21:00 - 1403/03/06

اقتصادی

تارا دستی | مشخصات فنی تارا دستی / قیمت خودرو امروز ۱۴۰۳/۰۳/۰۶

مشخصات فنی تارا دستی چگونه است آیا ماشین خوبی است یا نه

تارا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تارا دستی یکی از ماشین های ایران خودرو میباشد که خیلی از افراد از آن به عنوان ماشین خوب یاد میکنند و برای خریدن ماشین تارا دستی را به هم دیگر پیشنهاد میکنند. تارا دستی با توجه به مشخصات فنی و شرایطی که دارد مردم را به خرید این ماشین تشویق میکند . برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مشخصات فنی

با وجود قدمت بسیار زیاد این پیشرانه معمولی و نسبتا کم‌مصرف، مزیت استفاده از آن به معنای فراوانی قطعات فنی و سهولت تعمیرات برای مصرف‌کننده است. از این رو مالک خودرو حداقل از نظر ویژگی‌های فنی، دوام و فراوانی اجزای این پیشرانه، تا حدودی آسوده‌خاطر است.

گیربکس به‌کاررفته در تارا دو نمونه دستی ۵ و ۶ سرعته و یک نمونه اتوماتیک ۶ سرعته است که در کنار یکدیگر، تارا را به یک خودرو با ۴ تیپ تولیدی مختلف شامل V1 و V2 و V3 و V4 دسته‌بندی می‌کند. تمایز در نمونه دستی و اتوماتیک تارا در تیپ‌های مختلف در اختلاف وزن ۱۰۰ کیلوگرمی نسخه اتوماتیک (حدود ۱۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از نمونه دستی) و ضعف ۰.۵ ثانیه‌ای در شتاب‌گیری اولیه تیپ اتوماتیک است که با وجود اختلاف وزن، کاملا طبیعی است.

تارا دستی

تارا دستی

طراحی ظاهری

از نظر طراحی نمای خارجی، تارا خودرویی قابل قبول محسوب می‌شود که برای بازار پوسیده و قدیمی صنعت خودرو کشور، یک تنوع به حساب می‌آید، اما به هیچ عنوان در رده خودروهای هم‌سن و سال خود در بازار جهان نمی‌گنجد.

گرافیک چراغ‌های جلو و جلوپنجره بسیار ساده و معمولی است، اما همخوانی مناسبی با یکدیگر دارند. نمای عقب خودرو با چراغ‌ها و سیستم روشنایی پیوسته در اولین نگاه توجه بسیار زیادی به خود جلب می‌کند. نوع نورپردازی پیوسته و طراحی خرپایی شکل سیستم روشنایی عقب تارا با وجود نوین بودن به مذاق بسیاری از مخاطبان خوش نیامد. در نتیجه یکی از تغییراتی که در تارا V4 شاهد آن هستیم، تغییر گرافیک و سبک روشنایی چراغ‌های عقب است.

ریم‌ها در نسخه پایه ۱۵ اینچ فولادی با قالپاق پلاستیکی است، اما در نمونه فول دستی (تارا V1P) و اتوماتیک (تارا V4)، با ۱۶ اینچ آلومینیومی جایگزین شده است. این موضوع در نمای جانبی ساده تارا بر شدت قدیمی بودن و عدم نوآوری زبان طراحی خودرو می‌افزاید. تغییر ابعاد ریم و تایرها در میان محصولات داخلی یکی از اولین اقداماتی است که مالکان معمولا برای بهبود ظاهر خودرو خود انجام می‌دهند.

تفاوت بخش انتهایی خودرو تنها دربرگیرنده گرافیک جدیدی برای چراغ عقب در میان تیپ فول و تیپ پایه است. در غیر این صورت، نمای خارجی میان تیپ‌های مختلف تارا هیچ تفاوت مشهود و بارزی با یکدیگر ندارند.

طراحی داخلی

نمای داخلی تارا ایران خودرو جایی است که بار دیگر تنها با یک نگاه به مشتری یادآوری می‌شود که این خودرو جدید همچنان به گروه خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمت تعلق دارد.

تریم داخلی خودرو یک‌دست مشکی رنگ است که با تریم تزئیناتی پلاستیکی نقره‌ای مات بر میانه داشبرد، کنسول میانی و رودری‌ها تمایز پیدا می‌کند. این دقیقا همان سبک تزئیناتی است که بیش از یک دهه پیش در خودروهایی چون تندر۹۰ و ساندرو شاهد بودیم. کیفیت متریال پلاستیکی به‌کاررفته در داخل کابین به هیچ وجه خوب نیست و از آن بدتر، کیفیت تولید و مونتاژ این قطعات را که با ناهماهنگی خطوط متصل‌کننده همراه می‌شود، بر ترکیب طراحی نمای داخلی بسیار قدیمی خودرو بیفزایید تا بیشتر توی ذوقتان بخورد.

آپشن ها و امکانات

ایران خودرو با تکیه بر پلتفرم PF1 شرکت PSA، بر ایمنی و امکانات رفاهی تارا تبلیغ و تاکید بسیار زیادی می‌کند. افزوده شدن ویژگی‌هایی چون سنسور نور و سنسور باران، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها، کنترل پایداری، کنترل کشش و کمک حرکت در سربالایی شاید نوین جلوه کند، اما چندین سال است که از استانداردهای اجباری صنعت خودرو به حساب می‌آید و خودروهای فاقد این ویژگی‌ها در بیشتر بازارهای جهان اجازه تولید و فروش ندارند.

به جز موارد بالا، امکانات تیپ معمولی تارا V1 و V2 به آینه‌های جانبی برقی راهنما‌دار هم‌رنگ بدنه، تنظیم ارتفاع سیستم روشنایی جلو، سیستم روشنایی ترک خودرو، روشنایی در روز، فرمان مهجز به کلیدهای کنترلی و کروز کنترل محدود می‌شود، اما نسخه فول تارا V4 خوشبختانه با امکانات رفاهی بیشتری همراه شده است.

این گروه از ویژگی‌ها شاید در خودرویی چون تارا آپشن رفاهی و بهبود امکانات به حساب آید، اما در خودروهای مدرن اقتصادی امروزی بسیاری از آن‌ها به‌صورت ویژگی استاندارد عرضه می‌شوند. این مهم باعث می‌شود که میل مشتری به خرید نسخه فول تارا V4 LX از نمونه پایه به مراتب بیشتر باشد. در نتیجه جای تعجب نخواهد داشت اگر ایران خودرو در گذر زمان حداقل تولید نسخه پایه دستی تارا V1 و V2 را متوقف کند./خودرو ۴۵

بهترین رنگ ماشین تارا

زمانی که از تارا جدید رونمایی شد، همه در مورد ظاهر و رنگ‌های خاص آن صحیت می‌کردند. نظرات در مورد تارا دستی و اتومات چه از لحاظ فنی و چه ظاهری مثبت است. اما کدام رنگ این ماشین بهتر است؟ یکی از خدمات جدید ایران خودرو در مورد ماشین تارا، رنگ‌های سفارشی است. بدون شک یکی از بهترین آن‌ها نیز مشکی اسپرت است که در این روزها خواهان بسیاری دارد. در حال حاضر بهترین رنگ‌های این ماشین عبراتند از:

نقره ای تیتانیوم
سورمه ای متال
قهوه ای کاردو
قهوه ای روشن
قرمز ونیزی

در صورت درخواست هرکدام از رنگ‌های سفارشی بالا باید حدود ۱۲ میلیون تومان بیشتر از قیمت اصلی را به خودروسازی پرداخت کنید. یکی از نکاتی که در مورد خودرو تارا باید به آن توجه کنید، محدودیت رنگی این خودرو است. با این‌که تارا در ۵ رنگ به بازار عرضه شده‌است، اما متاسفانه رنگ پرطرفدار سفید در میان این گزینه‌ها‌ وجود ندارد./بیمه

قیمت خودرو امروز ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ قیمت خودرو خارجی و داخلی در بازار

بازار خودرو در بسیاری از معاملات همچنان سردرگم است و تعیین دقیق قیمت خودرو امکان پذیر نیست. برای یافتن دقیق قیمت روز خودرو برای هر برند باید تماس های مکرر با فروشندگان و نمایشگاه ها گرفته شود تا به متوسط قیمت دست یافت. در مهمترین معاملات خودرو های ایران خودرو پژو پارس مدل ۱۴۰۲ از قیمت ۶۰۰ تا ۸۳۰ میلیون تومان خرید و فروش شد، سورن پلاس موتور XU7P مدل ۱۴۰۲ معادل ۶۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما (مدل ۱۴۰۲) معادل ۶۴۰ میلیون تومان خرید و فروش شد. قیمت دنا پلاس ( تیپ ۱ مدل ۱۴۰۲ ) با موتور EF7 نیز ۸۱۰ میلیون تومان در بازار تعیین شد. بر اساس گزارش خبرنگاران ما در اندک معاملات امروز قیمت محصولات سایپا، برخی خودروهای سایپا تغییراتی به شرح زیر را داشته است: در مهمترین معاملات سایپا قیمت پراید ۱۱۱ SE (سفید) برابر ۴۲۰ میلیون تومان و کوییک R تیپ S مدل ۱۴۰۲ (استاندارد) ۴۲۰ میلیون تومان خرید و فروش شد . ساینا S مدل ۱۴۰۲ (استاندارد) ۴۳۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد. شاهین دنده ای و شاهین اتومات نیز به ترتیب ۷۱۵ و ۸۲۵ میلون تومان، همچنین آریو ۱۶۰۰ اتوماتیک (مدل ۱۴۰۰) با قیمت یک میلیارد تومان معامله شد. قیمت امروز خودرو برای مهمترین خودروهای صفر موجود در بازار کشور را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط