۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵

اخبار اقتصادی

فرهنگیان/جهش و ارتقاء کیفیت زندگی معلمان با رتبه‌بندی فرهنگیان!

معلم متوسطه اول خراسان رضوی منطقه تربت جام گفت: روح و هدف رتبه‌بندی فرهنگیان برای کیفیت بخشی به آموزش بوده اما در کنارش بحث معیشت معلمان هم مطرح بود

معلمان و فرهنگیان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،معلم متوسطه اول خراسان رضوی منطقه تربت جام گفت: روح و هدف رتبه‌بندی فرهنگیان برای کیفیت بخشی به آموزش بوده اما در کنارش بحث معیشت معلمان هم مطرح بود.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

معلم متوسطه اول خراسان رضوی منطقه تربت جام گفت:

روح و هدف رتبه‌بندی فرهنگیان برای کیفیت بخشی به آموزش بوده اما در کنارش بحث معیشت معلمان هم مطرح بود که اجرای آن موجب جهش و ارتقاء معیشت و کیفیت زندگی معلمان شده است.

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه – ۱۲ اردیبهشت ماه – با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

معلمان

معلمان

بهرام فرهادی مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رهبر انقلاب در صحبت هایشان در دیدار با معلمان به مناسبت هفته معلم به موضوع رتبه بندی معلمان اشاره کردند که موضوع مهمی است و دولت سیزدهم آنرا به خوبی اجرا کرد هر چند روح رتبه بندی برای کیفیت بخشی به آموزش بود اما بنا بر آنچه که از همکاران شنیدم و خودم هم که از بدنه آموزش و پرورش هستم اجرای آن جهش خوبی در ارتقاء معیشت داشته است.

وی تاکید کرد: جهشی که غیرقابل انکار است، البته گویا قرار است در بحث رتبه بندی یک سری بازنگری هایی صورت گیرد و شرایط بهتری در آن دیده شود، در واقع مباحثی است که به آینده موکول شده است و باید ببینیم چه می شود اما تا اینجا جهش قابل توجهی داشته است.

روشن سازی مهمترین ضمانت اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

فرهادی مقدم در ادامه درباره سند تحول سند بنیادین آموزش و پرورش گفت: سند تحول یکی از مهمترین اسناد بالادستی در آموزش و پرورش و دقیق تر در بدنه دولت است که به نوعی خط مشی روح اصلی آموزش و پرورش را در ابعاد مختلف از جمله مدرسه، معلم و دانش آموز نشان می دهد، از این جهت هم که چند سالی معطل بود اما با تلاش مسوولان اجرایی شد خیلی خوب است اما اگر قرار باشد درباره بحث ضمانت اجرایی سند تحول صحبت کنیم اولین و مهمترین ارگانی که می تواند سند را به نوعی اجرا و سایر ارگان ها را به همکاری دعوت کند وزارت آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: این نیازمند این است که اولا مبانی سند تحول به صورت واضح و روشن برای همه اجزای وزارت آموزش و پرورش چه نیروهای ستادی و چه آموزشی مشخص باشد، این روشن سازی خودش یکی از مهمترین ضمانت های اجرایی است، قدم های بعدی بحث همکاری و هماهنگی هایی است که می تواند در سیستم اداری بین وزارت آموزش و پرورش و سایر ارگان های مرتبط انجام شود.

معلم متوسطه اول خراسان رضوی منطقه تربت جام به موضوع امیدبخشی میان دانش آموزان که رهبری بر آن تاکید کردند اشاره کرد و گفت: در این روند ترسیم آینده روشن در راستای بحث ارائه پیشرفت های موجود ممکن است، یعنی اگر قرار است به دانش آموز این نوید را بدهیم که در جامعه آینده روشن در انتظارش است؛ اول باید درباره پیشرفت های گذشته بگوییم یعنی درباره امروزی که فردای دیروز بوده صحبت کنیم، اگر دانش آموز این را ببیند و این روشنگری ما هم به نوعی موثر و واضح ارائه شود قطعا می توانیم ترسیم نقشه راه را برای آینده انجام دهیم.

وی اظهار داشت: در واقع پیشرفت هایی که در حوزه های مختلف دیده می شود مطرح شود، در این روز بحث مقایسه خیلی مهم است مقایسه در گذر زمان و وضعیت حال حاضر با شرایط گذشته و سایر کشورها می تواند به نوعی امیدبخشی را به صورت ملموس به دانش آموزان ارائه دهد.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط