۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱

سلامتی

رژیم لاغری سریع | راهکارهای لاغری سریع / رژیم کانادایی

این روزها همه به دنبال روش‌هایی برای لاغری سریع و رسیدن به تناسب اندام هستند و به منظور رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را به کار می‌برند.

لاغری کاهش وزن افزایش وزن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رژیم لاغری برای افراد به شدت اهمیت دارد چرا که علاوه بر زیبایی اندام سلامتی جسمانی و همچنین سلامت روانی هم به فرد اهدا میکند نحوه گرفتن رژیم لاغری برای افراد به شدت مبهم است و به دنبال یک راهکار هستند تا بتوانند وزن خود را کم کنند و به ایده آل ترین حد برسند. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر درباره رژیم لاغری اندیشه معاصر را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

راه کارهایی برای لاغری در سریع‌ترین زمان ممکن

برای رژیم لاغری فقط کافی است این کارهایی که در ادامه گفته ایم را انجام دهید تا ببینید چقدر برای وزنتان ایده آل است و آن را میرساند به همان کیلویی که خودتان دوست دارید

مصرف پروتئین در وعده صبحانه
حذف نوشیدنی‌های شیرین و حاوی قند
مصرف زیاد آب
افزودن چای سبز و قهوه به رژیم غذایی
دوری از استرس
خواب منظم و کافی
سرعت غذا خوردن را کاهش دهید
افزودن مغز ها به رژیم غذایی
افزودن سبزی ها و میوه ها به برنامه غذایی
کاهش مصرف کربوهیدرات و نشاسته
پیاده روی را در برنامه روزانه خود قرار دهید

رژیم لاغری

رژیم لاغری

برای لاغری سریع چه بخوریم؟

ممکن است با خواندن این تیتر تعجب کنید. معمولا اولین قدمی که افراد برای رژیم غذایی برای لاغری شکم برمی‌دارند، حذف مواد غذایی و نخوردن است. اما واقعیت این است که خوردن صحیح، نتیجه بهتری برای لاغری شکم و پهلو دارد تا نخوردن. تصور کنید که برای رسیدن به تناسب اندام و کم‌کردن اضافه وزن در مدت زمانی کوتاه، شما یک ماراتن بزرگ و سخت پیش رو دارید. ۸۰ درصد از این ماراتن به رژیم غذایی شما بستگی دارد.بنابراین اگر بتوانید بشقاب خود را با غذاهای سالم پر کنید، احتمال کالری از دست دادن شما بیشتر می‌شود.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با رژیم‌های غذایی دارند، محدودیت در خوردن است. احساس گرسنگی که قرار است به دلیل رژیم غذایی به افراد تحمیل شود، گاهی باعث ایجاد ترس در آن‌ها شده و مانعی برای شروع کردن یک برنامه غذایی خوب خواهد بود.خب پس در اولین قدم مهم است که چه بخوریم. بهترین گروه مواد غذایی برای کسانی که به‎دنبال رژیم لاغری سریع هستند، گروه پروتئین و سبزیجات است. اگر بشقاب غذایی خود را با انواع سبزیجات و پروتئین پر کنید، با سرعت بیشتری کالری سوزانده و کاهش وزن سریع را تجربه خواهید کرد.
یک بشقاب مناسب شامل مقداری از انواع مواد غذایی شامل پروتئین، سبزیجات، غلات، چربی و کربوهیدرات است. ممکن است بپرسید که : چربی و کربوهیدرات در رژیم غذایی لاغری؟پاسخ ساده است. بله. باید از این گروه هم در رژیم غذایی شما باشد

رژیم لاغری سریع ۱۰روزه

رژیم لاغری سریع در ۱۰ روز می‌تواند به شرط داشتن برنامه غذایی مناسب، باعث کاهش وزن شما شود؛ اما تعیین برنامه غذایی صحیح و مناسب برای لاغر شدن طی بازه زمانی ۱۰ روز، کاری ساده نیست و نیاز به دانش زیاد در رابطه با مواد غذایی و کالری آن‌ها دارد. بنابراین بهتر است از برنامه‌های رژیم غذایی سالم و تمرینات ورزشی مناسب استفاده کنید تا وزن خود را تا حدی معقول در بازه زمانی ۱۰ روز کاهش دهید. در ضمن پس از پایان بازه زمانی ۱۰ روز، به پرخوری و مصرف چربی‌های اشباع شده و کربوهیدرات‌های ساده بیش از حد نپردازید. بنابراین برای تعیین رژیم غذایی مناسب، باید توجه کنید که چقدر وزن می‌خواهید کاهش دهید و برنامه رژیم غذایی مناسب با توجه به نیاز و شرایط بدنی خود را تعیین کنید.
رنامه رژیم غذایی باید حاوی مواد مغذی و سالم باشد و از مصرف تنقلات حاوی شکر و خوراکی‌های حاوی چربی اشباع پرهیز کنید. مصرف کالری روزانه باید به صورت حساب شده باشد و باید مواد مغذی لازم را دریافت کنید. همچنین حداقل یک غذای کامل روزانه باید مصرف نمایید. با این حال متخصصان تغذیه معتقدند که لاغر شدن طی بازه زمانی ۳ هفته تا یک ماه، بهترین نتیجه را به همراه دارد. در این حالت، فشار زیادی به بدن شما وارد نمی‌شود و می‌توانید از برنامه استاندارد و مناسب با شرایط بدنی خود استفاده کنید. برنامه ورزشی و رژیم غذایی مناسب می‌تواند وزن شما را در بازه زمانی ۳۰ روز کاهش دهد و به نتایج بهتری نسبت به رژیم لاغری سریع ۱۰ روزه برسید.

برنامه کاهش وزن ۸ کیلو در یک هفته

اگر می خواهید به سرعت وزن کم کنید و قرار است هفته دیگر به جشنی بروید که لباس هایتان برایتان کوچک شده اند ، این رژیم به شما کمک می کند در کوتاهترین زمان ممکن وزن خود را تا ۸ کیلوگرم کاهش دهید البته شما به شرطی وزن مورد نظر را کم می کنید که مو به مو برنامه زیر را رعایت کنید. در این رژیم غذایی این نکته را در نظر داشته باشید که میزان تغییر وزن افراد مختلف می تواند کاملا متفاوت باشد، اما در این که وزن کم می کنید هیچ شکی نیست.

یکی از سریع ترین روش های سالم و طبیعی برای کاهش وزن که می تواند برای تمام گروه های سنی قابل استفاده باشد رژیم «جنرال موتورز» (GM) است . این رژیم غذایی را می توانید در دو هفته متوالی ادامه دهید اما نباید بیش از دو هفته ، این رژیم را ادامه دهید . اگر بخواهید این رژیم را برای بیش از دو هفته ادامه دهید باید پس از گرفتن دو هفته رژیم بین آن یک هفته استراحت قرار دهید اما در این یک هفته نباید غذاهای پرکالری مصرف نمایید .

هنگامی که این برنامه غذایی را دنبال کردید نباید به هیچ عنوان استرس را به خود راه دهید . همچنین باید خواب کافی داشته باشید و همانگونه که در برنامه غذایی گفته شده غذا بخورید و کمتر از آن غذا مصرف نکنید و خود را گرسنه نگه ندارید.

مهم ترین نکته این رژیم این است که قبل از تمام شدن هفته خود را وزن نکنید زیرا وزن کردن زیاد موجب دلسردی شما از رژیم و رها نمودن آن می شود./نمناک

معرفی رژیم کانادایی

رژیم لاغری کانادایی شامل سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام (غذاهای پروتئینی و کم‌چربی) است و هرکدام کاملاً با وعده قبلی تفاوت دارد. رژیم کانادایی کمتر از دو هفته (بین ۱۲ تا ۱۵ روز) زمان می‌برد، و شما را ۱۰ کیلو لاغر می‌کند.

این رژیم به علت سرعتی که در کاهش وزن دارد، افراد را با محدودیت و سختی‌های زیادتری مواجه می‌کند. همچنین هیچ جایگزینی غذایی را قبول ندارد.

رژیم کانادایی برای چند روز تنظیم شده است؟

این برنامه غذایی نهایتا برای ۱۵ روز قابل اجرا است و در آن غذاهای ناسالم و محصولات شیرین، حذف می‌شوند. رژیم کانادایی کالری بسیار پایینی دارد و این موضوع یک مشکل بزرگ است. شما نمی‌توانید برای مدت طولانی با زیر ۱۰۰۰ کالری در روز دوام بیاورید، نه تنها دیگر لاغر نمی‌شوید، بلکه این شرایط، شما را مریض هم خواهد کرد.

یک مشکل بزرگ دیگر برنامه غذایی کانادایی، این است که فاقد یک سری مواد غذایی مهم است (یا در یک سری مواد غذایی فقیر است) و ادامه دادن به این روند، قطعا برای سلامتی مضر و خطرناک است.

قوانین رژیم غذایی کانادایی

همان‌طور که توضیح دادیم، در رژیم کانادایی هیچ‌گونه تخلف و سهل انگاری مجاز نیست و باید طبق برنامه و قانون پیش بروید. قوانین این رژیم عبارت است از:

آب کافی بنوشید؛
اگر رژیم را برهم زدید باید ۶ ماه صبر کنید و بعد دوباره رژیم بگیرید؛
بعد از پایان ۱۳ روز می‌توانید برنامه غذایی روزانه قبلی‌تان را در پیش بگیرید؛
اگر ۱۳ روز پشت سرهم این رژیم را گرفتید، دیگر تا ۲ سال نباید از این برنامه غذایی استفاده کنید؛
در طول مدت رعایت رژیم کانادایی از انجام ورزش‌های سنگین پرهیز کنید. زیرا مجموع کالری دریافتی‌تان بی‌نهایت کم است و توان و انرژی برای انجام تمرینات سنگین برای‌تان نخواهد ماند.

محدودیت‌های رژیم کانادایی ۱۵ روزه

گاهی خوردن یک حبه قند یا یک تکه ماهی یا یک تکه ژامبون یا ماست در برخی از روزهای رژیم، امکان پذیر است، اما باید در برنامه قید شود و کالری اضافی مصرف نکنید. محدودیت‌ها و نبایدهای این رژیم را در زیر می‌آوریم.

نباید آدامس بجوید؛
مصرف هیچ‌گونه روغن سرخ‌کردنی مجاز نیست؛
مصرف انواع شیرین‌کننده‌ها ممنوع است؛ شکر یا حتی عسل؛
در برنامه غذایی‌تان می‌توانید از سیر، فلفل و دیگر ادویه‌ها استفاده کنید، ولی به هیچ‌وجه مجاز به مصرف نمک نیستید؛
اگر در حین رژیم، هرگونه خوردنی شیرین یا حتی یک شکلات خوردید، باید از اول شروع کنید؛
هیچ غذایی به‌جز غذاهایی که در جدول برنامه غذایی ذکر شده نباید مصرف کنید (هیچ انعطافی در فهرست غذاها نیست)؛

به هیچ‌وجه انجام فعالیت‌های سنگین ورزشی مثل تمرینات قدرتی، HIIT و هوازی را همراه با رژیم‌تان توصیه نمی‌کنیم./فیتامین

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط