۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷

غوغا سالاران بی صلاحیت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری شاهد شکوفایی و بغض و کینه هایی هستیم که شاید تا قبل از انتخابات آنچنان که امروز دیده می شود، بر حسب وضعیت موجود و ریا کاری های ذاتی برخی افراد به نمایش گذاشت...

انبارلویی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری شاهد شکوفایی و بغض و کینه هایی هستیم که شاید تا قبل از انتخابات آنچنان که امروز دیده می شود، بر حسب وضعیت موجود و ریا کاری های ذاتی برخی افراد به نمایش گذاشته نشده بود، اما این روزها صحنه های مختلفی از این بغض و کینه ها علیه نظام اسلامی و منافع ملی البته با رنگ و لعاب دادن به موضوع حمایت از مردم اما به کام خودشان را شاهد هستیم که گواه می دهد برخی تشنه قدرت هستند نه خدمت، اما مردم چگونه‌ و براساس چه معیارهایی باید تشنگان قدرت را از شیفتگان خدمت بشناسند.

 

محمد کاظم انبارلویی کارشناس سیاسی و فعال رسانه در خصوص سو گیری های برخی از افراد رد صلاحیت شده و تنش های ایجاد شده توسط برخی در داخل کشور گفت: رجال سیاسی و مذهبی در قانون اساسی و قانون انتخابات معنی و تفسیر شده است. تعریف قانون اساسی از رجل سیاسی معتقد و ملتزم بودن به مبانی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. کسانی می توانند در کسوت ریاست جمهوری قرار بگیرند که مدیر، مدبر و با تقوی باشند، لذا رد صلاحیت شدگان و حامیان آنها که بر رای و نظر شورای نگهبان خرده می گیرند و به دنبال ایجاد تشتت در جامعه و اغتشاس در افکار عمومی هستند، کسانی هستند که با غوغا سالاری بعد از رد صلاحیت به مردم نشان دادند بیش از اینکه به مبانی نظام معتقد باشند، به خود معتقد هستند!

 

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: این افراد در مواقعی که توسط شورای نگهبان به عنوان نماینده مجلس یا رئیس جمهور، تایید می شوند با نظام مشکلی ندارند اما اگر همین نظام بنا به دلایل متقن، آنها را رد صلاحیت کند، و به آنها تفهیم شود که به این دلایل احراز شده، صلاحیت آنها رد شده است آن هم برای پست مهمی چون ریاست جمهوری، از هر گونه اقدامی در راستای مخالفت و معاندت با نظام کوتاهی نمی کنند، به این خاطر که به خود معتقد هستند تا به نظام جمهوری اسلامی ایران، بنابراین این افراد الزام خود به قانون اساسی و نظام و منافع عمومی را در چنین آزمون هایی نشان می دهند، در حالی که برخی از ثبت نام کنندگان‌ ریاست جمهوری، وقتی صلاحیت آنها احراز نمی شود به تعبیر مقام معظم رهبری نجیبانه این موضوع را می پذیرند و برای نظام و نهادهای نظارتی نظام، ارزش قائل هستند.

 

انبارلویی در این زمینه تصریح کرد: وقتی شش فقیه و شش حقوقدان در شورای نگهبان براساس قانون اساسی که به آنها اجازه داده در رابطه با مساله احراز صلاحیت ها اظهار نظر کنند، نپذیرفتن این موضوع قانونی از سوی رد صلاحیت شدگان نشان می دهد این افراد صلاحیت رئیس جمهور یا نماینده مجلس شدن را ندارند، بلکه اصل برای آنها رسیدن به قدرت و پست سیاسی است نه نظام، نه اجرای قانون اساسی و نه خدمت به مردم.

 

محمد کاظم انبارلویی در این زمینه تصریح کرد: لذا ما به عنوان ملت ایران باید از این تجربیات به عنوان تجربیات گرانسنگی برای تشخیص دلسوز مردم یا غیر دلسوز بودن استفاده کنیم. قطعا ملت ایران با مشاهده چنین رفتارها و گویش هایی که هم صدا با ضد انقلاب، منافقین، سلطنت طلبان و ضد انقلابی ها هستند، به درستی متوجه می شوند چه کسانی به منافع ایران و ملت می اندیشند و چه کسانی به منافع خود می‌اندیشند تا انقلاب و مردم!

 

انبارلویی اظهار داشت: در حال حاضر رسانه‌های جمعی مثل مساجد، منابر، تلویزیون این روزها لازم است تا مباحث بسیار مهمی را درباره فلسفه سیاسی اسلام، فلسفه نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی را برای مردم تبیین کنند، هر چند که در مصاحبه‌های مردمی شاهد وفاداری مردم به انقلاب اسلامی هستیم. ضمن اینکه مردم می دانند با انتخاب حاکمان و مسئولین، سرنوشت خود را رقم می زنند، بنابراین باید کسانی به عنوان رئیس جمهور و دولتمردان انتخاب شوند که امانتداران خوبی باشند، به آرمان‌های اسلام و انقلاب متعهد باشند حتماً باید بر اساس قانون اساسی حرکت کنند و بر قانون سر تعظیم فرود بیاورند، یعنی تفکر آنها براساس این ضرب المثل نباشد که دیگی که برای من نجوشد برای کس دیگری هم نجوشد! بنابراین مردم باید متوجه این موضوع مهم باشند که چنین افرادی صلاحیت اداره ی یک مغازه یا نانوایی را ندارند چه برسد به اینکه در کسوت ریاست جمهوری، دولت تشکیل دهند، به این خاطر که مسیر اصلی در نظام اسلامی تمکین به قانون است.

 

محمد کاظم انبارلویی در پایان خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران افراد زیادی آمده و رفته اند در ایران افراد زیادی از مرجع تقلید تا رجال سیاسی داشتیم حتی اولین رئیس جمهور ایران که فریب منافقین را خورد و از کشور فرار کرد، دیده شده اند که ادعای بودن در خط جمهوری اسلامی را داشته اند اما مردود میدان بوده اند، لذا افراد زیادی در تاریخ انقلاب داریم که مسیر درستی را طی نکردند، مردم این افراد را می شناسند و قطعا در انتخاب های بعدی با دقت های بیشتری که به خرج خواهند داد مانع از قدرت گیری و تداوم زیاده خواهی های آنها به نفع خود خواهند شد.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار