۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳

تازه های روانشناسی کار:

شش راه برای دریافت کمیسیون بالاتر

مدام در مورد آژانس های مسافرتی می شنوم که کمیسیون های بالاتری نسبت به ما دریافت می کنند. در حالی که برخی از این آژانس ها غول های صنعت هستند، برخی دیگر کوچک تا متوسط ​​هستند. آنها آشکارا چیزی می دانند که ما نمی دانیم. می توانید توضیح دهید ...

شش راه برای دریافت کمیسیون بالاتر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آژانس ما تقریباً برای تمام بلیط های هواپیما و کمیسیون استاندارد صنعت حدود ۱۰٪ در سفرهای دریایی، تورها، استراحتگاه ها و هتل ها کمیسیون صفر دریافت می کند. من مدام در مورد آژانس های مسافرتی دیگری می شنوم که کمیسیون های بسیار بالاتری نسبت به ما دریافت می کنند. در حالی که برخی از این آژانس ها غول های صنعت هستند، برخی دیگر کوچک تا متوسط ​​هستند. آنها آشکارا چیزی می دانند که ما نمی دانیم. می توانید توضیح دهید که چگونه آنها برای دریافت کمیسیون های بالاتر ترتیب می دهند؟

از پیکربندی رزرو چه می دانید؟

پاسخ: از کمترین به پیچیده ترین، این ترتیبات، که من آنها را “پیکربندی رزرو” می نامم، به شرح زیر است:

• می توانید به یک آژانس میزبان، کنسرسیوم، تعاونی یا حق امتیاز بپیوندید. سپس سازمان شما را به‌عنوان عضو فهرست می‌کند تا به‌طور خودکار از سطوح بالاتر کمیسیون آن از سوی تأمین‌کنندگانی که برنامه‌های کمیسیون را برای اعضا ارائه می‌دهند، لذت ببرید. اگرچه ممکن است مجبور شوید کمیسیون ها را به اشتراک بگذارید و هزینه ها را بپردازید، اما عموماً وضعیت بهتری نسبت به الان خواهید داشت.

• می توانید از پورتال های رزرو برخی از شرکت های مسافرتی استفاده کنید که کمیسیون بهتری را صرفاً برای استفاده از پورتال به جای تماس یا استفاده از GDS ارائه می دهند.

• می توانید درخواست های رزرو را از طریق ایمیل یا تماس تلفنی به آژانس مسافرتی با کمیسیون بالاتر ارسال کنید و سپس از آن بخواهید که رزرو و تهیه بلیط را برای شما انجام دهد. سپس کمیسیون ها را به اشتراک می گذارید.

• اگر از GDS استفاده می کنید، می توانید از آژانس مسافرتی با کمیسیون بالاتر درخواست کنید تا آژانس شما را به عنوان محل مجاز خود تحت قرارداد GDS خود تعیین کند. با چنین پیکربندی، رزروهایی که انجام می دهید به طور خودکار برای تهیه بلیط یا سایر اسناد به آژانس دیگر ارسال می شود. معاملات سپس به نظر تامین کنندگان می رسد که گویی توسط آژانس مسافرتی با کمیسیون بالاتر انجام شده است.

• شما می توانید یک آژانس بسیار بزرگ برای تعیین آژانس شما به عنوان “شعبه وابسته” تحت توافق نامه قبلی ARC دریافت کنید. سپس، خطوط هوایی به طور کلی با شما به عنوان یک مکان مجاز آژانس بزرگ رفتار می کنند. فقط تعداد کمی از آژانس‌های بزرگ مایل به استفاده از این پیکربندی هستند، زیرا این خطر را به همراه دارد که آژانس شما بتواند یادداشت‌های بدهی و سایر بدهی‌هایی را ایجاد کند که آژانس بزرگ از نظر قانونی مسئول آن است.

• گروهی از آژانس ها می توانند با هم متحد شوند و از ARC بخواهند که یکی از آنها را به عنوان دفتر خانه و بقیه را به عنوان شعبه تعیین کند. در دنیای تامین کنندگان، شما به عنوان یک آژانس ظاهر می شوید که باید پیشنهادات کمیسیون را بر اساس اندازه شما ایجاد کند. در تجربه من، این پیکربندی حتی نادرتر از راه‌اندازی شعبه همکار است، زیرا به کارآفرینان مستقل نیاز دارد تا به میزان بیشتری نسبت به آنچه قبلاً به آن عادت کرده‌اند همکاری کنند.

این شش پیکربندی رزرو چه وجه مشترکی دارند؟ بیشتر آنها ترفندهایی هستند که به منظور وادار کردن تامین کنندگان فکر کنند که نمایندگی شما بخشی از چیزی بزرگتر است طراحی شده اند. اکثر تامین کنندگان احمق نیستند، بنابراین من باید فرض کنم که آنها از این نوع ترتیبات حمایت می کنند یا حتی آنها را تشویق می کنند زیرا بازاریابی و مدیریت را ساده می کنند.

قبل از شروع قرن، تامین کنندگان مجبور بودند صدها نماینده فروش را برای همکاری با ده ها هزار آژانس مسافرتی مستقل مستقر کنند. اکنون، با تعداد زیادی آژانس وابسته به سایرین، منابع بسیار کمتری برای دسترسی به همه آنها مورد نیاز است.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط