• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 2 December - 2022

جام جهانی 2022

حسرت بزرگ برای فوتبال ایران با مصاحبه سرمربی ژاپن در خصوص آسیایی‌ها/ کاش کی‌روش هم اینطور فکر می‌کرد! خلاصه بازی اروگوئه و غنا | باخت جوانمردانه نماینده آفریقا با حذف اروگوئه + فیلم ۲ گزینه داخلی برای نیمکت ایران؛ سرمربیان جوان جانشین کی روش می شوند؟ جام جهانی قطر| خشم ژرمن‌ ها از شکست اسپانیا برابر ژاپن؛ انتظارش را نداشتیم! بدرقه تمسخرآمیز قطری‌ها از آلمان / وداع جانسوز آلمانی ها از جام جهانی به سوی منزل کدام بازیکنان تیم ملی خواستار ماندن کی‌روش هستند؟ شادی بازیکن مراکش پس از صعود به مرحله بعد با پرچم فلسطین دردسر بزرگ جام‌جهانی برای یحیی/ ستاره پرسپولیس پیشنهاد خارجی دریافت کرد سرمربی اسپانیا در یک قدمی سکته! پرستو گریان زن مهدی طارمی غوغا کرد / تیپ جنجالی همسر مهدی طارمی پس از رونمایی این ستاره فوتبال ایران مهدی طارمی فقط سکته نکرد! / غول فوتبال اروپا با پیشنهاد فوق نجومی به مهدی طارمی روی همه رو کم کرد جام جهانی قطر| مسی: مارادونا به‌خاطر من بسیار خوشحال است/ به پیراهن و مردم مکزیک بی‌احترامی نکردم بزرگ‌ترین شگفتی جام‌جهانی ۲۰۲۲؛ شیرهای اطلس با صدرنشینی صعود کردند/ حذف ناباورانه بلژیک و صعود سخت کرواسی تایید اشتباه فاحش فغانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر! خلاصه بازی مراکش – کانادا/ کسی جلودار شیرهای اطلس نیست+ فیلم خلاصه بازی کرواسی – بلژیک/ حذف ناباورانه تیم سوم جهان از جام+ فیلم افشای شرطبندی لیونل مسی با رقمی عجیب | ماجرای اتفاق مشکوک داوری در جام جهانی استایل هنری پارتنر مهدی طارمی / عکس همسر مهدی طارمی در قطر! ویدیو از سردار آزمون پس از بازگشت به ایران / به من خیلی سخت گذشت + فیلم خشن‌ ترین صحنه‌ های جام‌ جهانی 2022 قطر + فیلم

راه‌هایی برای درمان پرخوری / پیاده روی بهترین کار پس از پرخوری + جزئیات

  • کد خبر : 1303418
  • 10 اردیبهشت 1401 - 13:30
راه‌هایی برای درمان پرخوری / پیاده روی بهترین کار پس از پرخوری + جزئیات
اگر احساس می کنید پرخوری کرده اید بهتر است با انجام اقداماتی مانند پیاده روی کمی به هضم غذا کمک کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بسیاری از ما به دلایل زیادی پرخوری می‌کنیم مانند زمان‌هایی که ناراحتیم و فکرمان درگیر است. آنقدر می‌خوریم و حواس‌مان نیست که وقتی به خودمان می‌آییم معده درد و حالت تهوع داریم.

گاهی اوقات هم به این دلیل که به طولانی مدت گرسنه بودیم دچار پرخوری می‌شویم. متاسفانه در هنگام پرخوری، مغزمان کمی دیرتر فرمان سیر شدن را دریافت می‌کند و به همین علت ما از حالت تهوع یا دل درد متوجه می‌شویم که دیگر خوردن بس است.

در ایام عید به علت حواس پرتی، هیجان و خوش‌حالی، پرخوری بارها اتفاق میفتد که عوارض آن سرگیجه، احساس خشم، احساس بی‌قراری و ورم معده است.

راه‌هایی برای درمان پرخوری

 تا دو ساعت نخوابید و چیزی میل نکنید

وضعیت را از این بدتر نکنید و تا ۲ ساعت چیزی نخورید. اگر احساس تشنگی کردید جرعه جرعه آب بنوشبد تا تشنگی برطرف شود. اجازه دهید بدن عملیات هضم را انجام دهد پس دراز نکشید و نخوابید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید نشستن و تکیه دادن است تا معده تان سبک شود سپس به روی دست چپ بخوابید.

زردچوبه میل کنید

زردچوبه یک ادویه ضد التهاب است که خاصیت ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی نیز دارد. کورکومین موجود در زردچوبه با التهاب ناشی از پرخوری مقابله کرده و سلامت مغز شما را بهبود می‌بخشد. برای بهره‌مندی از خواص زردچوبه، می‌توانید این ادویه را با آب داغ و لیمو ترکیب کرده و بنوشید.

سرکه سیب بخورید

نیکی اوستروور، متخصص تغذیه و صاحب بنیاد تغذیه NAO، معتقد است نوشیدن ترکیب یک فنجان آب با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب بسیار مفید خواهد بود. به گفته او، سرکه سیب به هضم غذا کمک می‌کند و باعث پاکسازی کبد می‌شود؛ پروبیوتیک‌های موجود در سرکه سیب نیز موجب بهبود عملکرد روده‌ها خواهد شد.

پیاده‌روی کنید

اگر فکر می‌کنید در خوردن غذا زیاده‎‌روی کرده‌اید، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده‌روی کنید. با این کار، نه تنها غذای خود را هضم می‌کنید؛ بلکه به لحاظ روحی و روانی نیز سبک می‌شوید. هضم سریع غذا به بهبود سطح قند خون نیز کمک می‌کند.

ماست و توت

می‌توانید ماست یونانی که داخل آن توت ریخته‌اید را بعد از یک وعده پرخوری مصرف کنید. ‏ماست حاوی ‏باکتری لاکتوباسیلوس است که برای بدن مفید بوده و حالت‌های ناشی از غذاهای شیرین و سنگینی را کاهش می‌دهد. ‏

چای سبز بنوشید

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است که از تخریب سلول‌ها ممانعت می‌کنند. برخی تحقیقات ‏نیز نشان می‌دهند که ‏چای سبز، قند خون را ثابت نگه می‌دارد و هوس غذایی را کمتر می‌کند. ‏

چای زنجبیل یا چای نعناع را امتحان کنید

این چای‌ها با آرام کردن عضلات شکم از انقباضات و ناراحتی‌ها شکم ‏جلوگیری می‌کنند و به ‏گازهای شکم اجازه می‌دهند که به آرامی مسیر خود را طی کنند.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://andishemoaser.ir/?p=1303418
  • منبع : بهداشت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.

ساماندهی

logo-samandehi

اندیشه معاصر در سامانه رسانه جامع