• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 6 October - 2022

اخبار ویژه

فواید باورنکردنی پوست سیب زمینی جادوی عجیب غریب شکلات بر خلق و خو! پختن گوجه خواص آن را بیشتر می‌کند یا کمتر؟ مواد لازم برای تهیه مرغ لیمویی فال ابجد 16 مهر 1401/ فال ابجد شنبه 16مهر 1401 درخواست عجیب بازیکنان پرسپولیس از باشگاه خبر خوش برای معلمان متقاضی رتبه بندی موکا افرا ، نوشیدنی عصرهای پاییز هشدار جدی سازمان هواشناسی به کشاورزان حدود نیمی از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر آزاد شدند جزئیات پرونده نیکا شاکرمی اعلام شد خبر خوش برای نگهداری سالمندان هفته آینده لایحه افزایش حقوق‌ها در مجلس بررسی می‌شود رئیس قوه قضائیه: مردم از ما انتظار رفتار و تصمیم خوب دارند توصیه پلیس برای جلوگیری از سرقت تلفن همراه بارش باران در شمال کشور/ ورود گرد و خاک از عراق به مرزهای غربی این گونه سیب زمینی سرخ کرده سالم تری مصرف کنید آب‌لیمو را در این نوع ظرف نگهداری کنید وضعیت ترافیکی جاده های کشور در 13 مهر 1401/ ترافيك سنگين در محور هراز و چالوس غلات تصفیه شده نخورید

در تابستان از خوردن این میوه محبوب غافل نشوید

  • کد خبر : 1337652
  • 17 مرداد 1401 - 13:31
در تابستان از خوردن این میوه محبوب غافل نشوید
به طور معمول در فصل تابستان، هلو جزء اصلی میوه های مصرف شده است. این میوه همچنین یک انتخاب محبوب برای متخصصان تغذیه محسوب می شود، زیرا طعم شیرین هلو باعث می شود افراد راحت تر آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،در تابستان از خوردن این میوه محبوب غافل نشوید. جودیت ویلی-رزت، استاد بازنشسته در بخش اپیدمیولوژی و سلامت جمعیت در کالج آلبرت انیشتین نیویورک، می‌گوید: هلو یک میوه فصلی است که در همه سال در دسترس نیست، بنابراین وقتی هلوهای محلی در دسترس هستند، از آنها به عنوان یک میوه مفید لذت ببرید.

هلو که به خاطر رنگ نارنجی طلایی و پوست ظریف و تیره ‌اش شناخته می‌شود، سرشار از ویتامین C و سایر آنتی‌ اکسیدان ‌ها است. تحقیقات نشان می ‌دهد مصرف این میوه ممکن است به پیشگیری از بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سرطان کمک کند. در واقع هلو هرچه تازه تر و رسیده تر باشند، آنتی اکسیدان بیشتری دارد.

این میوه دارای چربی کم، پتاسیم بالا و فاقد کلسترول و سدیم بوده و همچنین سرشار از فیبر محلول و نامحلول است که سیری را بهبود می بخشد و می تواند به هضم خوب و سلامت روده کمک کند. هلو وقتی با غذا همراه شود خوب عمل می کند. این میوه را می توان به سالاد اضافه یا با یک قاشق ماست مصرف کرد. هلو همچنین می‌تواند طعم شگفت ‌آوری شیرینی را به سس ها اضافه کند.

مایا وادیولو، دانشیار دپارتمان تغذیه و علوم غذایی در دانشگاه رود آیلند در کینگستون، در باره مزایای هلو می ‌گوید: ما در تلاش هستیم تا الگوهای غذایی سالم ‌تری را در افراد افزایش دهیم، اما طعم و مزه بخش بزرگی از چرایی غذا خوردن ما است. وقتی میوه و خوراکی هایی که در فصل هستند می ‌خورید، به رژیم غذایی ‌تان تنوع می ‌دهید.

هلو خشک در تمام طول سال در دسترس است و بسیاری از ارزش غذایی آن هنوز دست نخورده است. اما حذف آب باعث غلیظ شدن محتوای قند میوه می شود  که احساس سیری را سخت تر می کند و خوردن بیش از حد را آسان تر می کند.

به خاطر داشته باشید پوست هلو خوراکی است و منبع بسیاری از آنتی اکسیدان ها و فیبر موجود در هلو است، اما ممکن است حاوی آفت کش های بیشتری نسبت به گوشت میوه باشد. مانند هر محصول دیگری، شستن هلو قبل از خوردن آن یک روش خوب است.

هلو پس از چیدن به رسیدن خود ادامه می دهد. هلوهای سفت زمانی که در دمای اتاق نگهداری می شوند ممکن است طی یک تا سه روز رسیده شوند. آنها می توانند تا یک هفته در یخچال باقی بمانند.

اگر هلو کمی پس از چیدن و قبل از رسیدن منجمد شود، ارزش غذایی خود را حفظ می کند. نتایج یک مطالعه که در سال ۲۰۱۲ در مجله علوم غذا و کشاورزی منتشر شد، نشان داد که هلوهای کنسرو شده به اندازه هلوی تازه سالم هستند. اما مطمئن شوید که آنها در آب خود میوه بسته بندی شده اند و نه در شربت با شکر اضافی.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*
لینک کوتاه : https://andishemoaser.ir/?p=1337652
  • منبع : سینا پرس

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.

ساماندهی

logo-samandehi

اندیشه معاصر در سامانه رسانه جامع