22:27 - 1403/08/16

اجتماعی

رتبه بندی معلمان | توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌ بندی معلمان

با اجرای حکم رتبه بندی معلمان به آموزش دانش آموزان هم بهبود داده میشود.

رتبه بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رتبه بندی معلمان یکی از موضوعات به شدت مهمی است که برای خیلی از افراد سوالهای زیادی را ایجاد کرده است. زمان اجرای حکم رتبه بندی معلمان برای تمامی مردم مجهول میباشد و تمامی افراد به دنبال زمان اجرای این حکم هستند. با اجرای حکم رتبه بندی معلمان ؛ مقطع تحصیلی و حقوق افراد مشخص میشود. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان

علیرضا کاظمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع رتبه بندی معلمان به صورت هفتگی دنبال می‌شود که در مرحله دوم یعنی ارتقا با کمترین چالش و مشکل دنبال شود.

وزارت آموزش و پرورش ۱۳ آبان ماه جاری از آغاز فرآیند رتبه‌بندی و تعیین رتبه برای معلمان جدید استخدام، افراد جامانده از رتبه‌بندی و معلمانی که تاکنون موفق به کسب رتبه آموزشیار معلم نشده‌اند، خبر داد.

رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان

در این بخشنامه که علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرد، آمده است: در اجرای مواد ۱ و ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان، فرآیند ارزیابی معلمان برای آن دسته از معلمانی که در ارزیابی اولیه حداقل امتیاز لازم برای کسب رتبه آموزشیار معلم را کسب نکرده‌اند و در شرایط عدم احراز رتبه (فاقد رتبه) هستند و یک سال از تاریخ اولین تأیید هیات ممیزه آنان می‌گذرد، اجرایی شده است.

تاکنون ۹۹۳ هزار و ۵۰۸ معلم تاکنون رتبه‌بندی شده‌اند./مردم سالاری آنلاین

تعیین تکلیف معلمان جامانده از رتبه بندی معلمان

معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای و تجربه خود در رتبه‌های پنجگانه به ترتیب: آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار می‌گیرند.

در بخشنامه ابلاغ شده از سوی علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش آمده است:

در اجرای مواد ۱ و ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان ، فرآیند ارزیابی معلمان برای آن دسته از همکارانی که در ارزیابی اولیه حداقل امتیاز لازم برای کسب رتبه آموزشیار معلم را کسب نکرده‌اند و در شرایط عدم احراز رتبه (فاقد رتبه) هستند و یک سال از تاریخ اولین تأیید هیات ممیزه آنان می‌گذرد، از روز سه شنبه مورخ ۸ آبان ۱۴۰۳ به صورت هماهنگ در سامانه HRM.MEDU.IR آغاز شد.

فرایند ارزیابی و رتبه بندی معلمان جدید الاستخدام و افراد جامانده از رتبه بندی برای بارگذاری مستندات و مدارک توسط داوطلبان از هفته آینده آغاز و اطلاع رسانی انجام می‌شود و در این راستا نکات زیر جهت استحضار و عنایت ویژه ابلاغ می‌شود:

۱. با فوریت نسبت به تشکیل هیئت ممیزه استان و شهرستان با ترکیب تعیین شده بر اساس ماده ۷ قانون نظام رتبه بندی معلمان و ماده ۱۷ و ۱۸ آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان اقدام شود و صورتجلسه هیئت ممیزه استان به صورت مستمر در پایان هر هفته به مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری ارسال شود.

آموزش مدیران و معلمان و سایر مجریان رتبه بندی در کوتاه‌ترین و موثرترین مسیر برای بهبود کیفیت و حفظ سلامت رتبه بندی؛ شایسته است در دو هفته آینده به طور مستمر از همه فرصت‌ها و ابزارهای موجود در استان برای توجیه همکاران و عوامل اجرایی استفاده شود گزارش عملکرد حداکثر تا تاریخ ۱۵ آبان به این مرکز ارسال شود.

همکاران حوزه منابع انسانی و امور اداری استان و شهرستان ضمن رعایت آیین نامه و شیوه نامه رتبه‌بندی حداکثر سرعت و دقت را برای بررسی مستندات ۵ گانه مربوطه (مدرک تحصیلی، سنوات تجربی، ضمن خدمت، ارزشیابی سالیانه ، امتیاز تربیت معلم) مطابق با مدارک و مستندات موجود در پرونده پرسنلی داشته باشند.

بررسی روزانه کارپوشه مدیر بلافصل، اموراداری، حراست و گزینش منطقه محل اشتغال مشمول بهمنظور بررسی و تعیین تکلیف امتیازات مورد تاکید است.

هیات ممیزه شهرستان و استان به صورت روزانه پرونده الکترونیکی رتبه بندی افراد را بررسی و نسبت به تعیین رتبه استحقاقی و ادامه فرآیند تا صدور احکام کارگزینی اقدام کند.

پس از باز شدن سامانه RTB و امکان بارگذاری مدارک و مستندات همکاران جدید الاستخدام و جامانده اطلاع رسانی گسترده همراه با آموزش و توجیه جهت بارگذاری مدارک و دقت در اصالت صحت مدارک به همکاران مشمول صورت پذیرد.

پشتیبانی و همکاری موثر روسای فناوری استانها از فرآیند رتبه بندی و انعکاس فوری مشکلات به مرکز فناوری اطلاعات حوزه ستادی و تلاش و پیگیری برای رفع موانع مورد تاکید است.

هماهنگی و همکاری و پشتیبانی لازم با ارزیابان حرفه‌ای برای ایفای نقش و وظیفه محوله در استان و شهرستان صورت پذیرد.

به موجب ماده (۱۱) و (۲۴) آئین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان از طریق بررسی میدانی و کنترل‌های سیستمی عملکرد همکاران و مجریان بررسی و عنداللزوم اقدام لازم به عمل آید ./اقتصاد ایران

اندیشه معاصز

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط