۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶

اجتماعی

رتبه بندی معلمان | چرا مطالبات رتبه بندی معلمان واریز نشده؟/همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته

برای ورود به رتبه بندی معلمان بایدچه کاری انجام بدهیم؟

رتبه بندی معلمان |  چرا مطالبات رتبه بندی معلمان واریز نشده؟/همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رتبه بندی معلمان به شدت اهمیت دارد و با کمک آن مشکلات خیلی زیادی از فرهنگیان حل میشود. رتبه بندی معلمان یکی از مهمترین بخش هایی است که دولت باید به آن رسیدگی کند و در دولت شهید خدمت رئیسی بعد از ده سال این امر محقق شد. رتبه بندی معلمان اذهان فرهنگیان را به شدت درگیر خود کرده است چرا که با رتبه بندی معلمان، حقوق آنها و مقطع تحصیلی آنها مشخص میشود و البته که با تحقق این امر در آموزش هم بهبود حاصل میشود برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

قول حل مشکل رتبه بندی معلمان بازنشسته

با وجود اجرای رتبه‌ بندی معلمان شاغل، اما این موضوع برای معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ محقق نشده بود.
طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، اجرای رتبه بندی معلمان برای ۶۳ هزار معلم بازنشسته سال ۱۴۰۰، ۵۱ هزار بازنشسته سال ۱۴۰۱ و ۸۰ هزار بازنشسته سال ۱۴۰۲ حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و سازمان برنامه و بودجه تعهد داده تا دو ماه آینده کل مبلغ را وصول کند تا قبل از شهریور، رتبه‌بندی معلمان بازنشسته اجرا شود.

در همین ارتباط، محمد وحیدی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آموزش و پرورش بابت بازنشستگان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۴۳۰۰ میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشوری بدهکار بود که این بدهی پرداخت شده است./روزنو

رتبه بندی معلمان

رتبه‌ بندی معلمان

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ به صورت ماهانه، سهم صندوق بازنشستگی برای معلمان شاغل واریز می‌شود و نگرانی بابت بازنشستگی آن‌ها وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه بدهی آموزش و پرورش بابت رتبه بندی معلمان بازنشسته به صندوق بازنشستگی کشوری تسویه شده است، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری حکم رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد را با لحاظ رتبه‌بندی صادر می‌کند تا بتوانند از مزایای آن در حقوق خود بهره‌مند شوند./روزنو

همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته

علی فرهادی (معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش) در این مراسم با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته اتفاق‌های خوبی در راستای حل مسایل و مشکلات استان‌ها رقم خورده است، اظهار کرد: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون علاوه بر حقوق، بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده و این نشان دهنده توجه دولت سیزدهم به دستگاه تعلیم و تربیت است. فرهادی به اجرای طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم بیش از ۹۰۰ هزار معلم را رتبه بندی کرد و جامعه فرهنگیان از مزایای آن برخوردار شدند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که معلم کارمند نیست، گفت: معلمان هر ساله نه یک پروژه جدید بلکه به تعداد دانش آموزان سر کلاس پروژه جدید دارند و باید به تعداد این پروژه‌ها فرایندها و طرح‌های جدید را طراحی کنند. معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم در مدرسه زندگی همه جانبه را به دانش آموزان می‌آموزد و فرآیند آموزش و آموختن منحصر به دانش نیست.

علی فرهادی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت مقام معلم در زنجان به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این سند نسخه شفا بخش آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته اتفاق‌های خوبی در راستای حل مسایل و مشکلات استان‌ها رقم خورده است، اظهار کرد: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون علاوه بر حقوق، بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده و این نشان دهنده توجه دولت سیزدهم به دستگاه تعلیم و تربیت است.

فرهادی به اجرای طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم بیش از ۹۰۰ هزار معلم را رتبه بندی کرد و جامعه فرهنگیان از مزایای آن برخوردار شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که معلم کارمند نیست، گفت: معلمان هر ساله نه یک پروژه جدید بلکه به تعداد دانش آموزان سر کلاس پروژه جدید دارند و باید به تعداد این پروژه‌ها فرایندها و طرح‌های جدید را طراحی کنند.

در جدیدترین اظهارنظر در مورد همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته و معلمان، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرده این موضوع در برنامه هفتم توسعه بررسی شده است. قاسم احمدی در واکنش به انتقاد یکی از بازنشستگان فرهنگی در مورد وضعیت همسان سازی حقوق گفت: «در برنامه هفتم توسعه همسان سازی حقوق فرهنگیان و بازنشستگان باید طی یک دوره سه‌ساله انجام شود؛ در سال اول ۴۰ درصد، در سال دوم ۳۰ درصد و به همین شکل در سال سوم.»/گسترش نیوز

وعده سازمان برنامه برای اجرای صحیح رتبه بندی معلمان
فرهادی با بیان اینکه افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان محقق می‌شود گفت: با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام می‌شوند و نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه اعتبار این موضوع تامین و پیش بینی‌های لازم شده است افزود: دو سال از آیین نامه رتبه‌بندی معلمان گذشته و باید اصلاح شود، اما رتبه‌بندی برای همه معلمان طبق قانون انجام می‌شود، معلمان بدو ورود به خدمت با مدرک کارشناسی، معلم پایه یک محسوب می‌شوند مگر اینکه معلمی مدرکی را بارگذاری نکند که در این صورت نمی‌توان پایه او را مشخص کرد.
سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم، اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده (کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می‌گیرد.

فرهادی با اشاره به اینکه استخدام یکباره به تعداد زیاد مخاطره آمیز می‌شود گفت: هر سال حداقل ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند و برای سال آینده هم ماده ۲۸‌ها وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۷ هزار نفر شرایط بازنشستگی را دارند افزود: تلاش می‌کنیم بخش زیادی از این بازنشستگان را نگه داریم. این بازنشستگان در هر مقطعی که تدریس کرده باشند می‌توانند در همان مقطع به ادامه تدریس بپردازند/صبح ساحل

چرا مطالبات رتبه بندی معلمان واریز نشده؟

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه یکی از تلاش‌های رییس جمهور این بود که در حوزه عدالت، تمام ابزار‌ها به کار گرفته شود، افزود: گروه‌های جهادی دانش آموز و معلم در راستای این قرارگاه در بسط این نگاه با هم افزایی گروه‌های جهادی مردمی وغیره… که یکی از ساحت‌های مسئولیت اجتماعی ارکان آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین است، تشکیل شده است.

پرنیان با بیان اینکه اگر نگاه رییس جمهور نبود این قرارگاه که مایه رسیدگی به مناطق مرزی، محروم، عشایر و حاشیه شهرهاست، شکل نمی‌گرفت، گفت: برای اولین بار گروه‌های جهادی معلم و دانش‌آموز شکل گرفت تا نقش مردم را در دل کمک به وزارت آموزش و پرورش، پرورش دهد.

وی با بیان اینکه یکی از کار‌های شاخص دولت ساخت میانگین روزانه هشت مدرسه بود، افزود: سند تحول بنیادین که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و به مرحله پیاده سازی رسیده، با پشتیبانی و مطالبه گری شخص رئیس جمهور شهید محقق شد؛ همچنین رتبه بندی معلمان که در راستای کیفیت بخشی و توانمندسازی معلمان بود که دو دولت زیر بار آن نمی‌رفت، توسط شخص رئیس جمهور پشتیبانی و اجرا شد.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان، ترسیم نقشه عملیاتی اجرای سند تحول بنیادین وطراحی واجرای روش نوین و علمی جذب گزینش نیروی انسانی در آموزش و پرورش از اقدامات ماندگار و ارزشمند آیت الله سید ابراهیم رییسی شهید خدمت بود.

فرشید قاسمی روز سه‌شنبه در آیین بزرگداشت یاد و خاطره شهید جمهور، با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی به عنوان مجاهدی نستوه، خستگی ناپذیر، خادم ملت و خادم الرضا، اظهار کرد: در پی حادثه تلخ سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهان و نگرانی مردم، سخنان دلگرم کننده رهبر معظم انقلاب آرامش را در جامعه حاکم کرد.

قاسمی گفت: طی بیش از چهل سال انقلاب اسلامی، بسیاری از افراد آمدند و خدماتی انجام دادند اما برخی اقدامات همواره در ذهن مردم و تاریخ جاودان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در افکار شهید آیت‌الله رئیسی، رضایت خداوند از همه چیز مهمتر بود و هرگز وارد حواشی نمی شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد/منیبان

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط