23:04 - 1403/03/23

اجتماعی

رژیم لاغری سریع | ۱۰ راه اثبات شده برای لاغری سریع

روش های لاغری چگونه است. روش های لاغری را میتوانید در اندیشه معاصر ببینید

لاغری رژیم غذایی سبک زندگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، لاغری یکی از مهمترین بخش های جامعه میباشد که تمامی افراد به دنبال به دست آوردن آن هستند چرا که در لاغری علاوه بر سلامت جسمانی، زیبایی و خوش استایلی هم فوق العاده اهمیت دارد لاغری با روش های مختلفی ایجاد میشود که میتوان با انجام دادن آن ویژگی های مثبتی را بدست آورید. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

راه‌های لاغری سریع چیست؟

روزه بگیرید
رژیم و ورزش خود را ردیابی کنید
با آگاهی غذا بخورید
پروتئین را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید
آب بنوشید
قند و کربوهیدرات‌ تصفیه شده را کاهش دهید
مصرف فیبر را افزایش دهید
به باکتری‌های روده‌تان کمک کنید
خواب کافی داشته باشید
استرستان را مدیریت کنید

لاغری

لاغری

فواید کاهش وزن سریع

باید توجه داشت که کاهش وزن سریع معمولاً همراه با خطرات برای سلامتی است و به همین دلیل فواید بیشتری نسبت به خطرات ندارد. بااین‌حال، درصورتی‌که کاهش وزن به روش‌های سالم و متعادل انجام شود، می‌تواند به موارد زیر کمک کند:

بهبود سطح انرژی و کاهش خستگی: با کاهش وزن و افزایش فعالیت‌های ورزشی، سطح انرژی بدن افزایش می‌یابد و خستگی کاهش می‌یابد.
بهبود خواب و کاهش بی‌خوابی: با کاهش وزن، احتمال بروز مشکلات خواب مانند بی‌خوابی کاهش می‌یابد و خواب بهتری به دست می‌آید.
بهبود سطح قند خون: کاهش وزن می‌تواند به بهبود سطح قند خون کمک کند و به کنترل بیماری‌های مانند دیابت کمک کند.
کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی: افزایش وزن یکی از عوامل خطر برای بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است، بنابراین کاهش وزن می‌تواند به کاهش این خطر کمک کند.

چه ورزش‌ هایی برای لاغر کردن سریع شکم مفید هستند؟

نکته مهم در مورد ورزش این است که مداومت در انجام تمرین‌های ورزشی، باعث می‌شود که شما بدنی سالم و روانی شاد داشته باشید. اما برای از بین‌بردن چربی شکم و پهلو، باید به‌سراغ ورزش‌های خاصی بروید تا اثر بخشی بیشتری داشته باشند.

پیاده روی

دویدن

ورزش‌ های اینتروال یا کاردیو

وزنه بزنید

انواع رژیم های لاغری سریع

رژیم لاغری کتو یا کتوژنیک یک رژیم لاغری با کربوهیدرات کم و با افزایش چربی است. این رژیم برای کنترل دیابت و همچنین بهبود سندرم تخمدان پلی‌کیستیک و آلزایمر موثر است. در این رژیم، مصرف کربوهیدرات به کمتر از ۵۰ گرم در روز محدود شده و غذای روزانه از ۷۰ تا ۸۰٪ چربی، ۵ تا ۱۰٪ کربوهیدرات و ۱۰ تا ۲۰٪ پروتئین تشکیل شده است.
رژیم لاغری مدیترانه‌ای بر پایه مواد غذایی معمول در سواحل مدیترانه مانند میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، ماهی، و روغن زیتون است. این رژیم به کاهش خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند و مصرف غلات تصفیه شده، چربی‌های ترانس و گوشت فرآوری شده در آن محدود می‌شود.
رژیم لاغری جنرال موتورز که توسط شرکت جنرال موتورز طراحی شده است، هدفش کاهش وزن ۴.۵ تا ۸ کیلوگرم در ۷ روز است و ترجیحاً به مصرف مواد غذایی متنوع تأکید شده است.
رژیم لاغری پالئو بر پایه مواد غذایی است که اجداد ما قبل از توسعه کشاورزی می‌خوردند و بر اصل کربوهیدرات کم و مصرف پروتئین بدون چربی تأکید دارد.
رژیم لاغری وگان که محصولات حیوانی را حذف می‌کند و ممکن است باعث کمبود برخی مواد مغذی شود.
رژیم کم کربوهیدرات به کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی‌ها و پروتئین می‌پردازد.
رژیم دوکان بر مصرف پروتئین زیاد و کاهش مصرف کربوهیدرات تمرکز دارد.
رژیم اتکینز که یک رژیم کم کربوهیدرات است، به مصرف پروتئین و چربی بالا، و مصرف کربوهیدرات محدود می‌پردازد.
رژیم تخم مرغ به مصرف اصلی تخم مرغ و سایر پروتئین‌های بدون چربی، سبزیجات و میوه تأکید دارد.
رژیم فستینگ یا روزه داری متناوب، به تناوب مصرف غذا و روزه داری برای کاهش وزن می‌پردازد.
رژیم شیر بر پایه خوردن شیر کم چرب برای کاهش وزن است.
رژیم کانادایی یک رژیم لاغری سریع است که برنامه ۱۵ روزه ارائه می‌دهد.

۵ نکته برای کاهش وزن سریع و موفقیت‌آمیز

یک رژیم غذایی متعادل شامل پروتئین، چربی‌های سالم، سبزیجات و کربوهیدرات‌های پیچیده مصرف کنید. خوردن مقدار توصیه شده پروتئین برای حفظ توده عضلانی در طول کاهش وزن ضروری است.
برای کاهش کالری دریافتی در طول روز یک صبحانه پرپروتئین بخورید.
پروتئین مهم‌ترین ماده غذایی برای کاهش وزن است و افزایش مصرف آن برای کاهش وزن بسیار مهم است؛ چون به شما کمک می‌کند سریع‌تر احساس سیری کنید و هوس گرسنگی را کاهش می‌دهد.
تمرینات وزنه‌برداری را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا به تجزیه بافت چربی و افزایش تراکم عضلانی کمک کنید که می‌تواند منجر به کاهش وزن سریع‌تر شود.
آب فراوان بنوشید و از نوشیدنی‌های شیرین و پرکالری پرهیز کنید.

سخن نهایی

اگر به دنبال لاغری سریع هستید، بهتر است در کنار تغذیه، فعالیت بدنی را نیز جدی بگیرید. فراموش نکنید که ورزش کردن تأثیر بسیار زیادی در چربی سوزی و کاهش وزن دارد. خوراکی‌های دیگر برای لاغری سریع شامل لوبیا، سوپ، شکلات تلخ، سبزیجات پوره شده، ماست با انواع توت‌ها، آجیل، سیب و ماست می‌شوند.
از طرفی افرادی که با استفاده از رژیم غذایی و ورزش به‌صورت همزمان وزن خود را کاهش می‌دهند، از نظر جسمی و روحی انسان‌های سالم‌تری هستند.
به‌طور کلی متخصصان تغذیه با بررسی شرایط جسمی و سوخت‌وساز طبیعی بدن، به این نتیجه رسیده‌اند که کاهش وزن زیاد در مدت‌زمان کم می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان تغذیه در سراسر جهان استفاده از رژیم‌ لاغری سریع و کوتاه‌مدت را توصیه نمی‌کنند. با این وجود اگر قصد دارید از این رژیم‌ها استفاده کنید، بهتر است حتماً تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه باشید.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط