22:53 - 1403/04/14

اجتماعی

رژیم غذایی برای لاغری | لاغری و کاهش وزن بدون گرسنگی

برای انکه سریع لاغری جسمانی خود را بدست آوریم چه کار کنیم؟

لاغری رژیم غذایی سبک زندگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، لاغری یکی از مهم ترین بخش های جهان است که تمامی مردم به دنبال آن هستند چرا که لاغری علاوه بر سلامت جسمانی، سلامت روانی افراد را هم به خودش اختصاص میدهد. لاغری یکی از اصلی ترین بخش هایی است که افراد به دنبال راهکار های آن است. بعضی از افراد با قرص آن را تامین میکنند و بعضی از افراد با خوردن دمنوش. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای لاغری سریع چه بخوریم؟

ممکن است با خواندن این تیتر تعجب کنید. معمولا اولین قدمی که افراد برای رژیم غذایی برای لاغری شکم برمی‌دارند، حذف مواد غذایی و نخوردن است. اما واقعیت این است که خوردن صحیح، نتیجه بهتری برای لاغری شکم و پهلو دارد تا نخوردن. تصور کنید که برای رسیدن به تناسب اندام و کم‌کردن اضافه وزن در مدت زمانی کوتاه، شما یک ماراتن بزرگ و سخت پیش رو دارید. ۸۰ درصد از این ماراتن به رژیم غذایی شما بستگی دارد.بنابراین اگر بتوانید بشقاب خود را با غذاهای سالم پر کنید، احتمال کالری از دست دادن شما بیشتر می‌شود.

لاغری

لاغری

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با رژیم‌های غذایی دارند، محدودیت در خوردن است. احساس گرسنگی که قرار است به دلیل رژیم غذایی به افراد تحمیل شود، گاهی باعث ایجاد ترس در آن‌ها شده و مانعی برای شروع کردن یک برنامه غذایی خوب خواهد بود.خب پس در اولین قدم مهم است که چه بخوریم. بهترین گروه مواد غذایی برای کسانی که به‎دنبال رژیم لاغری سریع هستند، گروه پروتئین و سبزیجات است. اگر بشقاب غذایی خود را با انواع سبزیجات و پروتئین پر کنید، با سرعت بیشتری کالری سوزانده و کاهش وزن سریع را تجربه خواهید کرد.

یک بشقاب مناسب شامل مقداری از انواع مواد غذایی شامل پروتئین، سبزیجات، غلات، چربی و کربوهیدرات است. ممکن است بپرسید که : چربی و کربوهیدرات در رژیم غذایی لاغری؟پاسخ ساده است. بله. باید از این گروه هم در رژیم غذایی شما باشد. اما انتخاب کربوهیدرات و چربی سالم، نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد. در ادامه بعضی مواد غذایی که در این گروه سالم‌خواری می‌توان قرار داد را به شما معرفی می‌کنیم:

رژیم لاغری

پروتئین

پروتئین یکی از مهمترین گروه‌های غذایی است که برای تامین انرژی بدن به آن نیاز داریم. در رژیم‌ لاغری سریع، باید مقدار مناسبی پروتئین را قرار داد. مواد غذایی پروتئینی باعث می‌شوند که احساس سیری در شما بیشتر شده و همین موضوع باعث می‌شود که در ماراتن لاغری، کم نیاورید. از طرف دیگر، پروتئین باعث متراکم شدن بافت‌های عضلانی شما می‌شود.

سبزیجات

گروه سبزیجات را به هر اندازه که دوست داشته باشید می‌توانید در بشقاب خود داشته باشید. سبزیجاتی که دارای برگ‌های سبز هستند، با داشتن کمترین میزان کالری، می‌توانند چشم شما را حسابی سیر نگه دارند! سبزیجات دارای مواد مغذی و سالم هستند. مقدار زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن ما در سبزیجات وجود دارند.با وجود سبزیجات می‌توانید در آشپزخانه کلی خلاق باشید. همچنین سبزیجات و میوه‌ها دارای مقادیر زیادی فیبر هستند. فیبر باعث می‌شود که شما احساس سیری داشته باشید. از طرف دیگر عملکرد روده‌ها هم با مصرف فیبر راحت‌تر می‌شود.
چربی

از خوردن چربی سالم نترسید. بدن شما همواره به مصرف مقداری چربی نیاز دارد. اما انتخاب نوع این چربی بسیار مهم است. این چربی‌های سالم نه‌تنها در بدن انباشته نمی‌شوند، بلکه به سوخت و ساز بدن کمک کرده و مانع بالا رفتن کلسترول خون می‌شوند. برای طبخ غذا می‌توانید از روغن‌های مفیدی مانند روغن زیتون، روغن کنجد، روغن نارگیل، روغن آووکادو و روغن هسته انگور استفاده کنید.علاوه بر این، استفاده از دانه‌های خوراکی و انواع آجیل هم می‌توانند با تامین مقداری از چربی سالم بدن شما، انرژی مورد نیاز برای فعالیت‎های روزانه را نیز فراهم کنند.

کربوهیدرات

احتمالا این را زیاد شنیده‌اید که یک رژیم غذایی خوب، باید از کربوهیدرات خالی باشد. اما واقعیت این است که بدن ما برای تامین سلامتی به تمامی گروه‌های غذایی نیاز دارد. پس بهتر است که نوع سالم این مواد غذایی را به بدن برسانیم. کربوهیدارت‌ها همگی مضر نیستند. کربوهیدارت‌های تصفیه شده، همان‌هایی هستند که باید حذف شوند. برنج سفید، نان سفید و غذاهای شیرین، گروهی هستند که باید مصرف آن‌ها به حداقل ممکن برسد.این مواد علاوه بر اضافه وزن، باعث مشکلات قلبی و دیابت هم خواهند شد./غفاری دیت

برای کاهش وزن چه غذاهایی نباید خورد؟

برای کاهش وزن یک خط قرمزهایی وجود دارد که باید آن‌ها را بشناسید و مراقب‌شان باشید تا با موفقیت به هدف‌تان برسید. بعد از اینکه انواع غذا برای لاغری را معرفی کردیم، اکنون سراغ غذاهای ممنوعه می‌رویم. سعی کنید از لیست غذایی زیر تا می‌توانید اجتناب کنید!
سیب زمینی سرخ کرده و چیپس

سیب زمینی به خودی خود عیبی ندارد اما وقتی غرق در روغن سرخ شود و با سس فراوان (و احتمالا نوشابه) مصرف شود، کاملا چاق کننده و پرکالری است. این موضوع به دلیل سطح بالای اسیدهای چرب ترانس موجود در سیب زمینی سرخ شده و چیپس است.
نوشیدنی های شیرین شده با شکر

حتی بااینکه قند برای عملکرد روزانه مورد نیاز است، همچنان توصیه می‌شود که مقادیر زیادی از آن را مصرف نکنید. نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر باعث افزایش وزن خواهند شد و برای سلامتی کلی بدن نیز مضر هستند. ضمنا این نوشیدنی‌ها حکم یک غذای کامل را ندارند و نقطه مقابل غذا برای لاغری قرار می‌گیرند.
آب نبات و شکلات و شیرینی

آب نبات‌ها یکی از ناسالم‌ترین انواع غذاها و سرشار از قند هستند. این مواد به دلیل کالری و قند زیادی که دارند، باعثِ افزایش سریع قند خون خواهند شد که برای سلامتی و تناسب اندام شما مضر است.
نان سفید

علیرغم این واقعیت که نان سفید به طور گسترده در نانوایی‌ها و فروشگاه‌ها در دسترس است، بسیار بیشتر از آنچه که در تصور می‌‌‌گنجد، می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. از آنجایی که نان سفید با آرد تصفیه شده تولید می‌شود و سطح گلیکوزیله بالایی دارد، باعث افزایش فشار خون و دفع گلوکز از بدن می‌شود.
کوکی و کیک

انواع شیرینی‌ها و کیک‌ها منابع چربی ترانس هستند که می‌تواند باعث افزایش وزن ناگهانی شما شود. بنابراین، یک اقدام هوشمندانه برای شروع رژیم غذا برای لاغری، این است که اندازه این شیرینی‌ها را نصف کنید. همچنین می‌توانید کیک های سنتی و خانگی مثل کیک هویج و کیک گندم کامل را جایگزین آن‌ها کنید.
بستنی

افراد خیلی زیادی دسری که در روزهای گرم مصرف می‌کنند، یک پیمانه بستنی است. لازم است به خاطر داشته باشید که بستنی دارای کالری بالایی است و پتانسیل افزایش وزن را دارد. اگر هوس بستنی دارید اما نمی‌خواهید زیاده‌روی کنید، سعی کنید زمان مشخصی را به بستنی اختصاص دهید و به چند از آن قاشق بسنده کنید.
الکل

اگر به دنبال غذاهای لاغر کننده هستید و مصرف غذا برای لاغری را شروع کرده‌اید، باید دور هر نوع نوشیدنی الکی را خط بکشید. الکل جدای از حرام بودن، بسیار پر کالری است و باعث چاقی می‌شود.
فست فودها

فست فود ارزان و خوشمزه است، اما هم ضرر زیادی دارد و هم بدترین غذا برای لاغری است و نمی‌گذارد که شما به هدف‌تان برسید. فست فودها بسیار پرکالری هستند و باعث افزایش وزن می‌شوند. علاوه بر این، این نوع غذاها، خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهند./فیتامین

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط