۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲

اخبار سلامت

زنان در مقایسه با مردان از ورزش سود بیشتری برای سلامتی می‌برند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنان از مزایای سلامتی بیشتری نسبت به مردان برخوردار می‌شوند، حتی اگر تلاش کمتری داشته باشند.

زنان در مقایسه با مردان از ورزش سود بیشتری برای سلامتی می‌برند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، خبر خوبی برای زنانی وجود دارد که فکر می‌کنند مردان سریع‌تر از زنان وزن کم می‌کنند: تحقیقات جدید نشان می‌دهد زنان از مزایای سلامتی بیشتری نسبت به مردان برخوردار می‌شوند، حتی اگر تلاش کمتری داشته باشند.

تاثیر ورزش بر سلامت قلب زنان نسبت به مردان

محققان دریافتند وقتی به طور منظم ورزش می کنند، خطر مرگ زودهنگام یا حمله قلبی کشنده در زنان بیشتر از مردانی است که ورزش می کنند.

در طی دو دهه، زنان فعال بدنی در مقایسه با زنانی که ورزش نمی‌کنند، ۲۴ درصد کمتر به هر دلیلی و ۳۶ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از حمله قلبی، سکته مغزی یا سایر رویدادهای قلبی بودند.

در مقایسه، مردانی که به طور منظم ورزش می کنند، ۱۵ درصد کمتر در معرض خطر مرگ زودرس و ۱۴ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از قلب در مقایسه با همسالان خود بودند.

شهرهای ایالات متحده با بیشترین بی خانمانی
مردی در ۲۶ آوریل ۲۰۲۱ از کنار چادرهای محل اسکان بی خانمان ها در جامعه اسکید رو لس آنجلس، کالیفرنیا رد می شود. – یک قاضی فدرال ناظر بر دعوی که به دنبال پایان دادن به بحران بی خانمانی در شهر اسکید راو است، از آن عقب نشینی نمی کند. دستور وی مبنی بر اینکه به همه افراد بی بضاعت در منطقه ظرف مدت شش ماه سرپناه داده شود. دیوید او. کارتر، قاضی منطقه ای ایالات متحده، با تعیین تاریخ های رسیدگی بیشتر و شفاف سازی برخی از بخش های حکم خود، در را برای بحث های بیشتر باز می کند. (عکس از فردریک جی. براون / خبرگزاری فرانسه) (عکس از فردریک جی. براون/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

محقق دکتر سوزان چنگ ، رئیس سلامت قلب و عروق و علم جمعیت در مؤسسه قلب اسمیت در Cedars-Sinai در لوس ، گفت: “امیدواریم این مطالعه به همه، به ویژه زنان، کمک کند تا درک کنند که آماده به دست آوردن مزایای فوق العاده از ورزش هستند.” آنجلس

چنگ افزود: “این یک راه فوق العاده قدرتمند برای زندگی سالم تر و طولانی تر است.” زنان به طور متوسط ​​تمایل دارند کمتر از مردان ورزش کنند و امیدواریم این یافته‌ها زنان بیشتری را تشویق کند تا تحرک بیشتری به زندگی خود بیافزایند.»

برای این مطالعه، محققان داده های بیش از ۴۰۰۰۰۰ بزرگسال آمریکایی بین سنین ۲۷ تا ۶۱ سال را تجزیه و تحلیل کردند.

داده ها نشان داد که همه انواع ورزش برای زنان بیشتر از مردان مفید است، از جمله:

فعالیت هوازی متوسط، مانند پیاده روی سریع یا کار در حیاط

ورزش های شدید، مانند دویدن، شرکت در کلاس اسپین یا طناب زدن

تمرینات قدرتی، شامل وزنه های آزاد، دستگاه های وزنه برداری و تمرینات با وزن بدن

برای هر دو جنس، فعالیت بدنی متوسط ​​باعث کاهش خطر مرگ می شود که حدود پنج ساعت در هفته افزایش می یابد. در آن سطح، زنان و مردان خطر مرگ زودهنگام خود را به ترتیب ۲۴ و ۱۸ درصد کاهش دادند.

به طور مشابه، ۱۱۰ دقیقه ورزش هوازی شدید در هفته با ۲۴ درصد کاهش خطر مرگ در زنان و ۱۹ درصد در مردان مرتبط بود.

و تمرین قدرتی هفتگی باعث کاهش ۱۹ و ۱۱ درصدی خطر مرگ زودهنگام در زنان و مردان و ۳۰ درصد و ۱۱ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از قلب شد.

با این حال، نتایج نشان می‌دهد که زنان نیز مانند مردان با ورزش کوتاه‌تر به فواید سلامتی مشابهی دست یافته‌اند.

با ورزش هوازی متوسط، زنان به نصف زمان مورد نیاز برای مردان – ۱۴۰ دقیقه در هفته، یا کمتر از ۲.۵ ساعت، در مقایسه با ۵ ساعت برای مردان، به ۱۸ درصد خطر کاهش می‌یابند.

همین امر برای تمرینات هوازی شدید نیز صادق است. زنان تنها با ۵۷ دقیقه در هفته با ۱۹ درصد کاهش خطر مواجه شدند، در مقایسه با ۱۱۰ دقیقه مورد نیاز مردان.

چنگ می‌گوید: «حتی مقدار محدودی از ورزش منظم می‌تواند مزایای عمده‌ای داشته باشد، و به نظر می‌رسد که این امر به ویژه برای زنان صادق است. وقت گذاشتن منظم برای ورزش، حتی اگر فقط ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش شدید چند بار در هفته باشد، می تواند سود بسیار بیشتری نسبت به آنچه که تصور می کنند، به همراه داشته باشد.

به گفته محققان، تغییرات در آناتومی و فیزیولوژی ممکن است دلیل این تفاوت ها در مزایا باشد.

به عنوان مثال، مردان اغلب ظرفیت ریه‌ها، قلب‌های بزرگ‌تر، توده بدون چربی بیشتر و نسبت بیشتری از فیبرهای عضلانی تند انقباض نسبت به زنان دارند.

در نتیجه، زنان باید هنگام ورزش سخت‌تر کار کنند، زیرا همین حرکت، خواسته‌های بیشتری از بدن زنانه نسبت به مردان ایجاد می‌کند. در نتیجه، آنها از سلامتی بیشتری بهره مند می شوند.

متأسفانه، تعداد زیادی از زنان یا مردان برای دستیابی به حداکثر مزایای مشاهده شده در این مطالعه به اندازه کافی ورزش نکردند.

در میان شرکت کنندگان، تنها ۳۳ درصد از زنان و ۴۳ درصد از مردان استانداردهای ورزش هوازی هفتگی را رعایت کردند و تنها ۲۰ درصد از زنان و ۲۸ درصد از مردان یک جلسه تمرین قدرتی هفتگی را انجام دادند.

یافته ها در ۱۹ فوریه در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شد .

اریک شیروما ، مدیر برنامه در بخش برنامه های کاربردی و پیشگیری بالینی در موسسه ملی قلب، ریه و خون (NHLBI) گفت: «این مطالعه تاکید می کند که هیچ رویکرد منحصر به فردی برای ورزش وجود ندارد .

Shiroma در یک انتشار خبری NHLBI گفت: “نیازها و اهداف فعالیت بدنی یک فرد ممکن است بر اساس سن، وضعیت سلامت و برنامه زمانی تغییر کند – اما ارزش هر نوع ورزش غیرقابل انکار است.”

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط