اقتصادی
نتایج ثبت نام ایران خودرو | قرعه کشی ایران خودرو برگزار شد /شرایط فروش خودرو برقی ایران خودرو برای بهمن
ایران خودرو یکی از شرکتهای ماشین سازی و پر طرفدار در بین مردم میباشد.
اقتصادی
ایران خودرو یکی از شرکتهای ماشین سازی و پر طرفدار در بین مردم میباشد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شرکت ایران خودرو یکی از شرکتهای پر طرفدار در بین مردم میباشد. ایران خودرو در بهمن ماه در بین افراد به شدت مورد قبول قرار دارد. ایران خودرو بعد از مدت زمان طولانی اینک چند دوره است در قرعه کشی ها شرکت میکند و مردم صاحب ماشین میشوند. ایران خودرو تا به امروز برای خیلی از افراد سوالهای زیادی را ایجاد کرده است. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
ایران خودرو در جدیدترین طرح فروش خود از تاریخ ۲۹ دی تا ۴ بهمن ۱۴۰۳، امکان ثبتنام برای متقاضیان عادی، مشمولان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، و متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده را فراهم کرد. در این طرح، تعدادی از محصولات این شرکت به دو صورت فروش فوقالعاده و پیشفروش عرضه شده است. مراسم قرعهکشی این طرح با حضور نمایندگان رسمی نهادهای نظارتی برگزار خواهد شد و اسامی برندگان از طریق سایت و پیامک اعلام میشود.
ایران خودرو
بر اساس اعلام شرکت، مراسم قرعهکشی امروز، ۷ بهمن ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. این قرعهکشی با حضور نمایندگان رسمی نهادهای نظارتی در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو انجام میشود و نتایج آن در اسرع وقت اعلام خواهد شد.
اسامی برندگان از طریق پایگاه اینترنتی ایرانخودرو به نشانی http://esale.ikco.ir قابل مشاهده است. همچنین، برای برندگان پیامک ارسال میشود. مشتریان پس از دریافت پیامک فراخوان واریز وجه، ۱۰ روز فرصت دارند تا اقدامات لازم را برای انعقاد قرارداد و پرداخت وجه انجام دهند؛ در صورت عدم پرداخت، افراد ذخیره جایگزین خواهند شد./نبض بورس
مراسم قرعهکشی سومین دوره اولویتبندی درخواستهای خرید محصولات ایران خودرو امروز _یکشنبه هفتم دی_ برگزار شد.
در این مراسم، برندگان طرحهای فروش فوق العاده پیشفروش عادی، طرح ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، و طرح فرسودههای غیر تاکسی معرفی شدند.
طبق اعلام ایران خودرو، در مجموع ۹۱۱ هزار و ۲۴۶ نفر برای خرید خودروهای این شرکت ثبتنام کردهاند. از این تعداد، ۱۶۶ هزار و ۸۰۴ نفر برای طرح پیشفروش عادی، ۶۰۶ و ۹۶۰ نفر برای طرح حمایت از جوانی جمعیت و خانواده، و ۱۳۷ هزار و ۴۸۲ نفر برای طرح خودروهای فرسوده غیر تاکسی ثبتنام کردهاند.
در این دوره، ۱۸ هزار دستگاه خودرو به متقاضیان طرح عادی تخصیص خواهد پیدا کرد.
مهمترین نکته در این طرح و طرحهای مشابه اطلاعرسانی نکردن پیش از ثبتنام درباره ظرفیت عرضه خودروها بود. قرار است در کمیته خودرو، موضوع اعلام ظرفیت خودروهای قابل عرضه پیش از آغاز ثبتنام بررسی و تصمیمگیری شود.
فرایند ثبتنام برای محصولات ایران خودرو از تاریخ بیستونهم دی آغاز شد و تا چهارم بهمن ادامه پیدا کرد.
متقاضیان طرح عادی از تاریخ بیستوسوم تا سیام دی فرصت داشتند تا حساب وکالتی افتتاح کرده و ۳۰۰ میلیون تومان را در بانکهای عامل بلوکه کنند، این شرایط برای متقاضیان طرحهای مادران و دارندگان خودروهای فرسوده نیز اعمال شد.
در این دوره از فروش، محصولات ایرانخودرو در قالب فروش فوقالعاده و پیشفروش عرضه شدند، از جمله خودروهای عرضهشده میتوان به سورنپلاس XU۷P و ۲۰۷ با موتور TU۳ به صورت فروش فوقالعاده با موعد تحویل ۹۰ روزه اشاره کرد.
خودروهای دناپلاس دستی با موتور EF۷P، دناپلاس اتوماتیک، راناپلاس، سورنپلاس XU۷P و ۲۰۷ دستی سقف شیشهای به صورت پیشفروش با موعد تحویل چهار تا هشت ماهه در دسترس متقاضیان قرار گرفت./ایمنا
حدود ۱۷۰ هزار متقاضی طرح جایگزینی خودروهای اسقاطی در طرح فروش برگزار شده ایران خودرو در اولین ماه از زمستان سال جاری شرکت کردند. این تعداد متقاضی دارای خودروی اسقاطی در طرح فروش بهمن ماه آبیهای جاده مخصوص به حوالی ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافت.
متقاضیان عادی برای شرکت در جدیدترین طرح فروش ایران خودرو انگیزه نداشتند و به نوعی از این طرح فروش فرار کردند.
براساس آمارهای منتشر شده در طرح فروش بهمن ماه آبیهای جاده مخصوص تنها حدود ۱۶۶ هزار و ۸۰۰ نفر مشتری عادی نام نویسی کردند. این در حالیست که در طرح فروش پیشین ایران خودروییها که در دی ۱۴۰۳ برگزار شد حول و حوش ۲۲۲ هزار نفر برای خرید محصولات این خودروسازی به صف شده بودند.
بنابراین شاهد هستیم که تعداد متقاضیان عادی در طرح فروش بهمن ۱۴۰۳ به نسبت طرح فروش برگزار شده در دی سال جاری با کاهشی نزدیک به ۲۵ درصدی مواجه شده است. این کاهش تقاضا به زبان عدد حدود ۵۵ هزار نفر کاهش را نشان میدهد.
به نظر میرسد بخشی از این ریزش تقاضا برای متقاضیان عادی مربوط به عدم امکان ثبت نام برای متقاضیانی باشد که در ۴۸ ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا خودرو دریافت کردهاند. علاوه بر این مساله محصولات عرضه شده و نیز نوع عرضه محصولات که بیشتر به صورت پیش فروش بوده و تنها دو خودرو به صورت فروش فوقالعاده عرضه شدند، نیز میتواند به بیانگیزگی مشتریان عادی دامن شده باشد.
البته دلیل سومی هم میتوان برای این مساله در نظر گرفت و آن کاهش فاصله قیمتی میان بازار و کارخانه است که سبب میشود متقاضیان عادی که به دنبال استفاده از این فاصله قیمتی هستند، دلیل کافی برای شرکت در این طرح فروش را از دست بدهند.
بررسی اقتصادنیوز از جدیدترین طرح فروش ایران خودروییها نشان میدهد در این طرح فروش همانند طرح پیشین فروش این خودروساز در دی امسال متقاضیان مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دست بالا را داشتند و حدود ۶۰۷ هزار مادر دارای دو قرزند و بیشتر نام نویسی کردند. البته مادران هم به نسبت دور قبل استقبال کمتری از طرح فروش آبیهای جاده مخصوص کردند.
آن طور که آمارها نشان میدهد تعداد تقاضای مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آخرین طرح فروش ایران خودرو که در دومین ماه از فصل زمستان سال جاری برگزار شده، در مقایسه با دی ۱۴۰۳ حدود ۹۵ هزار ۵۰۰ نفر ریزش داشته است. این ریزش به زبان درصد بیش از ۱۳ درصد را شامل میشود.
تعداد متقاضیانی که دارای خودروی فرسوده هستند نیز با کاهش مواجه شده است.
حدود ۱۷۰ هزار متقاضی طرح جایگزینی خودروهای اسقاطی در طرح فروش برگزار شده ایران خودرو در اولین ماه از زمستان سال جاری شرکت کردند. این تعداد متقاضی دارای خودروی اسقاطی در طرح فروش بهمن ماه آبیهای جاده مخصوص به حوالی ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافت. بنابراین شاهد هستیم که تعداد مشتری برای طرح جایگزینی خودروی فرسوده نیز با افتی حدود ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر به لحاظ تعداد شرکت کننده مواجه بوده است. این کاهش به زبان درصد افت نزدیک به ۲۰ درصدی را نشان میدهد.
به نظر میرسد شیوه پیش فروش چندان به مذاق متقاضیان خوش نمیآید و آنها بیشتر به دنبال طرح فروش فوقالعاده هستند.
در طرح شهریور ماه ایران خودروییها که علاوه بر تنوع محصول امکان خرید خودرو به صورت فروش فوقالعاده برای همه محصولات عرضه شده نیز دیده شده بود. تعداد متقاضی در مجموع حدود ۳ میلیون نفر بود.
باید منتظر ماند و دید ایران خودروییها چه زمانی از پیش فروش محصولات خود عقب نشینی میکنند و طرح فروش فوقالعاده به صورت گسترده را در دستورکار قرار میدهند./اقتصاد نیوز
اندیشه معاصر
پایان/*
اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.