۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴

تازه های سلامت

زنان برای زندگی بهتر نصف مردان به ورزش نیاز دارند

محققان دریافتند، مردانی که هر هفته حدود 300 دقیقه ورزش هوازی داشتند، 18 درصد کمتر در معرض خطر مرگ در مقایسه با مردان غیرفعال بودند. اما در میان زنان، تنها 140 دقیقه ورزش هفتگی طول می‌کشد تا از مزایای مشابهی برخوردار شوند

زنان برای زندگی بهتر نصف مردان به ورزش نیاز دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محققان دریافتند، مردانی که هر هفته حدود ۳۰۰ دقیقه ورزش هوازی داشتند، ۱۸ درصد کمتر در معرض خطر مرگ در مقایسه با مردان غیرفعال بودند. اما در میان زنان، تنها ۱۴۰ دقیقه ورزش هفتگی طول می‌کشد تا از مزایای مشابهی برخوردار شوند و خطر مرگ در میان زنانی که حدود ۳۰۰ دقیقه در هفته حرکت می‌کردند، ۲۴ درصد کمتر بود. (به نظر می رسید که مزایای طول عمر برای هر دو جنس فراتر از ۳۰۰ دقیقه ورزش هفتگی است.)

محققان تجزیه و تحلیل مشابهی را در مورد تمرینات تقویت کننده عضلات، مانند تمرین با وزنه انجام دادند. آنها همین الگو را پیدا کردند: برای زنان، یک جلسه تمرین قدرتی هفتگی به اندازه سه تمرین هفتگی برای مردان با مزایای طول عمر همراه بود.

چرا زنان با ورزش کمتر نسبت به مردان فواید بیشتری دریافت کنند؟

گولاتی توضیح می دهد که زنان تمایل دارند توده عضلانی کمتری نسبت به مردان داشته باشند، بنابراین «اگر آنها به همان میزان تمرینات تقویتی انجام دهند، ممکن است با دوزهای کوچکتر فواید بیشتری داشته باشند، فقط بر اساس این واقعیت که برای شروع کار زیادی ندارند. ” سایر تفاوت‌های فیزیولوژیکی مبتنی بر جنسیت، مانند تفاوت‌ها در ریه‌ها و سیستم قلبی ریوی ، نیز ممکن است نقش داشته باشند.

گولاتی و همکارانش برای رسیدن به یافته‌های خود، عادات ورزشی گزارش شده از بیش از ۴۰۰۰۰۰ بزرگسال آمریکایی را که از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۷ در نظرسنجی ملی بهداشت مصاحبه شرکت کردند، تجزیه و تحلیل کردند، سپس این داده‌ها را با سوابق مرگ مقایسه کردند. حدود ۴۰۰۰۰ نفر از شرکت کنندگان در طول دوره مطالعه فوت کردند.

این رویکرد مشاهده ای – به این معنی که محققان به دنبال الگوهایی در داده های قبلی بودند – نمی تواند علت و معلولی را اثبات کند. این امکان وجود دارد که ورزش باعث طولانی‌تر شدن عمر افراد نشده باشد، بلکه افراد فعال در این مطالعه به طور کلی سالم‌تر بوده یا عادات سبک زندگی دیگری داشتند که باعث افزایش طول عمر می‌شد. محققان سعی کردند با حذف افرادی که از قبل شرایط جدی یا محدودیت های حرکتی داشتند، یا در دو سال اول پیگیری مطالعه فوت کردند و بنابراین ممکن است از ابتدا ناسالم بوده اند، این احتمالات را کنترل کنند.

این مطالعه همچنین به دلیل تکیه بر داده‌های ورزشی گزارش‌شده توسط خود محدود بود، که همیشه دقیق نیست. این نظرسنجی همچنین در مورد ورزش هایی که افراد در اوقات فراغت خود انجام می دهند پرسیده شد، و بنابراین ممکن است فعالیت بدنی که در محل کار یا در حین انجام کارهای خانه رخ داده است را در نظر نگرفته باشد – نوعی حرکت که تحقیقات به طور فزاینده نشان می دهد می تواند به طور معناداری سلامت را بهبود بخشد .

گولاتی می‌گوید تا حدی به دلیل این محدودیت‌ها، تحقیقات بیشتری برای تایید یافته‌ها مورد نیاز است. اما، او می‌گوید، این مطالعه – و مطالعات دیگری که به نتایج مشابهی رسیده‌اند – سیگنال روشنی را ارائه می‌دهد که «زن‌ها فقط مردان کوچک نیستند» و اینکه تفاوت‌های جنسی باید در تحقیقات و سیاست‌های بهداشت عمومی گنجانده شوند. گولاتی می‌گوید: «سال‌ها، ما از مردان به‌عنوان استاندارد استفاده کرده‌ایم، حتی زمانی که انجام این کار دقیق نبوده است.

دستورالعمل‌های فدرال برای فعالیت بدنی را در نظر بگیرید ، که همان توصیه کلی را برای بزرگسالان آمریکایی صادر می‌کند: حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی متوسط ​​(یا ۷۵ دقیقه کاردیوی شدید) و دو جلسه تقویت عضلات در هفته. داده ها نشان می دهد که در سال ۲۰۲۰، حدود ۲۸ درصد از مردان ایالات متحده به هر دو معیار رسیده اند، در مقایسه با ۲۰ درصد از زنان آمریکایی .

تحقیقات گولاتی، حداقل، نشان می‌دهد که زنان ممکن است مزایای قابل توجهی برای طول عمر ببینند، حتی اگر آن اهداف را کاملاً برآورده نکنند. اما او می گوید که این مطالعه نباید برای مردان نیز دلسرد کننده باشد.
آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که افراد هر دو جنس از فعالیت‌های بسیار کوتاه نیز بهره می‌برند ، زیرا تنها چند دقیقه حرکت در روز می‌تواند طول عمر را افزایش دهد .

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار