اجتماعی
رتبه بندی معلمان | آغاز رتبه بندی معلمان جدید/ قانون رتبه بندی معلمان کی اجرایی میشود
رتبه بندی معلمان یکی از موضوعاتی است که رسیدگی به آن باعث بهبود در آموزش میشود.
اجتماعی
رتبه بندی معلمان یکی از موضوعاتی است که رسیدگی به آن باعث بهبود در آموزش میشود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رتبه بندی معلمان یکی از موضوعات به شدت مهم جامعه میباشد. رتبه بندی معلمان توانسته است برای تمامی افراد سوالات زیادی را ایجاد کند. این طرح مقطع تحصیلی معلم ها و مقدار حقوق دریافتی آن ها را نشان میدهد. برای تماشای طرح مربوط به خود میتوانند وارد سامانه رتبه بندی معلمان بشوند و اطلاعات را دریافت کنند. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
فرشاد ابراهیمپور در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۳ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود، گفت: خوزستان قلب اقتصادی و صنعتی ایران با تولید ۸۰ درصد از نفت کشور، ۳۵ از گاز کشور، ۲۰ درصد محصولات کشاورزی و همچنین ۲۰ درصد از برق کشور است.
وی ادامه داد: خوزستان با جاری بودن کارون و دز و کرخه و جراحی و ۴۰ میلیارد متر مکعب منابع آبی ایران، مخزن آب کشور شناخته میشود، اما امروز هم با کمبود نفت و گاز و هم با کمبود آب و برق مواجه است.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز خوزستان با آلودگی هوا، فشارهای زیست محیطی و بیکاری دختران و پسران غیرتمندش بیشترین نرخ فلاکت را در کشور دارد.
وی گفت: تصمیمات اشتباه، توان و شکوفایی را از خوزستان گرفته و ایران در مسیر از دست دادن پتانسیلهای عظیم خود و بهرهبرداری نامشروع دشمن ایران و کشورهای اطراف از این منابع حیاتی است.
ابرهیمپور بیان کرد: امروز توجه به اجرای دقیق طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، اقدام دستگاهها و شرکتها نسبت به استخدامهای بومی و دادن عادلانه سهم خوزستان از منابع خودش مورد انتظار است.
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت همسان سازی حقوق بازنشستگان، گفت: شایسته نیست این عزیزان در غروب عمر از بیعدالتی و بیمهری رنج ببرند.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین به وزارت آموزش و پرورش بابت تعیین تکلیف نیروهای نهضتی، پیش دبستانی، خرید خدمت و سرباز معلم تذکر میدهم و قانون رتبهبندی باید به طور کامل اجرایی شود./اقتصاد آنلاین
وزارت آموزش و پرورش فرصت مجددی را برای رتبهبندی معلمان فاقد رتبه آغاز کرده و و از روز سهشنبه ۸ آبان، ارزیابی بیش از ۹۹ هزار نفر از معلمان فاقد رتبه جریان یافت.
معلمان براساس شایستگیهای عمومی، تخصصی و حرفه ای و تجربه خود در رتبههای پنجگانه به ترتیب: آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار میگیرند.
در بخشنامه ابلاغ شده از سوی علی فرهادی معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش آمده است:
در اجرای مواد ۱ و ۵ آییننامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان ، فرآیند ارزیابی معلمان برای آن دسته از همکارانی که در ارزیابی اولیه حداقل امتیاز لازم برای کسب رتبه آموزشیار معلم را کسب نکردهاند و در شرایط عدم احراز رتبه (فاقد رتبه) هستند و یک سال از تاریخ اولین تأیید هیات ممیزه آنان میگذرد، از روز سه شنبه مورخ ۸ آبان ۱۴۰۳ به صورت هماهنگ در سامانه HRM.MEDU.IR آغاز شد.
فرایند ارزیابی و رتبه بندی معلمان جدید الاستخدام و افراد جامانده از رتبه بندی برای بارگذاری مستندات و مدارک توسط داوطلبان از هفته آینده آغاز و اطلاع رسانی انجام میشود و در این راستا نکات زیر جهت استحضار و عنایت ویژه ابلاغ میشود:
۱. با فوریت نسبت به تشکیل هیئت ممیزه استان و شهرستان با ترکیب تعیین شده بر اساس ماده ۷ قانون نظام رتبه بندی معلمان و ماده ۱۷ و ۱۸ آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان اقدام شود و صورتجلسه هیئت ممیزه استان به صورت مستمر در پایان هر هفته به مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری ارسال شود.
آموزش مدیران و معلمان و سایر مجریان رتبه بندی در کوتاهترین و موثرترین مسیر برای بهبود کیفیت و حفظ سلامت رتبه بندی؛ شایسته است در دو هفته آینده به طور مستمر از همه فرصتها و ابزارهای موجود در استان برای توجیه همکاران و عوامل اجرایی استفاده شود گزارش عملکرد حداکثر تا تاریخ ۱۵ آبان به این مرکز ارسال شود.
همکاران حوزه منابع انسانی و امور اداری استان و شهرستان ضمن رعایت آیین نامه و شیوه نامه رتبهبندی حداکثر سرعت و دقت را برای بررسی مستندات ۵ گانه مربوطه (مدرک تحصیلی، سنوات تجربی، ضمن خدمت، ارزشیابی سالیانه ، امتیاز تربیت معلم) مطابق با مدارک و مستندات موجود در پرونده پرسنلی داشته باشند.
بررسی روزانه کارپوشه مدیر بلافصل، اموراداری، حراست و گزینش منطقه محل اشتغال مشمول بهمنظور بررسی و تعیین تکلیف امتیازات مورد تاکید است.
هیات ممیزه شهرستان و استان به صورت روزانه پرونده الکترونیکی رتبه بندی افراد را بررسی و نسبت به تعیین رتبه استحقاقی و ادامه فرآیند تا صدور احکام کارگزینی اقدام کند.
پس از باز شدن سامانه RTB و امکان بارگذاری مدارک و مستندات همکاران جدید الاستخدام و جامانده اطلاع رسانی گسترده همراه با آموزش و توجیه جهت بارگذاری مدارک و دقت در اصالت صحت مدارک به همکاران مشمول صورت پذیرد.
پشتیبانی و همکاری موثر روسای فناوری استانها از فرآیند رتبه بندی و انعکاس فوری مشکلات به مرکز فناوری اطلاعات حوزه ستادی و تلاش و پیگیری برای رفع موانع مورد تاکید است.
هماهنگی و همکاری و پشتیبانی لازم با ارزیابان حرفهای برای ایفای نقش و وظیفه محوله در استان و شهرستان صورت پذیرد.
به موجب ماده (۱۱) و (۲۴) آئین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان از طریق بررسی میدانی و کنترلهای سیستمی عملکرد همکاران و مجریان بررسی و عنداللزوم اقدام لازم به عمل آید ./تابناک
پایان/*
اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.