۰۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

روانشناسی

روانشناسی و سلامت /استراتژی های مشارکتی در همکاری با کودکان رابشناسید!

در عصر دیجیتال امروزی، مدیریت زمان صفحه نمایش در خانواده‌هایی با چند کودکان می‌تواند مانند پیمایش در هزارتوی نیازها و خواسته‌های متضاد باشد. والدین خود را در کشمکشی بین تمایل به پرورش عادات سالم و مقابله با چالش های روزمره زندگی خانوادگی ...

روانشناسی و سلامت /استراتژی های مشارکتی در همکاری با کودکان رابشناسید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،فرزندپروری همدلانه لحن مثبتی را برای بحث‌های سازنده در زمان نمایش تلویزیون ایجاد می‌کند.شناخت انگیزه‌های اساسی به ما کمک می‌کند با همدلی به بحث‌های مربوط به زمان صفحه نمایش نزدیک شویم.همکاری با کودکان در زمان تماشای صفحه، مالکیت و همکاری در مورد تعارض را تقویت می کند.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

درک نیازهای پشت صفحه نمایش

شناخت نیازهای متنوع هر کودک سنگ بنای مدیریت موثر زمان صفحه نمایش است. برای والدین مهم است که انگیزه‌های منحصربه‌فرد پشت صفحه نمایش فرزندانشان را بپذیرند. اگرچه نمی توان تأثیر منفی بالقوه بر سلامت و پویایی خانواده را نادیده گرفت، والدین می توانند با شناسایی نیازها، با همدلی و درک به بحث های مربوط به زمان تماشای صفحه نمایش نزدیک شوند.

با این هدف، آنها ممکن است متوجه شوند که اصرار کودک برای ساعت‌ها تماشای صفحه نمایش ممکن است ناشی از نیاز به استقلال، شایستگی یا حتی آرامش پس از یک روز طولانی مدرسه باشد. آن‌ها وارد دنیایی می‌شوند که در آن حق انتخاب کامل در مورد آنچه اتفاق می‌افتد و آنچه انجام می‌دهند، دارند، در حالی که در انجام کارهایی که نمی‌توانند در دنیای واقعی به خوبی انجام دهند، شایستگی را نیز تجربه می‌کنند. دستگاه‌ها همچنین حواس ما را از استرس‌های روزانه منحرف می‌کنند، بنابراین می‌توانند نیازهای خودمراقبتی و تنظیم سیستم عصبی را برآورده کنند. حتی ممکن است فرزندان شما در دنیای بازی “رویایی” نیازهای خود را برای معنا و هدف برآورده کنند، زیرا آنها برای رسیدن به یک ماموریت یا هدف مهم تلاش می کنند. این بازی ها همچنین نیازهای سرگرمی و بازی را که برای همه افراد به ویژه کودکان ضروری است، برآورده می کند. در عین حال، کودکان ممکن است کمتر به نیاز خود به سلامتی مرتبط باشند و به طور بالقوه از اینکه استفاده از دستگاه بر سلامتی تأثیر منفی می‌گذارد آگاه نباشند.

روانشناسی و سلامت /استراتژی های مشارکتی در همکاری با کودک رابشناسید!

روانشناسی و سلامت /استراتژی های مشارکتی در همکاری با کودک رابشناسید!

همدلی و خودتنظیمی

والدین می‌توانند در تنظیم لحن برای بحث‌های مربوط به زمان صفحه نمایش به عنوان مثال رهبری کنند. اولین قدم این است که زمانی که احساس نگرانی، ناامیدی و سرخوردگی می کنید، خود را تنظیم کنید. ابزارها و تکنیک های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، از جمله تمرینات تنفسی، تصاویر هدایت شده، مانتراها، گوش دادن به موسیقی و پیاده روی در میان دیگران. هدف این است که در حین نام بردن از خود، لحظه ای را صرف برقراری ارتباط با احساسات و نیازهای خود کنید (نگرانی در مورد مضر بودن و اعتیادآور بودن استفاده از دستگاه، اشتیاق حضور بیشتر فرزندانتان، یا اطمینان از بهینه سازی سلامت و رفاه آنها) قصد دارید با فرزندان خود به گونه ای ارتباط برقرار کنید که به نیازهای شما و همچنین آنها اهمیت دهد.

یادآوری این نکته مفید است که استفاده از دستگاه آن‌ها در این لحظه سلامت آن‌ها را به خطر نمی‌اندازد. با این حال، نحوه نمایش شما در زمان نمایش آنها می تواند اعتماد و ارتباط با فرزندان شما را ایجاد کند یا آن را از بین ببرد. با تمرین خودتنظیمی و همدلی می توانید فضای امنی برای گفتگوی باز ایجاد کنید. به عنوان مثال، به جای اینکه وقتی فرزندتان از خاموش کردن دستگاه خود امتناع می‌کند، با ناامیدی واکنش نشان دهید، می‌توانید لحظه‌ای وقت بگذارید و احساسات و نیازهایی که باعث این رفتار می‌شود را درک کنید.

ممکن است چیزی شبیه این به نظر برسد: “به نظر می رسد شما واقعاً از بازی خود لذت می برید. من حدس می زنم که شما لذت آن را دوست دارید. شاید حتی خودمختاری برای ورود به دنیایی که در آن انتخاب کاملی در مورد آنچه اتفاق می‌افتد و اعتماد به نفس انجام کارهایی که ممکن است در دنیای واقعی با آن‌ها راحت نباشید، دارید؟ در حالی که من واقعاً این را درک می کنم، همچنین نگرانی در مورد اینکه چقدر دیر شده است و می خواهم مطمئن شوم که امشب به اندازه کافی استراحت می کنید. آیا ایده ای در مورد اینکه چگونه هر دو نیاز ما می تواند برآورده شود، دارید؟” با این رویکرد، تجربه فرزندتان را تأیید می‌کنید، نگرانی‌های خود را بیان می‌کنید و از یک بحث مشترک در مورد کارهای بعدی دعوت می‌کنید.

حل مشکل مشارکتی

همکاری برای ایجاد اعتماد بین والدین و فرزندان ضروری است. ارتباطی که با این قصد ایجاد می شود، راه حل های گسترده و خلاقانه ای را با هدف برآورده کردن نیازهای همه امکان پذیر می کند. به این ترتیب، سهل‌انگیز نیست (کودکان نمی‌توانند فقط آنچه را که می‌خواهند انجام دهند) و نه اقتدارگرا (والدین نیز نمی‌توانند فقط آنچه را که می‌خواهند انجام دهند). هرچه بیشتر به نیازهای همه دلبستگی داشته باشید و کمتر به یک محدودیت زمانی خاص برای دستگاه وابسته باشید، استراتژی های بیشتری در دسترس خواهند بود.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط