۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰

لزوم فرهنگ سازی در جهت اصلاح الگوی مصرف آب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بهرام سرمست ظهر پنج شنبه در بیست و دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان قم با اشاره به مشکل کاهش منابع آب زیرزمینی در قم گفت: به صورت جدی نیازمند صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی هستیم. استاندار قم...

لزوم فرهنگ سازی در جهت اصلاح الگوی مصرف آب

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بهرام سرمست ظهر پنج شنبه در بیست و دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان قم با اشاره به مشکل کاهش منابع آب زیرزمینی در قم گفت: به صورت جدی نیازمند صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی هستیم.

استاندار قم تصریح کرد: در حوزه آبریز فلات مرکزی با توجه به اینکه ۷۰ درصد وسعت کشور در آن قرار دارد، با فقر شدید آبی رو به رو هستیم.

وی افزود: تمام دستگاه‌های فرهنگی در حوزه‌های تخصصی می‌بایست نسبت به فرهنگ سازی در اصلاح الگوی مصرف آب در بخش‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی برنامه ارائه کنند.

سرمست با اشاره به سند سازگاری با کم آبی که ابلاغ شده‌است گفت: این سند حاصل بحث‌های کارشناسی در وزارت نیرو و دستگاه‌های ذیربط است؛ اما با توجه به شرایط موجود، اجرای آن به صورت یکباره ممکن نیست.

استاندار قم کمیته‌های تخصصی شورای حفاظت منابع آب با محوریت آب منطقه‌ای و کارگروه‌های تخصصی که شهرداری، آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و بخش صنعت برگزار می‌کنند را ملزم کرد تا نحوه اجرای این سند را مورد تبادل نظر قرار دهند، تا برنامه اجرایی و واقع‌بینانه مناسب با شرایط استان آماده گردد.

وی با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی صحیح در مدیریت استفاده بهینه از پساب، تاکید کرد: نیاز است که شهرداری در این زمینه برنامه قابل اجرا ارائه نماید تا از پساب‌های تولید شده استفاده بهینه شود.

بهرام سرمست در پایان به ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از تصفیه خانه آب شهر قم اشاره کرد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت بالای این طرح، تصفیه خانه آب شهر قم باید طبق برنامه زمان بندی شده و تا پایان این دولت افتتاح گردد.

مطالب مرتبط