مراکز کنترل تردد در نقاط کولاکگیر قزوین ایجاد میشود / لزوم
[ad_1] به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایتالله جمالیپور در نخستین جلسه شورای عالی ترافیکی استان در سال ۱۴۰۰ که عصر امروز در فضای باز استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به وجود نقاط متعدد کولاکگیر جادهای در استان قزوین و تصادفات شدید آنها باید این نقاط با مشارکت راهداری، مدیریت بحران و […]

[ad_1]
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایتالله جمالیپور در نخستین جلسه شورای عالی ترافیکی استان در سال ۱۴۰۰ که عصر امروز در فضای باز استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به وجود نقاط متعدد کولاکگیر جادهای در استان قزوین و تصادفات شدید آنها باید این نقاط با مشارکت راهداری، مدیریت بحران و پلیس راه ساماندهی شوند.
وی با یادآوری اینکه بار اولمان نیست که دچار کولاک شدیم و همیشه با این قصه روبهرو هستیم، گفت: با توجه به اینکه کانون و نقاط کولاکگیر و حادثهخیز مشخص هستند، باید از فاصله ۲ کیلومتری نسبت به ورود خودروها به نقطه کولاکگیر هشدار بدهیم و در ۵۰۰ متری یا یک کیلومتری این نقاط جلوی خودروها را گرفته و آنها را برگردانیم.
جمالیپور با تاکید بر لزوم ایجاد مرکز مدیریت و کنترل تردد در محورهای مواصلاتی کولاکگیر استان افزود: کارشناسان راهداری، مدیریت بحران و پلیس راه بررسی باید موضوعات فنی احداث این مراکز را مطالعه کنند تا در نهایت با ایجاد این مرکز امکان مدیریت بحران کولاک در محل با حضور پلیس راه و راهداری ایجاد شود.
انعقاد تفاهمنامهای چهارجانبه برای ایجاد مراکز مدیریت تردد
رئیس شورای عالی ترافیک استان با اشاره به سفر رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای طی روزهای آتی به قزوین ادامه داد: باید طی انعقاد تفاهمنامهای ۴ جانبه میان استانداری، سازمان مدیریت بحران وزرات کشور، وزارت راه و سازمان راهداری این مراکز مدیریت و کنترل تردد را احداث کنیم تا در سال جدید هم گرفتار بحران کولاک و تصادفهای زنجیرهای نشویم.
جمالیپور تصریح کرد: البته بنده با استانداران زنجان و گیلان هم جلسه مشترک میگذارم تا آنها هم چنین نقاطی را در مناطق مشترک کولاکگیر و سانحهخیز مستقر کنند تا از سمت آنها هم جلوی ورود سانحهساز خودروها در روزهای برفی گرفته شود.
ارتباط آنلاین بین راهداری و هواشناسی ایجاد شود
استاندار قزوین یادآور شد: در گام اول باید ارتباط آنلاین بین راهداری با هواشناسی ایجاد شود تا اگر کولاکی در حال رخ دادن بود، نقطه کولاکگیر بلافاصله بسته شود و پلیس راه استان قزوین به صورت مستقیم و یا از طریق پلیس راه کشور به پلیس راه استانهای همجوار اعلام کند تا از هر ۲ سوی جلوی ورود به نقطه بحرانخیز و کولاکگیر گرفته شود.
جمالیپور ادامه داد: در همین کولاک اخیر جاده قزوین-زشت که در اواخر زمستان ۱۳۹۹ اتفاق افتاد، متاسفانه خودروها ۳ تا ۴ ساعت داشتند در جاده تردد میکردند تا اینکه به استاندار استانهای مجاور زنگ زدم و آزادراه بسته شد.
لزوم تسریع در تعمیر دوربینهای ترافیک جادهای
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای استان قزوین هم در این جلسه درباره وضعیت دوربینهای ثبت تخلفات جادهای گفت: از ۴۶ دوربین ما ۳۷ دوربین کار کرده و بقیه به خاطر تحریم و عدم ورود قطعات آنها خراب شدهاند که از ۳۷ دوربین در خط از ۲۰ دوربین دیتاگیری کرده و اطلاعات آن را به مرکز مدیریت حملونقل جادهای برای مدیریت ترددها و مسافرتها میدهیم.
جواد حقلطفی با تاکید بر لزوم افزایش تعداد دوربینهای ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان افزود: در حال حاضر کل کشور از نظر تعمیر دوربینهای ترافیکی به ۳ قسمت تقسیم شده که همه دوربینها را به مرور رفع عیب میکنند. منتها مشکل اینجاست که سرعت آن در استان قزوین کم است و باید با مدیر مرکز پایش جادهای به تفاهم برسیم تا سرعت رفع عیب دوربینهای ترافیکی ما در جادههای برونشهری استان بالا برود.
انتهای پیام/ ز
[ad_2]
Source link
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰