23:01 - 1403/03/24

سلامتی

لاغری سریع در ۳ روز | رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز/ راه کارهایی برای لاغری

لاغری در سه روز چگونه است اطلاعات بیشتر را در اندیشه معاصر ببینید

لاغری کاهش وزن افزایش وزن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، لاغری برای بدن انسان به شدت مهم است چرا که اگر فردی اضافه وزن خارج از کنترل داشته باشد برای سلامتی او و همچنین اعتماد به نفسش مشکل به وجود می آید. لاغری علاوه بر سلامتی جسمانی به افراد برای خوش استایل شدن آنها کمک بسزایی میکند. لاغری راهکار های متفاوتی دارد، از رژیم گرفته تا دمنوش و قرص گیاهی که با توجه به سلیقه و ذائقه شخصی خود این روش را انتخاب میکند البته که بعضی از افراد از همان ابتدا به نزد دکتر میروند که در ادامه به آن پرداخته ایم. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

آیا رژیم لاغری ۵ کیلو در ۳ روز نتایج دائمی دارد؟

بگذارید به صورت قاطعانه به این سوال پاسخ دهیم، خیر! این رژیم های وحشتناک لاغری سریع، به هیچ وجه استاندارد نیستند و نتایج دائمی ندارند. مگر اینکه سبک زندگی خود را تغییر دهید و به رژیم غذایی قبلی خود باز نگردید. میزان کالری دریافتی در رژیم لاغری ۵ کیلو در سه روز، کمتر از ۱۰۰۰ کالری است.

بنابراین ادامه دادن این رژیم برای بازه زمانی طولانی، باعث ضعف و بی‌حالی شدید می‌شود. علاوه بر این، احساس گرسنگی شما را وسوسه می‌کند تا رژیم خود را متوقف کنید و به برنامه‌های غذایی ناسالم قبلی خود بازگردید. در نتیجه فایده‌ای برای شما نخواهد داشت. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد، ادامه دادن این رژیم باعث تغییر در خلق و خو، حالت تهوع و میگرن می‌شود.

لاغری

لاغری

نحوه کاهش وزن سریع در ۳ روز

تغییرات طبیعی رژیم غذایی

تاحدامکان از مواد غذایی مانند سبزیجات، میوه، برنج قهوه‌ای، مرغ پخته و ماهی استفاده کنید. این غذاها رژیم غذایی شما را با ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و تعدادی دیگر از مواد مغذی غنی می‌کنند.

رژیم غذایی نظامی

رژیم غذایی سه‌روزه یا رژیم نظامی به نام رژیم غذایی کم‌کالری است که هدف آن کاهش دریافت کالری در روز (۸۷۰) است و به شما کمک می‌کند تا ۱۰ پوند (۴.۵ کیلوگرم) را در سه روز کاهش دهید.

روتین ورزش

یک ورزش ۶۰ دقیقه‌ای در روز بسیار مهم است. چه ۲۰ دقیقه سه بار در روز بدوید یا یک ساعت روی دستگاه، بدن شما برای کاهش وزن در سه روز نیاز به سوزاندن حدود ۱۷۰۰ کالری (بیش از میزان مصرف روزانه خود) دارد. هرچقدر فعالیت‌های بیشتری انجام دهید، کالری بیشتری می‌سوزانید. مثلاً یک ساعت بسکتبال کامل می‌تواند بیش از ۸۰۰ کالری بسوزاند.

تمرینات قدرتی

برای اینکه لاغرتر به نظر برسید، باید عضلات خود را تقویت کنید. از تمرین‌دادن همه عضلات در هر روز خودداری کنید و روی کاهش وزن کلی بدن خود تمرکز کنید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید روز اول روی عضلات بالاتنه، روز دوم روی عضلات مرکزی بدن و روز سوم روی عضلات پایین‌تنه، کار کنید.

محدودکردن مصرف نمک

نمک حاوی سدیم است و سدیم به ذخیره آب در بدن کمک می‌کند؛ بنابراین محدودکردن مصرف نمک و سایر غذاهای حاوی سدیم می‌تواند به خلاص‌شدن از شر وزن اضافی بدن کمک کند. مصرف سدیم شما باید تقریباً ۱-۱.۵ گرم در روز باشد.

هیدراته نگه‌داشتن بدن

مقدار زیادی آب بنوشید. هنگامی که در تلاش برای کاهش وزن هستید، نوشیدن مقدار زیادی آب مهم است. چون نه‌تنها به عادی‌سازی سطح هیدراتاسیون شما کمک می‌کند، بلکه سطح مایعات بدن شما را نیز متعادل نگه می‌دارد. افزودن مقداری لیمو به آب می‌تواند به‌عنوان یک کمک‌کننده گوارشی و ادرارآور و همچنین به احتباس آب و نفخ کمک کند.

داشتن استراحت کافی

سطح کورتیزول در بدن نیز بر احتباس آب در بدن شما تأثیر می‌گذارد. برای اطمینان از سالم ماندن سطح کورتیزول، بدن شما به حداقل ۷ تا ۸ ساعت خواب و استراحت کافی نیاز دارد. چند راه برای کاهش استرس و آرامش، مدیتیشن، گوش‌دادن به موسیقی آرام‌بخش و یوگا است./غفاری دیت

راه کارهایی برای لاغری در سریع‌ترین زمان ممکن

مصرف پروتئین در وعده صبحانه
حذف نوشیدنی‌های شیرین و حاوی قند
مصرف زیاد آب
افزودن چای سبز و قهوه به رژیم غذایی
دوری از استرس
خواب منظم و کافی
سرعت غذا خوردن را کاهش دهید
افزودن مغز ها به رژیم غذایی
افزودن سبزی ها و میوه ها به برنامه غذایی
کاهش مصرف کربوهیدرات و نشاسته
پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهید

مضرات رژیم لاغری سریع چیست؟

در طول سه روز محرومیت غذایی شما بدن‌تان را از دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی محروم می‌کنید. اگر بخواهید رژیم لاغری سه روزه را به مدت چند هفته ادامه دهید، بدون شک وزن زیادی کم می‌کنید، اما به شدت دچار سوء‌ تغذیه خواهید شد. بنابراین به طور کلی عوارض و مضرات رژیم لاغری ۳ روزه را می‌توان به موارد زیر دسته بندی کرد:

ضعف و بی‌حالی
سوءتغذیه
یبوست
ریزش مو
ناراحتی‌های گوارشی
کم آب شدن بدن
کمبود ویتامین و املاح معدنی
بازگشت وزن سریع
افزایش فشار خون
افزایش کلسترول‌های بد و ….

مزایای رژیم لاغری سریع در ۳ روز

مزایای بالقوه ای که می توان برای این رژیم غذایی در نظر گرفت به شرح زیر است:

رژیم لاغری سریع در ۳ روز، در کوتاه مدت می تواند برای کاهش وزن مفید باشد. پیروی از آن به دلیل تعداد محدود غذاها با اندازه های معین و روش پخت راحت، بسیار آسان است. همچنین برای کسانی که نسبت به مصرف برخی مواد غذایی آلرژی یا محدودیت دارند جایگزین هایی پیشنهاد می کند.

طی ۴ روز ریکاوری فرد می تواند انتخاب های سالم و متنوع تری از مواد غذایی را برای ۳ وعده غذایی و ۲ میان وعده داشته باشد. به طور مثال می تواند میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات را در رژیم متعادل خود بگنجاند.

تصور می شود تمرکز بالای این رژیم بر پروتیئن باعث احساس سیری، تامین انرژی روزانه و حفظ توده عضلانی می شود. با این وجود تحقیقات بیشتری نیاز است تا فواید خاص این رژیم کاهش وزن سریع تایید شود.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط