۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳

خبری جدید درباره رتبه بندی فرهنگیان ۲۳ شهریور ۱۴۰۰/صحبت های منادی در باره بودجه رتبه بندی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، همچنان منتظر تعیین تکلیف لایحه رتبه بندی معلمان هستند. طی ماه های گذشته موضوع بودجه مورد نیاز برای اجرای بندهای مختلف این لایحه محل مناقشه بوده است. حالا امروز منادی رئیس کمیسیون در شبکه خبر اعلام...

خبری جدید درباره رتبه بندی فرهنگیان ۲۳ شهریور ۱۴۰۰/صحبت های منادی در باره بودجه رتبه بندی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، همچنان منتظر تعیین تکلیف لایحه رتبه بندی معلمان هستند. طی ماه های گذشته موضوع بودجه مورد نیاز برای اجرای بندهای مختلف این لایحه محل مناقشه بوده است. حالا امروز منادی رئیس کمیسیون در شبکه خبر اعلام کرده است که اجرای رتبه بندی با بودجه تغییر می کند و اگر قرار باشد اعضا بر موضوع ۸۰ درصد عیات هلمی اصرار کنند با موضوع در صحن مورد بررسی قرار گیرد. به گفته منادی در صورت افزایش ۸۰ درصدی حقوق معلمان ۳ تا ۵ میلیون تومان بر اساس رتبه آنها افزایش می یاید. البته معلمان معتقدند باید بودجه مورد رتبه بندی فرهنگیان در متمم بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شود.

اهداف مهم لایحه رتبه بندی معلمان

علیرضا منادی سفیدان مهمان برنامه زنده گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر درباره رتبه بندی معلمان گفت: قرار است روز سه شنبه ۲۳ شهریور در کمیسیون آموزش مجلس برای رفع موانع همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی جلسه‌ای تشکیل شود که در صورت تصویب، لایحه رتبه بندی معلمان در صحن علنی مجلس به رای گذاشته خواهد شد.وی کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص و شایستگی ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام‌مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تربیتی، کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایتمندی شغلی و ارتقای تعهد، تقویت هویت حرفه‌ای معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، را از اهداف مهم لایحه رتبه بندی معلمان به شمار آورد.به گفته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، رتبه بندی معلمان نشان می‌دهد که یک معلم از نظر کیفیت، مهارت و علم در چه جایگاهی قرار دارد.وی با بیان اینکه اگر ۲۵ درصد بر روی حقوق رسمی معلمان (براساس حقوق متوسط کارکنان رسمی دولت که هم اکنون حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است) بگذاریم افزایش حقوق معادل یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد شد و اگر این رقم ۵۰ درصد باشد افزایش حقوق معادل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود، گفت: اگر ۸۰ درصد بر روی حقوق آن‌ها بگذاریم ۳ تا ۵ میلیون تومان حقوق معلمان بر اساس رتبه‌شان افزایش خواهد یافت.

لزوم توجه به رتبه بندی فرهنگیان در متمم بودجه ۱۴۰۰

امروز حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر لزوم ارائه متمم بودجه ۱۴۰۰ از سوی دولت تاکید کرد تا از این طریق بتوان بودجه را واقعی تر کرد. به همین دلیل او از دولت جدید خواست تا بازنگری در بودجه امسال انجام دهد. به گفته او ارائه متمم بودجه می‌تواند پاسخگوی به‌روز مشکلات جامعه، منابع و مصارف باشد و این موضوع یک امر ضروری است. چرا که برخی موارد همچون حقوق و دستمزد دچار نابسامانی شده ‌و دولت می ‌تواند این ابهامات را اصلاح و در قالب متمم به مجلس ارائه کند. فرهنگیان پس از داغ شدن بررسی طرح رتبه بندی معلمان در مجلس بر لزوم بودجه مورد نیاز اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان تاکید داشته اند و بارها این درخواست را از نمایندگان کرده اند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ضمن تاکید براینکه بودجه سال ۱۴۰۰ برای ادامه مسیر نیاز به ارائه متمم از سوی دولت به مجلس دارد، گفت: این متمم باید بتواند منابع پایدار درآمدی را یک بار دیگر بازخوانی و تعریف کند تا بودجه واقعی‌تر شود. نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تصریح کرد: دولت جدید باید یک بازنگری در بودجه سال جاری انجام دهد و به شکل دیگری عمل کند. ارائه متمم بودجه می‌تواند پاسخگوی به‌روز مشکلات جامعه، منابع و مصارف باشد و این موضوع یک امر ضروری است. وی با تاکید براینکه متمم بودجه ضمن واقعی تر ساختن بودجه می‌تواند، با تعریف دوباره هزینه‌ها، آن را شفاف‌تر و روشن‌تر کند، افزود: برخی از مباحث از جمله حقوق و دستمزد و … دچار نابسامانی شده‌اند و دولت می‌تواند این ابهامات را اصلاح و در قالب متمم به مجلس ارائه کند.

تصویب رتبه بندی معلمان تا قبل مهر ماه

معلمان منتظر تعیین تکلیف لایحه رتبه بندی معلمان هستند. امروز محمدحسین آصفری نماینده مردم اراک در مجلس در توئیتر خود نوشت: ضمن عذرخواهی از تمامی ‎فرهنگیان عزیز کشورمان به دلیل تاخیر در تعیین تکلیف لایحه رتبه بندی فرهنگیان ، ان شاءالله این مورد تا قبل از پایان مهرماه در ‎مجلس تصویب خواهد شد. علاوه بر او امروز علیپور نماینده مردم قائمشهر در مجلس در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس گفت: ما تاکید داریم با توجه به اینکه فرهنگیان عزیز در مقابل در ورودی مجلس تجمع می کنند مجلس به خواسته آنها و بحث رتبه بندی معلمان عزیز توجه و تاکید لازم را داشته باشد.

خبر جدید از رتبه ‌بندی معلمان

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به دنبال دریافت سرانه بهداشتی برای مدارس هستیم، درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: جلسه‌ای را با نمایندگان مجلس برای نهایی شدن رتبه‌بندی خواهیم داشت. سعید عسکری در گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش، از بازنگری در تخصیص‌های سال جاری در سازمان برنامه و بودجه خبر داد و اظهار کرد: در این فرآیند بازنگری که به‌زودی انجام می‌شود، خیلی خوش‌بین هستیم که وضعیت تخصیص‌ها در آموزش و پرورش بهتر شود. وی درباره موضوع خرید خدمات تصریح کرد: برای تسهیل شرایط خرید خدمات تلاش می‌کنیم لذا ضروری است، قراردادها براساس تفاهم‌نامه موجود تنظیم و اجرایی شود.عسکری درباره ساماندهی نیروی انسانی اظهار کرد: مشکلی از نظر نیروی انسانی و توزیع آن برای سال تحصیلی نخواهیم داشت و بحث نیروهای خرید خدمات نیز پیگیری خواهد شد.وی ادامه داد: پیگیر دریافت سرانه بهداشتی مدارس هستیم تا با شروع سال تحصیلی جدید سرانه بهداشتی به حساب مدارس واریز شود.سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در هفته جاری جلسه‌ای با موضوع رتبه‌بندی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت تا در ادامه همکاری‌ها و همراهی های مجلس، این طرح مصوب و نهایی و جهت اجرا ابلاغ شود.

رتبه ‌بندی معلمان مطالبه درستی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: یکی از پیوست‌های اصلی اجرای سند تحول بنیادین، رتبه بندی معلمان است، البته باید توجه داشت که کسانی این رتبه بندی و مطالبه به حق را تبدیل به بحران نکنند. فرهاد اسماعیلی در جلسه برخط با روسای آموزش و پرورش شهرستانهای فارس، گفت: وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی به دنبال رتبه بندی معلمان است و یقین داریم این رتبه بندی به عنوان خواسته ی اصلی معلمان اجرا خواهد شد.

تغییر رتبه‌بندی معلمان متناسب با بودجه ۱۴۰۰

طبق اعلام معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، جلسه‌ای با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و تعدادی از اعضای هیأت رئیسه مجلس با هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برگزار شده است. این جلسه به موضوع بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان اختصاص داشت که اواخر کار دولت قبل به مجلس یازدهم ارسال و پس از تصویب آن با رأی اکثریت قریب به اتفاق مجلس، کمیسیون آموزش نیز در شور دوم با اعمال تغییراتی آن را مصوب کرد. بر این اساس مقرر شده است کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نسبت به مصوبه پیشین خود بازنگری کند و مصوبه‌ای متناسب با لایحه بودجه ۱۴۰۰ به صحن علنی مجلس ارائه کند.

در همین رابطه علی کریمی فیروزجائی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور دکتر قالیباف و تعدادی از اعضای هیأت رئیسه مجلس با هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، عنوان کرد: این جلسه به موضوع بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان اختصاص داشت که اواخر کار دولت قبل به مجلس یازدهم ارسال و پس از تصویب آن با رأی اکثریت قریب به اتفاق مجلس، کمیسیون آموزش نیز در شور دوم با اعمال تغییراتی آن را مصوب کرد. مقرر شد کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نسبت به مصوبه پیشین خود بازنگری کند و مصوبه‌ای متناسب با لایحه بودجه ۱۴۰۰ به صحن علنی مجلس ارائه کند. دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با بیان اینکه یکی از راهکارهای متناسب‌سازی رتبه‌بندی با بودجه ۱۴۰۰ «زمان اعمال» رتبه‌بندی برای معلمان است، افزود: یکی از پیشنهاداتی که در این نشست مورد تأکید اعضا قرار گرفت این بود که زمان اعمال رتبه‌بندی برای معلمان از ابتدای سال ۱۴۰۰ به ابتدای شهریورماه ۱۴۰۰ تغییر کند. این تاریخ به این دلیل انتخاب شد که حتی معلمانی که امسال نیز در اول مهرماه بازنشسته می‌شوند، مشمول رتبه‌بندی شده و از مزایای آن بهره‌مند شوند و برای سال‌های آینده نیز رتبه بندی در احکام دائمی معلمان لحاظ می‌شود. با این تصمیم دولت می‌‎تواند در لوایح بودجه سالیان آتی نیز ارقام مورد نظر برای رتبه‌بندی را پیش‌بینی کند.عضو هیأت مجلس از بررسی خارج از نوبت لایحه رتبه‌بندی پس از اعمال اصلاحات در کمیسیون آموزش خبر داد و گفت: تلاش ما این است که مجلس یازدهم در ابتدای شروع سال تحصیلی با تصویب رتبه‌بندی در صحن علنی، هدیه‌ای ماندگار به معلمان تقدیم کند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار