اخبار سلامت

سلامت و لاغری/چند تا از بهترین توصیه های رژیم غذایی برای کاهش وزن را بدانید!

اگر به دنبال بهترین نکات در مورد چگونگی کاهش وزن و حفظ آن هستید، این مقدار به ظاهر بی پایان توصیه می تواند بسیار گیج کننده و گیج کننده باشد.

لاغری کاهش وزن افزایش وزن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اگر به دنبال بهترین نکات در مورد چگونگی کاهش وزن و حفظ آن هستید، این مقدار به ظاهر بی پایان توصیه می تواند بسیار گیج کننده و گیج کننده باشد.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

بیایید با آن روبرو شویم – اطلاعات زیادی در اینترنت در مورد چگونگی کاهش وزن سریع و رسیدن به اندام وجود دارد.

اگر به دنبال بهترین نکات در مورد چگونگی کاهش وزن و حفظ آن هستید، این مقدار به ظاهر بی پایان توصیه می تواند بسیار گیج کننده و گیج کننده باشد.از رژیم‌های غذایی که غذاهای خام را تبلیغ می‌کنند تا برنامه‌های غذایی که حول شیک‌ها و غذاهای از پیش بسته‌بندی شده می‌چرخند، به نظر می‌رسد هر روز یک رژیم غذایی مد جدید ظاهر می‌شود.

سلامت و لاغری/چند تا از بهترین توصیه های رژیم غذایی برای کاهش وزن را بدانید!

سلامت و لاغری/چند تا از بهترین توصیه های رژیم غذایی برای کاهش وزن را بدانید!

مشکل این است که اگرچه رژیم‌های غذایی بسیار محدود و برنامه‌های غذایی حذفی به احتمال زیاد منجر به کاهش وزن کوتاه‌مدت می‌شود، اکثر مردم نمی‌توانند آن‌ها را حفظ کنند و در نهایت در عرض چند هفته دست از کار می‌کشند.

اگرچه کاهش ۱۰ پوند (۴.۵ کیلوگرم) در یک هفته با پیروی از یک رژیم غذایی مد روز ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد، اما واقعیت این است که این نوع کاهش وزن اغلب ناسالم و ناپایدار است.

کلید واقعی کاهش وزن ایمن و موفقیت آمیز، اتخاذ یک سبک زندگی سالم است که متناسب با نیازهای فردی شما باشد و بتوانید آن را تا آخر عمر حفظ کنید.نکات زیر روش های سالم و واقع بینانه ای است که شما را به مسیر اصلی بازگرداند و به سمت اهداف وزن و تناسب اندام خود حرکت دهید.

فیبر را پر کنید

فیبر در غذاهای سالم از جمله سبزیجات، میوه ها، لوبیاها و غلات کامل یافت می شود.برخی از مطالعات نشان داده‌اند که خوردن غذاهای غنی از فیبر بیشتر به کاهش وزن و کاهش وزن کمک می‌کند (۱Trusted Source، ۲Trusted Source).افزایش میزان مصرف به اندازه اضافه کردن لوبیا به سالاد، خوردن جو برای صبحانه یا خوردن آجیل و دانه های غنی از فیبر آسان است.

شکر اضافه شده را رها کنید

شکر اضافه شده، به ویژه از نوشیدنی های شیرین، دلیل اصلی افزایش وزن ناسالم و مشکلات سلامتی مانند دیابت و بیماری قلبی است علاوه بر این، غذاهایی مانند آب نبات، نوشابه و محصولات پخته شده که حاوی مقدار زیادی قند اضافه شده هستند، دارای مواد مغذی بسیار کمی هستند که بدن شما برای سالم ماندن به آن نیاز دارد.

حذف مواد غذایی سرشار از قندهای افزوده راهی عالی برای کاهش وزن اضافی است.توجه به این نکته مهم است که حتی غذاهایی که به عنوان “سالم” یا “ارگانیک” تبلیغ می شوند، می توانند حاوی قند بسیار بالایی باشند. بنابراین، خواندن برچسب های تغذیه ضروری است.

فضایی برای چربی های سالم ایجاد کنید

در حالی که چربی اغلب اولین چیزی است که هنگام تلاش برای لاغری کاهش می یابد، چربی های سالم در واقع می توانند به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کنند.در حقیقت، پیروی از یک رژیم غذایی پرچرب که سرشار از مواد غذایی مانند روغن زیتون، آووکادو و آجیل است، در چندین مطالعه نشان داده است که کاهش وزن را به حداکثر می‌رساند علاوه بر این، چربی‌ها به شما کمک می‌کنند برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید، اشتها را کاهش داده و به شما کمک می‌کند در مسیر درست بمانید.

حواس پرتی را به حداقل برسانید

در حالی که خوردن وعده‌های غذایی جلوی تلویزیون یا رایانه ممکن است به نظر خرابکاری در رژیم غذایی نباشد، غذا خوردن در حالی که حواس‌تان پرت است ممکن است باعث شود کالری بیشتری مصرف کنید و وزن اضافه کنید (منبع مورد اعتماد).غذا خوردن پشت میز شام، به دور از حواس‌پرتی‌های احتمالی، نه تنها راه خوبی برای کاهش وزن است، بلکه به شما فرصت می‌دهد تا دوباره با عزیزانتان ارتباط برقرار کنید.

گوشی های هوشمند وسیله دیگری هستند که باید هنگام غذا خوردن کنار بگذارید. پیمایش در ایمیل ها یا فید اینستاگرام یا فیس بوک شما به اندازه تلویزیون یا کامپیوتر حواس پرت کننده است.

در راه سلامتی قدم بردارید

بسیاری از مردم بر این باورند که برای شروع سریع کاهش وزن باید یک برنامه ورزشی سخت را اتخاذ کنند.در حالی که انواع مختلف فعالیت برای رسیدن به اندام مهم هستند، پیاده روی یک راه عالی و آسان برای سوزاندن کالری است.در واقع نشان داده شده است که تنها ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز به کاهش وزن کمک می کند.به علاوه، این یک فعالیت لذت بخش است که می توانید در هر زمانی از روز هم در داخل و هم در خارج از خانه انجام دهید.

 آشپز درونی خود را بیرون بیاورید

نشان داده شده است که پختن وعده های غذایی بیشتر در خانه باعث کاهش وزن و تغذیه سالم می شود (۹، ۱۰ منبع معتبر).اگرچه خوردن وعده های غذایی در رستوران ها لذت بخش است و می تواند در یک برنامه غذایی سالم قرار گیرد، اما تمرکز بر پختن وعده های غذایی بیشتر در خانه راهی عالی برای کنترل وزن است.علاوه بر این، تهیه غذا در خانه به شما این امکان را می دهد که مواد جدید و سالم را آزمایش کنید و در عین حال در هزینه خود صرفه جویی کنید.

یک صبحانه غنی از پروتئین میل کنید

نشان داده شده است که گنجاندن غذاهای غنی از پروتئین مانند تخم مرغ در صبحانه برای کاهش وزن مفید است (منبع معتبر ۱۱).به سادگی جایگزین کردن کاسه غلات روزانه خود با یک مخلوط پروتئینی که با تخم مرغ و سبزیجات سرخ شده درست شده است، می تواند به کاهش پوند کمک کند.افزایش مصرف پروتئین در صبح همچنین ممکن است به شما کمک کند از میان وعده های ناسالم اجتناب کنید و کنترل اشتها را در طول روز بهبود ببخشید .

خبرنامه خط سلامت

با نسخه Nutrition ما به تغذیه سالم مسلط شوید
به خبرنامه تغذیه ما بپیوندید تا بینش صادقانه، به روز رسانی های تحقیقاتی، و راه حل های خوشمزه برای معضلات غذایی خود را ۳ بار در هفته دریافت کنید. شور و شوق خود را نسبت به غذایی که به شما احساس خوبی می دهد، شعله ور کنید.

خط پایایان

در حالی که راه‌های زیادی برای کاهش وزن وجود دارد، یافتن یک برنامه غذایی سالم و ورزش که می‌توانید تا آخر عمر دنبال کنید، بهترین راه برای اطمینان از کاهش وزن موفق و طولانی‌مدت است.

اگرچه رژیم های غذایی مد روز ممکن است راه حلی سریع داشته باشند، اما اغلب ناسالم هستند و بدن را از مواد مغذی و کالری مورد نیاز خود محروم می کنند و باعث می شود که بیشتر افراد پس از رسیدن به هدف کاهش وزن خود به عادت های ناسالم بازگردند.فعال تر بودن، تمرکز بر غذاهای کامل، کاهش مصرف شکر اضافه شده و وقت گذاشتن برای خود تنها چند راه برای سالم تر و شادتر شدن هستند.

به یاد داشته باشید، کاهش وزن یک اندازه نیست. برای موفقیت، مهم است که برنامه ای بیابید که برای شما مناسب باشد و با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد.این یک فرآیند همه یا هیچ نیست، همچنین. اگر نمی توانید به همه پیشنهادات این مقاله متعهد شوید، سعی کنید فقط با چند پیشنهاد شروع کنید که فکر می کنید برای شما مفید است. آنها به شما کمک می کنند تا به اهداف سلامتی و تندرستی خود به روشی ایمن و پایدار برسید.

 

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط