۲۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳

کلیپ سلامت

راهکار هایی ساده و پیش پا افتاده برای کاهش پرخوری + فیلم

برخی از افراد به دلایل مختلفی دچار پرخوری می‌شوند که این عامل در طولانی مدت منجر به افزایش وزن شده و خطر ابتلا به بیماری‌های گوناگونی مانند دیابت و انواع بیماری‌های قلبی را افزایش دهد، که با شناخت دلایلی که فرد را به سمت پرخوری می‌کشاند می‌توان آن را کنترل کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اختلال پرخوری جز اختلالات تغذیه‌ای شایع است. این افراد در دوره پرخوری نمی‌توانند غذاخوردن را متوقف کنند و تا حد ناراحت‌کننده به خوردن ادامه می‌دهند. روان‌درمانی و دارو اصلی‌ترین بخش درمان هستند.

اختلال پرخوری یا به‌اختصار BED یکی از اختلالات تغذیه‌ای است که ممکن است عوارض جدی به دنبال داشته باشد. اگر شما هم به دلیل این مشکل عذاب می‌کشید و نمی‌توانید از خوردن دست بکشید، بای با ا روانپزشک مشورت کنید. البته همه ما گاهی پرخوری می‌کنیم. به‌عنوان‌مثال در تعطیلات یا مهمانی بیش‌ازحد غذا می‌خوریم. این وضعیت یک اختلال نیست و نیازی به درمان ندارد. اما اگر این رفتار به یک عادت تبدیل شود و خارج از کنترل باشد، باید اقدامات درمانی صورت بگیرد.

راهکار هایی ساده و پیش پا افتاده برای کاهش پرخوری + فیلم

اختلال پرخوری چیست؟

اختلالات تغذیه ای انواع مختلفی دارند. برخی باعث بی‌اشتهایی شده و برخی دیگر پرخوری را به دنبال دارند. اختلال پرخوری هم یکی از اختلالات خوردن است که نیاز به درمان دارد. به این اختلال در انگلیسی Binge-eating disorder گفته می‌شود. به اختصار این بیماری را BED می‌نامند. در میان اختلالات تغذیه‌ای اختلال پرخوری از بقیه شیوع بیشتری دارد.

افرادی که دچار این بیماری می‌شوند، نمی‌توانند پرخوری را متوقف کنند. ممکن است شخص از این وضعیت خجالت بکشد و با وجود تلاش زیاد نتواند کنترلی روی خوردن داشته باشد. اگر نمی‌توانید هوس خود را کنترل کنید و این وضعیت هر چند روز یک بار تکرار می‌شود، برای پیشگیری از عوارض آن باید سریعا درمان را شروع کنید. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط