۰۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲

سلامت

لاغری شکم و پهلو در ۷ روز| برای لاغری شکم چی بخوریم؟

لاغری شکم و پهلو در هفت روز. آیا ممکن است ؟ از چه روشی میتوان نتیجه گرفت. شاید خیلی از دوستان این گفته را قبول نکنند و نقض کنند

لاغری شکم و پهلو در ۷ روز| برای لاغری شکم چی بخوریم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، لاغری شکم و پهلو در هفت روز. آیا ممکن است ؟ از چه روشی میتوان نتیجه گرفت. شاید خیلی از دوستان این گفته را قبول نکنند و نقض کنند. اما در ادامه میتوانیم ببینیم این نوع لاغری درست است یا نه. برای مشاهده جزئیات اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید

چرا با وجود اینکه لاغرم شکم هم دارم؟

حتما شما هم افراد لاغر و (حتی خیلی لاغر) را دیده‌اید، که در عین حال که وزن‌شان پایین است؛ اما یک توده چربی قابل توجه در ناحیه شکم دارند. چربی شکم لاغرها می‌تواند دلایل متعددی مانند ژنتیک، رژیم غذایی نامناسب و بی‌تحرکی داشته باشد.

ژنتیک نقش زیادی در تعیین محل ذخیره چربی در بدن ایفا می‌کند، بنابراین برخی از افراد، مستعد ذخیره چربی در ناحیه شکم هستند، حتی بااینکه وزن‌شان زیاد نیست. علاوه بر این، رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند به تجمع چربی در “ناحیه شکم” کمک کند.

دلیل مهم دیگر، بی‌تحرکی و دوری از ورزش و فعالیت بدنی است؛ چرا که ورزش نکردن توده عضلانی شما را تحلیل می‌برد و متابولیسم بدن‌تان را کند می‌کند؛ و در نتیجه توده چربی در بدن به وجود می‌آید.

رژیم لاغری ۷ روزه چیست؟

در زمان رژیم برای کاهش وزن و لاغر شدن احتمال دارد با مشکلاتی مثل نخوردن طیف گسترده ای از مواد غذایی و تحمل کردن گرسنگی روبه رو شوید. اما با یک برنامه اصولی می توانید همه چیز را به خوبی مدیریت کنید:

خیلی مهم است که درست ترین روش کاهش وزن را برای رژیم غذایی خود پیدا کنید و هیچوقت به سراغ مکمل ها و قرص های لاغری که هم اکنون تبلیغاتشان را همه جا می بینید، نروید.اگر بتوانید یک رژیم غذایی صحیح و سالم را با یک برنامه ورزشی ترکیب کنید، با کمی تلاش می توانید راهی برای کاهش وزن به صورت طبیعی بیابید. مهمترین و اولین چیزی که بایستی به خاطر داشته باشید این است که به هیچ عنوان نباید وعده های نامنظم داشته باشید یا هیچ یک از وعده های غذایی خود را حذف کنید. اگر تصور می کنید که خوردن یک وعده سنگین و نخوردن یک یا دو وعده غذایی در روز برای کاهش وزن مفید است، اشتباه می کنید.

همچنین بایستی حتماً هدف واقع بینانه برای رژیم غذایی و کاهش وزنتان داشته باشید و تلاش کنید هدفتان برسید. همیشه در نظر داشته باشید که تا حد معینی می توانید با یک برنامه غذایی سالم و متعادل به همراه ورزش سخت به بدنتان فشار بیاورید. یکی از روش های مرسوم رژیم غذایی برای افرادی که دوست دارند وزن کم کنند رژیم لاغری هفت روزه است که یکی از بهترین برنامه های غذایی را می توانید با کمک این رژیم پیدا کنید زیرا طبیعی ترین و سریع ترین راه برای وزن کم کردن بدون مصرف قرص های لاغری یا مکمل های غذایی به شمار می رود.

جنرال موتورز یکی از کمپانی های بزرگ تولیدکننده ماشین است که یک برنامه غذایی به نام رژیم غذایی جنرال موتورز یا رژیم غذایی GM ارائه کرده است که کمپانی های بسیار و مؤسسات آموزشی بسیاری آن را دنبال می کنند زیرا این برنامه غذایی به ارتقاء سلامت کسانی که در شرکت ها، مدارس، دانشگاه ها و صنایع دیگر فعالیت دارند کمک می کند. این برنامه غذایی برای همه گروه های سنی مناسب شناخته شده و حتی گفته شده که خیلی افراد توانسته اند با این رژیم در یک هفته می توانید چند کیلو وزن تان را پایین بیاورید.

لاغری کاهش وزن افزایش وزن

لاغری

بهترین چربی سوز شکم و پهلو ۷ کیلو در ۷ روز

برخی ترکیبات و مواد غذایی، تاثیر بسیار زیادی بر تجزیه سلول‌های چربی بدن داشته یا متابولیسم بدن را افزایش می‌دهند. در ادامه قصد داریم بهترین ترکیبات چربی سوز شکم و پهلو را به شما معرفی کنیم. این ترکیبات شامل موارد زیر هستند:
۱.میوه ها

میوه‌ها قویترین چربی سوز شکم و پهلو هستند و تاثیر بسیار زیادی بر کاهش وزن دارند. البته زمان مصرف میوه و نوع میوه‌ای که مصرف می‌کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی افراد تصور می‌کنند یک بشقاب میوه، وعده غذایی بهتری نسبت به یک بشقاب حاوی برنج و سبزیجات است. در حالی که به هیچ وجه اینطور نیست. برخی میوه‌ها حاوی مقدار زیادی قند هستند و باعث افزایش وزن می‌شوند.

مطالعات نشان می‌دهد، اغلب میوه‌ها حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان هستند. فیبر نوعی ماده غذایی است که به بهبود هضم غذا و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. همچنین تعداد میکروب‌های مناسب روده را افزایش می‌دهد. به این ترتیب، متابولیسم بدن افزایش پیدا کرده و چربی‌های اضافی نواحی شکم و پهلو از بین خواهد رفت.

بهترین منابع برای تجزیه سلول‌های چربی، مرکباتی شامل پرتقال، لیمو، کیوی، نارنگی هستند. این میوه‌ها دارای خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی می‌باشند. برخی دیگر از میوه‌های چربی سوز مانند سیب، هندوانه، انگور و توت فرنگی قاتل چربی شکم و پهلو هستند. البته توجه داشته باشید که نباید در مصرف این میوه‌ها زیاده روی کنید.
۲.ماهی چرب

از نظر بسیاری از افراد، ماهی یک ماده غذایی چاق کننده است. در حالی که این یک تصور اشتباه است. اگر ماهی به شکل درستی مصرف شود، تاثیر بسیار زیادی بر کاهش چربی‌های شکم و پهلو دارد. این ماده غذایی، منبع سرشار از پروتئین و اسید چرب امگا ۳ است. پروتئین‌ها نقش مهمی در ساخت ماهیچه دارند. از طرفی، اسیدهای چرب امگا ۳ به کاهش التهابات بدن کمک می‌کند و باعث افزایش سرعت سوخت و ساز می‌شوند. این ترکیبات مغذی حتی بر کاهش التهابات ناشی از استرس موثر هستند.
۳.بادام

بادام درختی قویترین چربی سوز شکم و پهلو است. برخی مطالعات نشان داده است مصرف چند عدد بادام به صورت روزانه، باعث کاهش وزن می‌شود. البته این مسئله مربوط به زمانی است که شخص رژیم‌های غذایی لاغری را دنبال کند. در غیر این صورت، مواد غذایی تاثیر چندانی بر لاغری شکم و پهلو نخواهند داشت.

بادام درختی حاوی مقدار زیادی چربی سالم و پروتئین است. به همین دلیل، معده شما را برای مدت طولانی سیر نگه داشته و از پرخوری شدید جلوگیری می‌کند. افرادی که رژیم‌های غذایی گیاهخواری را دنبال می‌کنند، کاندیدای کاملاً مناسبی برای مصرف بادام هستند. بادام انرژی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند و باعث بهبود سوخت و ساز می‌شود.
۴.کرفس

اگر به دنبال قویترین و بهترین چربی سوز هستید، پیشنهاد می‌کنیم کرفس را انتخاب کنید. کرفس برای افرادی مناسب است که اضافه وزن شدیدی دارند و به دنبال یک ماده غذایی مفید برای تجزیه چربی‌های اضافی شکم و پهلو هستند. کرفس کالری بسیار کمی دارد. به همین دلیل، می‌توانید آن را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، در هر فنجان کرفس خرد شده حدود ۱۸ کالری وجود دارد.

این ماده غذایی باعث افزایش احساس سیری شده و از پرخوری شدید جلوگیری می‌کند. همچنین میزان کالری‌های دریافتی روزانه را کاهش می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم نوشیدنی کرفس را امتحان کنید. می‌توانید آب کرفس را با آب هویج یا جعفری ترکیب کرده و یک نوشیدنی چربی سوز مقوی داشته باشید. علاوه بر این، می‌توان کرفس و لیمو را با یکدیگر ترکیب کرد.

لیمو نیز نقش مهمی در کاهش وزن دارد، زیرا دارای مقدار بسیار کمی کالری و کربوهیدرات است. به جای آن، مقدار زیادی فیبر داشته و باعث احساس سیری می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم مقداری خیار را به مخلوط کرفس و لیمو اضافه کنید. برای تهیه این نوشیدنی، بهتر است مقداری کرفس و خیار را در مخلوط کن بریزید. سپس به آن چند قطره لیموی تازه اضافه کنید.

۵.شیر زردچوبه

ترکیب شیر و زردچوبه خواص درمانی متعددی برای بدن دارد. به عنوان مثال برای افرادی که چاقی بیش از حد شکم و پهلو را تجربه می‌کنند، مناسب است. تجربه متخصصان تغذیه نشان می‌دهد، شیر و زردچوبه باعث افزایش تولید صفرا و افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند. افزایش سوخت و ساز، باعث کاهش وزن می‌شود.

این نوشیدنی به دفع باکتری‌ها و التهاب بدن کمک می‌کند. به عنوان مثال باعث از بین رفتن باکتری‌های موجود در مجاری تنفسی می‌شود. جالب است بدانید، شیر و زردچوبه با عنوان شیر طلایی معروف است و به عنوان عصرانه در هندوستان مصرف می‌شود. گاهی اوقات می‌توان آن را با ادویه‌هایی مانند زنجبیل و دارچین ترکیب کرد.
۶.جو

جو یک غلات کامل است و طعم آجیلی دارد. این ماده حاوی مقدار زیادی فیبر محلول و نشاسته مقاوم است. نشاسته مقاوم ماده‌ای است که به راحتی در بدن هضم نمی‌شود. یعنی فرآیند هضم آن مدتی طول می‌کشد. به همین دلیل، شخص برای مدت طولانی احساس سیری خواهد داشت. بنابراین، جو از مصرف خوراکی‌های ناسالم و پرخوری بیش از حد جلوگیری می‌کند.

متخصصان تغذیه معتقد هستند، مواد غذایی حاوی نشاسته‌های مقاوم باعث کاهش فرآیند تجزیه مواد غذایی می‌شوند و از این طریق اشتها را کاهش می‌دهند. همچنین باعث کاهش سطح گلوکز خون خواهند شد. همانطور که می‌دانید؛ یکی از مهم‌ترین دلایل تجمع چربی‌های احشایی (یعنی چربی‌های شکم و پهلو)، سطح بالای گلوکز خون است. نشاسته مقاوم، به رشد باکتری‌های مفید روده نیز کمک می‌کند.
۷.بذر کتان

بذر کتان یک ماده غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. این ماده حاوی ترکیبات مغذی مانند فیبر و آنتی اکسیدان می‌باشد. یکی دیگر از مهم‌ترین ترکیبات مغذی موجود در بذر کتان، لیگنان‌ها هستند. از نظر متخصصان تغذیه، لیگنان باعث کاهش التهاب شده و خطر بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند کلسترول بالا، گلوکز خون بالا و مواردی مانند این را کاهش می‌دهد.

همچنین به کاهش سایز دور کمر کمک می‌کند. نتایج یک مطالعه نشان داده است مردانی که به صورت روزانه دانه کتان مصرف می‌کنند، کاهش وزن بیشتری نسبت به سایر افراد دارند. بذر کتان به شکل‌های مختلفی مصرف می‌شود. به عنوان مثال، می‌توانید آن را به اسموتی اضافه کنید یا همراه با آووکادو در وعده صبحانه مصرف کنید.
۸.هل

هل به عنوان ملکه ادویه‌ها شناخته می‌شود و بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو است. طعم آن در مقایسه با سایر ادویه‌ها کمی متفاوت است و در دسته طعم‌های شبیه به گلی، لیمویی و نعنا قرار می‌گیرد. در زمان گذشته، هل برای تقویت غرایز جنسی مصرف می‌شد. در حال حاضر محققان متوجه شده‌اند، این ماده تاثیر بسیار زیادی بر کاهش وزن و تجزیه چربی‌های شکم و پهلو دارد. به عبارت دیگر، هل به عنوان قویترین چربی سوز شکم و پهلو شناخته می‌شود.

علاوه بر این، برای درمان التهاب پلک، عفونت دندان، عفونت لثه و ریه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اخیراً یک مطالعه نشان داده است؛ افرادی که به صورت مداوم هل مصرف می‌کنند، اضافه وزن کمتری نسبت به سایر افراد با رژیم غذایی مشابه دارند. این ماده از افزایش سطح قند خون، کلسترول و التهاب جلوگیری می‌کند. همچنین باعث بهبود عملکرد روده می‌شود و خطر بروز برخی بیماری‌های مزمن مانند فشار خون را کاهش می‌دهد. محققان متوجه شده‌اند، هل از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند و باعث بهبود سلامت قلب می‌شود.
۹.زیره سبز

زیره سبز، قویترین چربی سوز شکم و پهلو است. این ادویه معطر، خاصیت‌های درمانی بسیار زیادی دارد و در اغلب کشورهای خاورمیانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، میزان مصرف زیره سبز در هندوستان بسیار بالا است. این ماده برای افرادی که اضافه وزن شدیدی دارند، مناسب می‌باشد. زیرا باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود. در دو قاشق چای‌خوری از زیره سبز، حدود ۱۶ کالری وجود دارد.

علاوه بر این، این ماده غذایی باعث رفع ناراحتی‌های معده و نفخ می‌شود. ترکیباتی به نام تیموکینون در زیره وجود دارد که خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. این ترکیبات به بهبود عملکرد بدن و کاهش وزن کمک می‌کنند. البته افرادی که در دوره بارداری یا شیردهی قرار دارند، بهتر است قبل از مصرف این ماده با پزشک مشورت کنند. همچنین اگر به زیره حساسیت دارید، پیشنهاد می‌کنیم ترکیبات دیگر مثل زنجبیل را مصرف کنید.

مصرف الکل را محدود کنید

مصرف محدود الکل فوایدی برای بدن دارد ولی مصرف بی رویه آن زمینه بروز بسیاری از بیماری ها را فراهم می سازد. بر اساس مطالعات انجام شده یکی از علت های مهم تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو، مصرف بی رویه الکل است.

تجمع چربی و چاقی خود زمینه ساز بروز بیماری های مختلف از جمله فشار خون و قند خون بالا است. محدود کردن الکل باید به صورت تدریجی صورت بگیرد. اگر قصد دارید دور شکم خود و میزان چربی شکم و پهلو را کاهش دهید باید به مرور زمان مصرف الکل را محدود کنید.

مقادیر زیاد پروتئین در رژیم غذایی خود بگنجانید

یکی از موارد بسیار لازم برای کنترل وزن بدن پروتئین است. در صورتی که در رژیم غذایی خود به مقدار کافی پروئین مصرف کنید، کمتر احساس گرسنگی می کنید و از این طریق میزان مصرفی مواد غذایی و کالری جذب شده کاهش می یابد.

به همین دلیل دکتر سلیمی به افرادی که به چاقی و اضافه وزن مبتلا هستند توصیه می کنند در رژیم غذایی خود پروتئین بیشتری بگنجانند.

پروتئین به همراه آب در حفظ و نگه داری عضلات نقش زیادی دارند. با مصرف پروئین کافی می توانید عضلاتی خوش فرمی داشته باشید. به طور قابل توجهی میزان چربی در افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می کنند نسبت به سایر افراد، بسیار کمتر است.

زیاد آب بنوشید!

نوشیدن زیاد آب، سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد، باعث سم زدایی بدن می‌شود و اشتها را کاهش می‌دهد. اگر نمی‌توانید آب را به مقدار زیادی بنوشید، آن را با نعناع، لیمو و …طعم‌دار کنید.

سعی کنید نوشیدنی‌های کم کالری‌تر را جایگزین نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های شیرین و پر شکر کنید. مثلا می‌تواتید به جای قهوه شیرین، چای سبز بنوشید که چربی سوزی شکم را بالا می‌برد یا به جای آبمیوه، خودِ میوه را مصرف کنید که قند کمتری دارد.

ضمنا باید نوشیدنی‌های الکلی را تحریم کنید. مصرف الکل باعث تجمع چربی‌ در ناحیه شکم و باعث چاقی این ناحیه می‌شود.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار