۲۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴

سلامتی

مصرف چه ویتامین هایی برای لاغری مفید است

برخی ویتامین‌ها باعث کاهش وزن می‌شوند.

مصرف چه ویتامین هایی برای لاغری مفید است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، برخی از ویتامین‌ها خواصی دارند که می‌توانند به کاهش وزن و بهبود تناسب و لاغری اندام کمک کنند.  این دو ویتامین جزو ویتامین‌هایی هستند که سبب کاهش وزن می‌شوندویتامین D تنها هنگامی به صورت طبیعی در بدن تولید می‌شود که در معرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیریم. این ویتامین کربوهیدرات‌ها را با اکسیژن ترکیب می‌کند و از این طریق، از تجمع آن‌ها در نواحی مختلف بدن جلوگیری و وزن کلی بدن را کم می‌کند.

مصرف چه ویتامین هایی برای لاغری مفید است

ویتامین C که در بروکلی و در پرتقال (مالته) یافت می‌شود به تبدیل گلوکز ذخیره شده به انرژی در بدن کمک می‌کند. این کار از تجمع گلوکز در نواحی مختلف بدن جلوگیری می‌نماید؛ و به همین دلیل، به عنوان یکی از بهترین ویتامین‌ها برای کاهش وزن و لاغری شناخته می‌شود.

لاغری

لاغری

بهترین ویتامین‌ های چربی سوز کدامند؟

متابولیسم یا سوخت وساز یک فرآیندی است که بین غذا و مواد مغذی در بدن اتفاق می‌افتد تا انرژی لازم تأمین شود. متابولیسم بالا کالری بیشتری را می‌سوزاند و کاهش وزن سریعتر اتفاق می‌افتد. دسته‌ای دیگر از ویتامین‌ها هم هستند که به حفظ متابولیسم بدن کمک می‌کنند. انواع بهترین ویتامین برای کاهش وزن که باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شوند شامل موارد زیر می‌باشند.

۱.ویتامین گروه B
این دسته از ویتأمین‌ها برای سوخت وساز بدن بسیار حائز اهمیت هستند. از ویتامین گروه B برای کنترل اشتها و تقویت سیستم عصبی استفاده می‌کنند و کمبود این ویتامین باعث ایجاد مشکلات بسیاری در بدن می‌شود. بطورمثال

۲.ویتامین C
شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که چطور ویتامین سی می‌تواند در دسته ویتامین های چربی سوز قرار بگیرد؟ و یکی از فواید ویتامین C چربی سوزی باشد. اغلب ما در دوران سرماخوردگی بیشتر از این ویتامین استفاده می‌کنیم. مصرف این ویتامین همراه با ورزش به افزایش سوخت و ساز بدن بسیار کمک می‌کند و تا ۳۰ درصد چربی سوزی را افزایش می‌دهد.
۳.ویتامین D

کاهش یا افزایش این ویتامین در بدن موجب تغییرات وزن و چربی سوزی می‌شود پس امکان لاغری با ویتامین دی وجود دارد .اکثرافرادی که دچار کمبود ویتامین دی هستند دچار چاقی مزمن می‌شوند. استفاده از ویتامین برای لاغری در کنار رعایت تغذیه و ورزش می‌تواند باعث تناسب اندام شود و به عنوان مکملی برای لاغری مورد استفاده قرار بگیرد. اگر تغذیه اصولی و درستی داشته باشید می‌توانید این ویتامین‌ها را از غذا‌های سالم جذب کنید. ویتامین دی از طریق نورخوشید جذب بدن می‌شود. از طرفی با بسیاری از مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ، ماهی، غلات غنی شده و… هم این ویتامین تأمین می‌شود. کمبود ویتامین دی سطح هورمون پاراتیروئید و کلسترول را در بدن افزایش می‌دهد و باعث ذخیره چربی‌های ناسالم در بدن می‌شود.
۴.ویتامین E

یکی دیگر از ویتامین های چربی سوز می‌باشد. خواص ویتامین E سبب بین بردن سموم و به کاهش وزن کمک می‌کند. ویتامین E توکسین‌ها و سمومی که از طریق تغذیه نامناسب جذب بافت‌های بدن شده طی فرآیندی از بدن خارج کرده و از چاقی جلوگیری می‌کند
۵.منیزیم

منیزیم باعث تولید انرژی و انعطاف‌پذیری ماهیچه‌ها می‌شود. منیزیم علاوه بر کنترل فشار خون به تنظیم سطح گلوکز و کاهش وزن هم کمک می‌کند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط