• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 27 November - 2022

جام جهانی 2022

فوتبال؛ آخرین بهانه برای همدلی و اتحاد / برد تیم ملی را مصادره نکنید! لهستان ۲ عربستان ۰ / لواندفسکی نسخه عربستان را پیچید کی روش، چطور تیم ملی را جمع کرد؟ کاپیتان تیم ملی: ماجرایی که برای پرچم ایران ساختند نامردی بود/ ملی پوشان فقط به یک دلیل سرود ملی را نخواندند! واکنش کارلوس کی‌روش به بازداشت وریا غفوری توافق قربان بردیف با باشگاه روسی/ سرمربی تراکتور به لیگ کشورش برگشت عقاب‌ها شاهین را شکار کردند؛ خبری از هلهله دوباره سعودی‌ها نبود/ لواندوفسکی به آرزویش رسید شاگردان مجیدی در جام حذفی تحقیر شدند/ گلباران کلبا در شب اخراج فرهاد پس از ۹۰ دقیقه درخشش؛ اشک ضارب بیرانوند هم درآمد! خبر بد برای هواداران پرسپولیس/ بیرانوند دربی را از دست داد؟ تمجید بی‌سابقه کی‌روش از بازیکنان تیم ملی رامین رضاییان دل مردم ایران را برد ساعت بازی تیم ملی ایران با آمریکا در جام جهانی 2022 قطر فغانی گل کاشت اونم چه گلی! استارت ایران برای بازی با آمریکا+ فیلم واکنش رهبر انقلاب به پیروزی تیم ملی در جام‌جهانی+ فیلم آخرین تغییرات از رنکینگ آنلاین فیفا جام جهانی قطر| تساوی آمریکا و انگلیس به‌نفع ایران + جدول گروه B واکنش سرمربی پورتو به دزدیدن مهدی طارمی توسط باشگاه ایتالیایی اعتراف تلخ گرت بیل ستاره تیم ملی ولز: له شدیم !

مواد غذایی کسل کننده را بشناسید

  • کد خبر : 1353743
  • 19 مهر 1401 - 3:00
مواد غذایی کسل کننده را بشناسید
به گفته کارشناسان برخی مواد خوراکی موجب احساس خواب آلودگی و سستی در انسان می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مواد غذایی کسل کننده را بشناسید.کارشناسان تغذیه عنوان می کنند برخی مواد خوراکی حس خواب آلودگی و بیحالی را ایجاد می کنند از اینرو باید از خوردن آنها در محل کار یا قبل از ورزش خودداری شود.

مواد غذایی کسل کننده را بشناسید

برنج سفید: این نوع برنج دارای شاخص گلوکزی بالایی است. هنگامیکه فردی برنج می خورد بعد از آن دچار رخوت و سستی می شود.

نان سفید: کربوهیدرات های نظیر نان سفید دارای شاخص گلوکزی بالا و فاقد فیبر هستند، از اینرو به سرعت تجزیه شده و شما نمی توانید انرژی لازم از آنها را دریافت کنید در نتیجه دچار بیحالی می شوید.

نخود: نخود نیز سرشار از تریپتوفان (اسیدآمینه مرتبط با سروتونین که با خواب ارتباط دارد) است، از اینرو بعد از خوردن آن، چرت نیمروزی الزامی می شود.

گوشت قرمز: میزان چربی بالا در گوشت قرمز نظیر همبرگر و استیک می تواند حس بیحالی در شما ایجاد کند. بدن شما نیاز به میزان زیادی انرژی برای تجزیه گوشت قرمز دارد، به همین خاطر تمام انرژی شما صرف آن می شود.

شیرینی: میزان قند بالا در شیرینی جات باعث می شود بدن انسولین ترشح کرده و در نتیجه تریپتوفان بسیار زیادی در مغز آزاد شده و شما احساس خواب آلودگی می کنید.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://andishemoaser.ir/?p=1353743
  • منبع : بهداشت نیوز

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.

ساماندهی

logo-samandehi

اندیشه معاصر در سامانه رسانه جامع