۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹

اخبار سلامت

سلامت و پزشکی/اگر زندگی سرشار از تندرستی میخواهیداز فیبرومیالژیا جلوگیری کنید!

زندگی با فیبرومیالژیا به معنای ایجاد تغییراتی است، از کار گرفته تا مسئولیت های والدینی، کارهای خانه و تفریح.

سلامت و پزشکی/اگر زندگی سرشار از تندرستی میخواهیداز فیبرومیالژیا جلوگیری کنید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،زندگی با فیبرومیالژیا به معنای ایجاد تغییراتی است، از کار گرفته تا مسئولیت های والدینی، کارهای خانه و تفریح.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

مراقبت پزشکی

روی داروهای خود بمانید واضح به نظر می رسد، اما به همین دلیل است که علائم را به اندازه کافی تسکین نمی دهید. تقریباً نیمی از افراد در یک مطالعه داروهای خود را به دلیل فراموشی، بی احتیاطی یا به دلیل ناامیدی مصرف نکردند.

یک دفتر خاطرات داشته باشید و آن را برای بازدید از پزشک بیاورید تا بتوانید آنچه را که شما را آزار می دهد به صفر برسانید و ببینید چه چیزی به شما کمک می کند.

مطمئن شوید که پزشک مسئول مراقبت از شما تجربه فیبرومیالژیا را دارد. سایر اعضای تیم، که اغلب با هم در کلینیک های درد و روماتولوژی تمرین می کنند، می توانند با علائم خاص کمک کنند. آنها شامل فیزیاتر، روانشناس، و فیزیوتراپی و کاردرمانگر هستند.درمان های مکمل مانند طب سوزنی و ماساژ را برای تسکین درد در نظر بگیرید.

سلامت و پزشکی/اگر زندگی سرشار از تندرستی میخواهیداز فیبرومیالژیا جلوگیری کنید!

سلامت و پزشکی/اگر زندگی سرشار از تندرستی میخواهیداز فیبرومیالژیا جلوگیری کنید!

ورزش

تا می توانید فعال باشید. ورزش منظم یکی از موثرترین راه ها برای مقابله با فیبرومیالژیا است. هم خستگی و هم درد را کاهش می دهد. پیاده روی و شنا به خصوص خوب است. ۲۰-۳۰ دقیقه، ۲ یا ۳ روز در هفته را هدف گذاری کنید. انجام این کار در تکه های ۱۰ دقیقه ای اشکالی ندارد.

تمرینات تعادلی به شما کمک می کند تا احساس ثبات بیشتری داشته باشید. تمرین مقاومتی می تواند قدرت و آمادگی کلی شما را افزایش دهد. یک مربی می تواند راه درست بلند کردن را به شما آموزش دهد.

Exergaming – بازی های ویدیویی که شامل ورزش می شود – اگر نگران زمین خوردن هستید، ممکن است گزینه خوبی باشد. این بازی‌های تناسب اندام حرکات یا واکنش‌های بدن شما را دنبال می‌کنند و آن را با واقعیت مجازی ترکیب می‌کنند. این سبک تمرین توانایی شما برای حرکت آسان و تعادل را هدف قرار می دهد.

اگر روی پاهایتان ناآرام هستید یا حتی اگر فعالیت کم ضربه سخت است، از پزشک خود در مورد یک برنامه ورزشی برای افراد مبتلا به فیبرومیالژیا یا نوع دیگری از توانبخشی تحت نظارت برای بهبود قدرت، انعطاف پذیری و استقامت بپرسید.

انرژی

این فیبرو Catch-22 است: برای اینکه احساس بهتری داشته باشید به خواب نیاز دارید، اما علائم شما می تواند مانع از بروز این مشکل شود.عادات خواب خوب را تمرین کنید، مانند رفتن به رختخواب و بیدار شدن در یک زمان. ورزش منظم نیز به خواب شما کمک می کند. برای کمک به آرامش و کاهش موقت درد، می‌توانید یک خیساندن ساده شبانه در وان را امتحان کنید.

از پزشک خود بخواهید تا از نظر اختلالات خواب مانند سندرم پای بیقرار و آپنه خواب آزمایش کند.در طول روز، با خود قدم بزنید. برای کار، کارهای خانه و رویدادهای اجتماعی خود برنامه ریزی کنید تا زیاده روی نکنید. کارهای بزرگ را به کارهای قابل کنترل تقسیم کنید. در دوره های استراحت کوتاه بین فعالیت ها بسازید.

تسکین استرس

نگرانی، اضطراب و احساس غرق شدن انرژی شما را نیز تخلیه می کند. سعی کنید رویکردی به جای «بحران» در زندگی اتخاذ کنید، اولویت‌ها را تعیین کنید و به یاد داشته باشید که «نه» گفتن اشکالی ندارد تا بتوانید روی چیزهای مهم تمرکز کنید.

با تصویرسازی هدایت شده، احساسات منفی یا استرس زا را با تصاویر دلپذیر جایگزین می کنید. هنگامی که یاد گرفتید چگونه می توانید آن را به تنهایی انجام دهید. مدیتیشن ذهن آگاهی به شما می آموزد که افکار خود را به روشی مثبت متمرکز کنید. هر چه بیشتر آن را تمرین کنید، تسکین درد بیشتری می تواند به همراه داشته باشد. سایر رویکردهای مفید عبارتند از درمان شناختی رفتاری و بیوفیدبک.

روابط

به طور منظم با شریک زندگی خود بنشینید تا در مورد آنچه که با شما می گذرد صحبت کنید. به همدیگر گوش کنید و با هم مشکل را حل کنید. اگر این مشکل است، مشاوره با یک درمانگر ممکن است به پر کردن شکاف کمک کند. مطالعات نشان می دهد که بهتر است وقتی هر دوی شما در مورد تأثیر فیبرو روی شما توافق داشته باشید. اگر درک درستی از وضعیت آن برایشان سخت است، می توانید آنها را به ویزیت بعدی دکتر خود ببرید.

دریابید که چه چیزی برای افرادی که به آنها اهمیت می دهید، مانند بازی های فوتبال بچه هایتان یا بازی مدرسه، اهمیت دارد. سپس فعالیت های خود را برنامه ریزی کنید و انرژی خود را صرفه جویی کنید تا در آن زمان ها در کنار آنها باشید.

 

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط