۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴

قیمت سرسام آور مسکن نتیجه عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای  اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، ۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با سلام و درود به محضر حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرج...

قیمت سرسام آور مسکن نتیجه عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای  اسلامی در نشست علنی صبح امروز (دوشنبه، ۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با سلام و درود به محضر حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه شریف و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی با آرزوی طول عمر با عزت برای رهبر فرزانه انقلاب با احترام به محضر ملت شریف ایران گفت: از این تریبون استفاده کرده  و نکاتی را خدمت شما ملت شریف ایران عرض می‌کنم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در عرصه بین الملل به یمن رهبری شجاعانه و مدبرانه حضرت آیت الله خامنه‌ای معادلات منطقه به اراده جمهوری اسلامی ایران وابسته شده است استقلال در تصمیم گیری و تاثیر گذاری ملت ایران نهادینه گردیده است. مدعیان حکمرانی جهانی  ادبیات خود با ایران را از موضع سلطه جویی به تعامل تغییر داده اند؛ امروز دغدغه‌های ایران حفظ مرز و سرزمین نیست بلکه نقش آفرینی منطقه ای در حمایت از امت اسلامی است.

رضایی کوچی گفت: تامین امنیت داخلی ،اقتدار بیرونی عزت و اثر گذاری جهانی به برکت رهبری هوشمندانه و مقتدرانه رهبری انقلاب و سربازان و سربازی سرداران رشیدی چون شهید حاج قاسم سلیمانی به حمایت و استقامت ملت ایران است که پیامد آن اتحاد و همراهی مردم سرزمین‌های عراق ،سوریه ،لبنان و فلسطین با ایران اسلامی است.اما سوال اینجاست چرا ما نباید در تغییر بازار و صادرات به این کشورها سهم داشته باشیم؟

وی ادامه داد: آشکار است که متولیان دیپلماسی اقتصادی نتوانستند از این فرصت بی نظیر استفاده نمایند تا آنجا که کشورهایی که دست بر آتش داشتند بازار منطقه را دست گرفتند و بازرگان، پیمانکار، صنعتگر، مهندس، پزشک و نیروی کار ما از این بازار محرومند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: نکته بعدی برجام است؛ اگر در برجام موفقیتی اندک و صرفا در ارتباط با پول کسب شده است حاصل کمترین استفاده از  اقتدار بین المللی ملت ایران است. ما با ادامه مذاکرات بین المللی مخالف نیستیم اما دولتمردان بدانند که برجام و ادامه آن باید در چارچوب تعریف شده رهبری بوده تا حاصلی در شان ملت ایران داشته باشد و گرنه از مجلس مصوبه نخواهند گرفت.

رضایی کوچکی تاکید کرد: اما در حوزه ملی ابتدا ضمن تشکر از حضور مردم شریف ایران در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و تبریک به حضرت آیت الله رئیسی منتخب انتخابات با شکوه جهت کسب اعتماد مردم ، لازم است تاکید کنم که عملکرد دولت در واکسیناسیون عمومی کرونا در شان این ملت نیست همه واقفیم که تحریم ممانعت حقوقی در تامین واکسن به وجود نیاورده است بلکه سوء مدیریت است که نتوانسته نیاز کشور را برآورده کند.

رئیس کمیسیون عمران در مجلس تصریح کرد: مردم بدانند مسئولیت پاسخگویی مسئولان درباره عملکرد خود، با پایان یافتن دوره خدمت هم پایان نخواهد یافت و باید پاسخگوی ملت باشند؛ انتظار از دولت سیزدهم تقویت توان تولید داخلی واکسن و سرعت بخشی به واکسیناسیون  سراسری را  از اولویت‌های اقدامات خود قرار دهد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث خاموشی‌ها و قطعی‌های  اخیر برق که خسارت پنهان و آشکار گسترده ای به همراه داشت و همچنین کمبود آب در کشور دو نکته را باید به عرض برسانم؛در بحث کمبود برق مجلس در ماده ۴۸ و ۵۰  برنامه ششم توسعه نیاز برق آینده کشور را پیش بینی و تکلیف نموده است، که سالی ۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه شود منابع و اختیارات اجرایی  ان هم تمام و کمال دیده شده ولی وزارت نیرو در طول برنامه ششم به وظایف خود عمل نکرده است اینکه وزارت نیرو در بحث تولید برق سالی صد هزار میلیارد تومان از محل عدم صرفه جویی مصرف سوخت به کشور تحمیل هزینه کند ولی ظرفیت توسعه برق نداشته باشیم قابل گذشت نیست .

رضایی کوچی تاکید کرد: در بحث کمبود آب کمیسیون عمران در سال ۱۳۹۸ در مواجه با تخلفات گسترده وزارت نیرو در مدیریت سدها و رودخانه‌ها پیش بینی چنین روزی را کرده بود که اگر تذکرات و ایرادات مندرج در گزارش کمیسیون، جدی گرفته شده بود امروز کشور ما غرق در سختی و بی آبی نمی شد.

وی ادامه داد: خواهران و برادران نماینده در بحث مسکن ۵ سال است با وزیر دولت‌های یازدهم و دوازدهم به دفعات مکاتبه کرده ایم که کشور نیازمند افزایش تولید مسکن است. ما همواره به تولید سالانه یک میلیون مسکن با توزیع مناسب معتقد بوده‌ایم؛ اما دولت اصرار داشت که کمبود مسکن نداریم. بارها گفتیم که توزیع مسکن با هدف سوداگری در حال شکل گیری است و کسی توجه نکرد و امروز شاهد خانه‌های خالی و لوکس در کنار کمبود مسکن هستیم .

نماینده مردم جهرم در ادامه اظهار کرد: نتیجه عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم وضعیت امروز مسکن است با قیمت‌های سر سامان آور تبدیل به یک معضل اساسی شده است.

وی در ادامه یادآور شد: در بحث حمل و نقل عمومی معتقد هستیم تمام وزاتخانه‌ها در جنگ اقتصادی سهیم هستند اگر دولت  قوی عمل کند تحریم دولت به راحتی صورت نمی‌پذیرد به فرض مثال در بحث ترانزیت آنقدر فرصت داریم که اگر آنها را شکوفا کنند دیگر کشورها با مزایای آن در مقابل  تحریم‌ها مقاومت می‌کنند و هزینه آمریکا و نظام سلطه را بالا می‌برند و دولت‌های قبل علیرغم اصرار، اخطار و پیگیری کمیسیون عمران نه تنها در ترانزیتی کردن کشور سهل انگاری داشتند بلکه موجب شدند مسیرهای ترانزیتی بدون ایراد شکل بگیرد و این خطایی تاریخی و نابخشودنی است.

رئیس کمیسیون عمران در مجلس شورای در پایان خاطر نشان کرد: مهمترین علت مشکلات ایجاد شده در مسکن و حمل و نقل، ناکارآمدی وزارت راه و شهر سازی است این وزاتخانه عریض و طویل دو ابر مسئله مسکن و حمل و نقل عمومی را بر عهده گرفته است که توان رسیدگی به این دو مهم را ندارد ما اعتقاد داریم که وزارت خانه راه و شهر سازی به دو وزارت خانه تخصصی تبدیل شود و رسیدن به این مهم نیازمند همت و همراهی دولت است. از همین تریبون اعلام می‌کنم کمیسیون عمران برای رسیدگی به مشکلات فوق الذکر با دولت آینده  نهایت همکاری و تعامل را خواهد داشت.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار