درستی است. شما هر بازیکنی در نقل و انتقالات تابستانی خریدید بردید. در غیر این صورت در زمستان نمی‌توانید خیلی امیدوار به خرید مناسبی داشتید. به نظرم یکی از بزرگ ترین مشکلات یحیی گل محمدی در پرسپولیس همین موضوع بوده است.

بعد از شکست مقابل سپاهان شما سرتمرین پرسپولیس رفتید و از خالی بودن دست یحیی گل محمدی حرف زدید. حالا رضا درویش مشغول خرید بازیکن ملی پوش است و به نظر می‌رسد او نمی‌خواهد بهانه ای برای نتیجه نگرفتن باقی بگذارد؟

من وقتی سر تمرین رفتم و با دوستان قدیمی‌خودم هم کلام شدم اصلا باور نمی‌کردم این تیم این همه مشکل داشته باشد. خیلی مسائل را متوجه شدم که یک جورهایی به نظرم رسید شاید نمی‌خواستند پرسپولیس برای ششمین فصل متوالی قهرمان شود.

چه کسانی؟

من نمی‌توانم یا نمی‌خواهم بگویم چه کسانی و بهتر است از این جمله استفاده کنم که شاید با خودشان گفتند ” برای پرسپولیس بس است!” یکسری بی توجهی و سهل انگاری حتی در خرید یا حفظ بازیکنان کلیدی صورت پذیرفت که نمی‌توان بی تفاوت از کنار آن گذشت. تیمی‌که ۵ سال پشت سرهم قهرمان شود در هر جای دنیا باشد توجه بیشتری را جلب می‌کند اما اینجا ظاهرا حساسیت زا شد. به نظرم عده ای دوست نداشتند این اتفاق یا قهرمانی برای ششمین سال متوالی بیفتد.

حالا فکر می‌کنید مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بتواند در فصل آینده از روی لیست یحیی گل محمدی خرید کند؟

باید این اتفاق بیفتد. پرسپولیس جای آزمون و خطا نیست و بازیکن بزرگ می‌خواهد. زمانی که خود من به پرسپولیس رفتم هر جای زمین را نگاه می‌کردم یک ستاره یا بازیکن ملی پوش می‌دیدم. الان شما در فوتبال ایران هم یکی مثل محسن عاشوری یا فرشاد پیوس دیگر پیدا نمی‌کنید. علی آقا پروین همیشه بهترین‌های فوتبال تهران را به پرسپولیس می‌آورد.

البته آن زمان هم مثل الان پول در فوتبال نبود. بازیکنان به عشق پوشیدن پیراهن پرسپولیس یا کار کردن زیر نظر علی پروین به این تیم می‌آمدند اما الان پول حرف اول و آخر را می‌زند؟

بله قبول دارم. زمان جنگ بود و پولی در فوتبال نبود. الان یک مقدار تعاریف عوض شده و با توجه به شرایط جامعه پول حرف اول و آخر را می‌زند. با این وجود پرسپولیس باید بهترین خریدها را داشته باشد. امسال سال منتهی به جام جهانی است و خیلی‌ها شاید به خاطر پوشیدن پیراهن تیم ملی حاضر باشند با رقم کمتری به پرسپولیس بیایند.

از دوران حضور خودتان درپرسپولیس اشاره کردید. وقتی ناصرمحمدخانی از پرسپولیس رفت شما به نوعی جای خالی او را با پوشیدن پیراهن شماره ۸ پر کردید اما در فصل جاری بعد از جدایی نوراللهی و کنعانی زادگان جای خالی این دو پر نشد. توضیحی می‌دهید؟

این که نظر لطف شماست. ما کجا و ناصرمحمدخانی کجا که یک اعجوبه بود. به هر حال بازی درپرسپولیس آسان نیست. یک بازیکن باید توان فنی و روحی بالایی داشته باشد که بتواند در این تیم موفق شود. اینجا فشار خیلی بالاست. زمان ما هم سکوها، تماشاگران و رسانه‌ها بودند. همه بازی پرسپولیس را می‌دیدند و هر هفته زیر ذره بین بودید و قضاوت می‌شدید. باید همیشه دراوج بودیم و الان فقط یک فضای مجازی اضافه شده است. دو فاکتور فنی و توان روحی و روانی خیلی در پرسپولیس اهمیت دارد.

کلام آخر؟

حرف خاصی ندارم و فقط امیدوارم پرسپولیس برای فصل آینده بهترین نفرات را جذب کند. هواداران به درستی انتظار دارند فصل آینده پرسپولیس در همه جام‌ها مدعی باشد و قهرمان شود. این توقع به جا نیاز به خرید بازیکن بزرگ دارد.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار