۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷

فروش فوری خودرو از دم قسط بدون قرعه کشی برای شب یلدا | حراج فروش قسطی خودرو به مناسبت شب یلدا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، خودروسازان ایرانی در طول تابستان و پاییز ۱۴۰۲، چندین‌بار مجوز افزایش قیمت را از شورای رقابت دریافت کردند. بااین‌حال همچنان قیمت‌های فعلی نیز با نرخ بازار آزاد تفاوت چشمگیری دارد؛ بنابراین همچنان ...

فروش فوق العاده ایران خودرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، خودروسازان ایرانی در طول تابستان و پاییز ۱۴۰۲، چندین‌بار مجوز افزایش قیمت را از شورای رقابت دریافت کردند. بااین‌حال همچنان قیمت‌های فعلی نیز با نرخ بازار آزاد تفاوت چشمگیری دارد؛ بنابراین همچنان راه کسب سود برای سودجویان فراهم است، به شرط آن‌که مشتری برای فروش فوری خودرو وجود داشته باشد. به‌تازگی نمایشگاه‌داران خودرو راهی جدید را برای جلب نظر مخاطبین خود پیدا کرده‌اند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
طی مدت اخیر آگهی‌های فروش خودرو‌های صفرکیلومتر با رقمی کمتر از قیمت بازار در فضای مجازی بسیار مشاهده می‌شود. این آگهی‌ها در پلتفرم‌های خرید و فروش کالا فراوان هستند، هرچند می‌توان در شبکه‌های اجتماعی نیز این تبلیغات را مشاهده کرد.

در جریان این تبلیغات، خودرو‌های داخلی با مدل سال و کارکرد صفرکیلومتر به معرض فروش گذاشته شده‌اند. وجه تمایز این آگهی‌ها، قیمت پایین‌تری است که نسبت به نرخ‌های بازار برای خودرو‌ها درج شده است. این آگهی‌ها توسط نمایشگاه‌های خودرو منتشر شده‌اند که کد نمایندگی دارند. به بیان این آگهی‌ها، خودرو‌ها از پارکینگ نمایندگی خودروساز به مشتریان تحویل داده می‌شوند.

روش جدید فروش فوری خودرو
به عبارت دیگر این نمایشگاه‌داران مدعی هستند که نمایندگی رسمی فروش خودروسازان را در اختیار دارند؛ بنابراین می‌توانند خودرو‌های صفرکیلومتر را از پارکینگ خودروساز و با قیمتی کمتر از نرخ بازار به مشتری ارائه دهند. برای کسب اطمینان از نحوه فعالیت آن‌ها، لازم است تا خودروسازان در این مورد شفاف‌سازی کنند.

اختلاف قیمت این آگهی‌ها با نرخ بازار آزاد حدود ده الی بیست میلیون تومان است. به‌طور مثال پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما اکنون در بازار ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد، درحالی‌که نمایشگاه خودرو‌های دارای کد نمایندگی این خودرو را با قیمت ۷۸۰ میلیون تومان می‌فروشند.

به عبارتی ایران خودرو ناچار است تا پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما را با قیمت ۶۰۲ میلیون تومان به مشتری عرضه کند. بااین‌حال نمایشگاه‌های خودرو مدعی هستند که این خودرو‌ها را با قیمتی مابین نرخ بازار و کارخانه، از خودروساز دریافت می‌کنند. البته ممکن است این رویه توسط خودروسازان در آینده نزدیک تکذیب شود؛ بنابراین بایستی منتظر تأیید یا تکذیب روند عرضه خودرو به نمایشگاه‌داران و اعطای کد نمایندگی به آن‌ها بمانیم.

متقاضیان می توانند از روز پنجشنبه ۹ آذرماه تا پایان روز سه شنبه ۱۴ آذرماه با مراجعه به سایت بهمن موتور نسبت به ثبت نام و واریز وجه اقدام نمایند.
بخشنامه جدید محصولات بهمن موتور ویژه واجدین شرایط سامانه جامع یکپارچه ویژه آذرماه ۱۴۰۲ طرح عمومی (عادی) اعلام شد.

متقاضیان می توانند از روز پنجشنبه ۹ آذرماه تا پایان روز سه شنبه ۱۴ آذرماه با مراجعه به سایت بهمن موتور نسبت به ثبت نام و واریز وجه (مطابق جدول ذیل) اقدام نمایند.

جزئیات فروش:

نام محصول رنگ تریم قیمت موعد تحویل

دیگنیتی پرایم سفید یا مشکی

براساس موجودی

مشکی یا قرمز

براساس موجودی

۱/۲۴۹/۶۰۰/۰۰۰ هفته اول

اسفند ۱۴۰۲

دیگنیتی پرستیژ ۱/۴۴۲/۰۰۰/۰۰۰

اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس توس ایران خودرویی‌ها نشان می‌دهد این خودروساز قصد دارد تولید رانا را در نیمه دوم سال جاری حدود ۱۸۰ درصد رشد دهد. این خودروساز در ۶ ماهه ابتدایی امسال حول و حوش ۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه رانا را در خطوط تولید تکمیل کرد.

اما خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص برآورد کرده تا در بازه زمانی مهر تا اسفند سال جاری تولید بیش از ۲۶ هزار دستگاه رانا را نهایی کند. همین برنامه ریزی در مورد عرضه این خودرو بازار نیز از سوی ایران خودرویی‌ها در دستورکار قرار گرفته است. رانا در میان محصولات عرضه شده توسط ایران خودرو در نیمه اول سال از همه کم فروغ‌تر بود. آبی‌های جاده مخصوص تا پایان شهریور امسال حدود پنج هزار و ۸۰۰ دستگاه انواع رانا را برای متقاضیان فاکتور کردند.

اما این روند در نیمه دوم سال تغییر خواهد کرد. ایران خودرویی‌ها قصد دارند در بازه زمانی مهر تا اسفند سال جاری حول و حوش ۲۹ هزار و ۹۰۰ دستگاه رانا را روانه بازار کنند. چنانچه خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص بتواند به پیش بینی خود جامه عمل بپوشاند، فروش رانا در نیمه دوم سال به نسبت نیمه اول سال جاری حدود ۴۲۰ درصد رشد خواهد کرد. بازار خودرو در نیمه اول امسال چشم انتظار عرضه گسترده رانا بود، اما این مساله بنا به دلایل نامشخص از سوی ایران خودرویی‌ها اتفاق نیفتاد.

اما حال که آبی‌های جاده مخصصو از برنامه خود برای نیمه دوم سال جاری رونمایی کردند تا حد زیادی خیال متقاضیان رانا راحت شد. زیرا ایران خودرویی‌ها برنامه ریزی‌هایی برای جبران عقب ماندگی در تولید و عرضه رانا دارند. براساس اطلاعاتی که در صورت‌های مالی ایران خودرویی‌ها منتشر شده این خودروساز در تولید رانا ظرفیت عملی ۵۰ هزاردستگاهی را دارد. اگر ایران خودرو تولید برآورد شده برای رانا را در بازه زمانی مهر تا اسفند عملیاتی کند.

طی سال جاری حدود ۳۵ هزار و ۷۰۰ دستگاه رانا را تولید و روانه بازار می‌کند؛ بنابراین خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص تا پایان سال جاری بیش از ۷۰ درصد ظرفیت عملی خود را در تولید رانا به کار می‌گیرد.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار