• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 29 November - 2022

جام جهانی 2022

درخواست نمایندگان از رئیس‌جمهور برای تعطیلی چهارشنبه خیابان‌های دوحه در تسخیر پرچم‌های فلسطین+ فیلم ترکیب احتمالی آمریکا برای دیدار برابر تیم کی‌روش نام طارمی در صدر رکوردداران خلق موقعیت در جام جهانی ۲۰۲۲ + فیلم رسانه‌ای که شهامت حرف زدن ندارد + فیلم کری‌خوانی بی نظیر ایرانی‌های حاضر در دوحه برای تیم آمریکا+ فیلم جدول پخش زنده بازی های امروز 8 آذر 1401 سنگ تمام مسکو برای تیم ملی ایران/ قلب ما با توست+ فیلم پیشگویی رضا عطاران سال‌ها قبل از ادعا‌های مزدک میرزایی در اینترنشنال+ فیلم بند ۱۳ اساسنامه فیفا خبرساز شد/ امریکا حذف شد؟ پاسخ دندان شکن خانعلی زاده به خبرنگار امریکایی+ فیلم رسانه آلمانی برای سردار آزمون سنگ تمام گذاشت جام جهانی 2022| آخرین احتمالات صعود در گروه ایران نظرات هواداران خارجی تیم ملی ایران + فیلم سرلک به دربی می‌رسد ترس ایران از تبانی بریتانیایی! چرا آسفالت‌های دوحه آبی رنگ است؟ + فیلم ستاره تیم ملی مشتری اروپایی پیدا کرد جام جهانی 2022 قطر| آخرین تمرین تیم ملی پیش از رویارویی با آمریکا + فیلم سختی کار کی‌روش برای انتخاب دروازه‌بان بیشتر شد

خرما خشک اکسیر بازیافت انرژی

  • کد خبر : 1341633
  • 06 مهر 1401 - 8:00
خرما خشک اکسیر بازیافت انرژی
خرمای خشک سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. این میوه خشک سرشار از فیبر غذایی است، از یبوست پیشگیری و سیستم گوارشی را پاکسازی می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،خرما خشک اکسیر بازیافت انرژی. خرمای خشک با دفع کلسترول از رگ ها، در حفظ سلامت قلب و عروق موثر است. میوه ای کم کالری است که با کلسترول مضر مقابله می کند.
فیبر بالای موجود در آن، منبع عالی انرژی است و برای کاهش وزن مناسب است.
سوء هاضمه، سوزش سردل و اسیدیته معده را کاهش می دهد.
سرشار از کلسیم است و علاوه بر آن از بروز آرتریت و پوکی استخوان پیشگیری می کند.
سرشار از آهن است. تولید گلبول های خون را افزایش می دهد، در نتیجه گردش خون را بهبود می بخشد.
خرمای خشک حاوی آنتی اکسیدان و اسید آمینه است.
گلوکز و فروکتوز موجود در آن انرژی زا است.
ویتامین B موجود در آن، موخوره و آسیب دیدگی موها را برطرف می کند.

تفاوت های دو نوع خرما، از خواص تا میزان کالری

خرما، منبعی غنی از کربوهیدرات و انرژی است که هر یک عدد آن، حدود 20 تا 70 کالری دارد و گفته می شود در خاورمیانه که خرما به طور روزانه مصرف می شود، آمار بیماری های قلبی بسیار کم است.
بیشتر میوه ها دارای درصد زیادی آب است اما 70 درصد خرما از قند تشکیل شده است. انواع مختلف خرما در بازار عرضه می شود اما سوالی که پیش می آید، این است که خرمای تازه سالم تر است یا خشک؟

مدت ماندگاری:

خرمای خشک رطوبت کمتری دارد و در نتیجه مدت طولانی تری تازه می ماند، در حالی که مدت ماندگاری خرمای تازه کمتر از 8 تا 10 ماه است.
خرمای خشک، در صورتی که در یخچال نگهداری شود تا 5 سال می ماند. بنابراین خرمای خشک نسبت به خرمای تازه ماندگاری بیشتری دارد.

کالری

خرمای خشک با دفع کلسترول از رگ ها، در حفظ سلامت قلب و عروق موثر است. میوه ای کم کالری است که با کلسترول مضر مقابله می کند

هر 100 گرم خرمای خشک حاوی 280 کالری است در حالی که هر 100 گرم خرمای تازه حاوی 145 کالری است. بنابراین می توانید برای کاهش وزن خرمای تازه مصرف کنید و در صورتی که قصد افزایش وزن دارید، می توانید کالری اضافه را از خرمای خشک دریافت کنید. پس مصرف نوع خرما، به نیاز فرد بستگی دارد.

ماده مغذی:

هر دو نوع خرما دارای مواد مغذی تقریباً یکسان است. خرما حاوی آهن، ویتامین A (مفید برای سلامت چشم)، پتاسیم (مفید برای قلب) و منیزیم است که با دیابت، فشارخون و افسردگی مقابله می کند. خرما سرشار از فروکتوز است که مقدار زیاد آن برای بدن مضر است. چنان که گفته شد، تفاوت زیادی بین ارزش غذایی خرمای تازه و خشک وجود ندارد.

انرژی

خرما سرشار از کربوهیدرات است که شامل ساکاروز، فروکتوز و گلوکز است. ورزشکاران برای دریافت انرژی قبل از هر مسابقه، خرما مصرف می کنند. خرمای خشک و تازه سرشار از انرژی است.

فیبر

خرما سرشار از فیبر است و از یبوست پیشگیری می کند. میزان فیبر در خرمای خشک بیشتر است.

نتیجه

خرما میوه ای بسیار مفید است. اگر قصد کاهش وزن دارید، علاوه بر انجام ورزش روزانه، خرمای تازه مصرف کنید. کربوهیدرات های مختلف، ویتامین ها و پروتئین ها احساس سیری ایجاد می کند. اما اگر قصد افزایش وزن دارید خرمای خشک مصرف کنید که سرشار از کالری است.

خواص و طرز تهیه چیپس خرما خانگی

خرما تعداد زیادی از ناراحتی ها و امراض را معالجه می کند چیپس خرما از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و برای تمامی گروه های سنی مفید و مقوی است.
درخت خرما یکی از مقدس ترین، قدیمی ترین درختان میوه شناخته شده برای انسان است زمان پی بردن انسان به ارزش غذایی خرما و کاشت درخت آن به شش هزار سال پیش از میلاد می رسد.
چیپس خرما دارای ارزش غذایی بالایی است و بیماران دیابتی که به علت داشتن قند در رنج هستند می توانند از این محصول استفاده کنند. چیپس خرما دارای ماندگاری بالا و بدون هسته است.
چیپس خرما برای استفاده با چای به جای قند و جهت طبخ انواع کیک ها و غذاها (عدس پلو) مناسب است و سرشار از ویتامین، املاح می باشد. جایگزین مناسبی به جای قند همراه چای می باشد.

ارزش غذایی 100 گرم چیپس خرما

خرمای خشک رطوبت کمتری دارد و در نتیجه مدت طولانی تری تازه می ماند، در حالی که مدت ماندگاری خرمای تازه کمتر از 8 تا 10 ماه است

پروتئین موجود در 100 گرم چیپس خرما 20 تا 50 درصد است، 50 میلی گرم فسفر و 89 میلی گرم منیزیم دارد، دارای 6/. میلی گرم ویتامین B2 و 3. /. میلی گرم ویتامین B1 می باشد و مقدار آهن و ویتامین C، 100 گرم چیپس خرما 2?6 میلی گرم است.

طرز تهیه چیپس خرما خانگی

مقداری خرمای خشک (بدون شیره) که شسته و کاملاً خشک شده را از هسته جدا کنید با قیچی به قسمت های کوچک تقسیم کرده و در مقدار خیلی کمی شکر و حدود یک لیوان آرد بغلتانید.

مروری بر خواص خرما

در خرما، مقداری فیبر غذایی موجود است، فیبر موجود در خرما برای سلامت دستگاه گوارش و تغذیه بسیار مناسب است، علاوه بر آن خرما حاوی کاروتنوییدها یا مواد رنگی است که پیش ساز ویتامین A و آنتی اکسیدان محسوب می شود و جلوی ضایعات و سرطانی شدن سلول ها را می گیرد. خرما در درمان یبوست، اختلالات روده ای، مشکلات قلبی و اسهال مفید است و جزو مواد غذایی ملین به شمار می آید. به همین دلیل برای افرادی که از یبوست رنج می برند.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*
لینک کوتاه : https://andishemoaser.ir/?p=1341633
  • منبع : بهداشت نیوز

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.

ساماندهی

logo-samandehi

اندیشه معاصر در سامانه رسانه جامع