۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵

فرهنگیان

جامعه‌ معلّمین به سطح تراز برسند، باید مراکز تربیت معلّم را تقویت کنیم!

رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۲ اردیبهشت در دیدار سه هزار نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تاکید کردند: اگر ما بخواهیم جامعه‌ معلّمین به سطح تراز برسند، باید مراکز تربیت معلّم را تقویت کنیم.

پیام نوروزی رهبر انقلاب سال 1403

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۲ اردیبهشت در دیدار سه هزار نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تاکید کردند: اگر ما بخواهیم جامعه‌ معلّمین به سطح تراز برسند، باید مراکز تربیت معلّم را تقویت کنیم.

رهبر اسلامی راجب معلمان فرمودند

رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۲ اردیبهشت در دیدار سه هزار نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تاکید کردند: اگر ما بخواهیم جامعه‌ معلّمین به سطح تراز برسند، باید مراکز تربیت معلّم را تقویت کنیم.

پیام نوروزی رهبر انقلاب سال 1403

پیام نوروزی رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳

ایشان سند تحول آموزش و پرورش را یکی از سرفصل‌های مهم برشمردند و آن را نقشه راه نظام تعلیم و تربیت دانستند و افزودند: این سند را جوری باید عمل کنیم که در تمام سطوح آموزش و پرورش اثر خودش را ببخشد. این سند روزبه‌روز باید بیشتر و بهتر ترمیم بشود.

رهبر انقلاب علت متفاوت بودن اهمیت آموزش‌وپرورش با دیگر دستگاه‌ها را تربیت منابع انسانی برشمردند و گفتند: همه دستگاه‌ها بکارگیرنده نیروی انسانی هستند اما آموزش‌وپرورش، پرورش‌دهنده منابع انسانی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای معلمان فعال را هویت‌سازان نسل نوجوان و جوانان دانستند و گفتند: هر حرف و رفتار و موضع‌گیری و حتی اشاره معلم در شخصیت‌سازی نسل نو تأثیر دارد.

ایشان وجود نیروی انسانی خوب را غیرقابل مقایسه با منابع و سرمایه‌های طبیعی خواندند و گفتند: پیشرفت،‌ امنیت، سلامت، علم و تحقق همه ارزش‌های انسانی و اسلامی در کشور در گرو وجود نیروی انسانی مناسب است که این کار عظیم برعهده آموزش‌وپرورش است.

در ابتدای این دیدار وزیر آموزش و پرورش در گزارشی از مراحل نهایی بازنگری در سند تحول خبر داد. آقای صحرایی، تصویب نقشه‌ راه اجرایی سند تحول با محوریت معلمان، برنامه‌های درسی و تربیتی، مدارس و ارزشیابی تحصیلی را از دیگر فعالیت‌ها اعلام کرد.

استخدام کم‌سابقه ۷۰ هزار معلم با اولویت جذب دانشجو-معلمان، تکمیل و ساخت ۲۹۰۰ مدرسه در سراسر کشور، افزایش سهم دانش‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای در مقطع تحصیلی متوسطه دوم، پیگیری سیاست «هر دانش‌آموز یک مهارت شغلی» ، ارتقای امور پرورشی و مشاوره‌ای از جمله محورهای گزارش وزیر آموزش‌وپرورش در این دیدار بود.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط