۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳

تحقیقات اخیر بهبودهایی را در افسردگی و اضطراب از طریق یوگا نشان داده است.

تاثیر یوگا در کاهش استرس

درمان های کمکی و مکمل مانند یوگا ممکن است به ویژه در کاهش استرس و همچنین علائم افسردگی و اضطراب مفید باشد .

تاثیر یوگا در کاهش استرس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رویدادهای اخیر جهانی (از جمله همه گیری کووید-۱۹ ، و همچنین رویدادهای آسیب زا در سراسر جهان) بدون شک سطح استرس را در ایالات متحده، اروپا و در سراسر جهان افزایش داده است. علاوه بر مشاوره سنتی، درمان های کمکی و مکمل مانند یوگا ممکن است به ویژه در کاهش استرس و همچنین علائم افسردگی و اضطراب مفید باشد . شاید تا حدی در پاسخ به افزایش سطح استرس در سطح جهانی، به نظر می رسد که تعداد زیادی از مطالعات تحقیقاتی دانشگاهی اخیر وجود داشته باشد که مزایای بالقوه یوگا را بررسی می کند.

اثرات یوگا برای بهتر زندگی کردن

۲۰۲۴ مطالعات امیدوارکننده‌ای را نشان داده است که نشان می‌دهد یوگا ممکن است یک درمان مکمل برای کمک به بهبود احساس خوب بودن، و همچنین بهبود بالقوه کیفیت خواب و ارتباط اجتماعی، در میان سایر اثرات مفید باشد.

انواع یوگا برای هر سلیقه
اشکال متعددی از یوگا وجود دارد، با تمرین یوگا برای سلیقه ها و ترجیحات مختلف. در غرب، هاتا یوگا به تعدادی از تمرینات یوگا اطلاق می‌شود که آرام‌تر و ملایم‌تر هستند. یوگای ترمیمی، یوگای با سرعت کمتر، برای آرامش و بازیابی است. سپس انواع یوگای قوی تر و ورزشی مانند کلاس های وینیاسا و یوگا داغ وجود دارد . به‌علاوه، انواع یوگا از تمرین‌های یوگا که موقعیت‌ها (به نام «حالت‌ها») را برای مدت طولانی‌تری نگه می‌دارند (مانند یین یوگا) تا تمرین‌های یوگا سنتی‌تر مانند کندالینی، که هم فیزیکی و هم معنوی هستند، گسترش می‌یابند . خوشبختانه، به‌ویژه از زمان همه‌گیری کووید-۱۹، نیازی نیست که فرد برای تمرین یوگا، اتاق نشیمن خود را ترک کند، زیرا کلاس‌های یوگا آنلاین مختلفی وجود دارد.

آخرین تحقیقات یوگا: یوگا برای کاهش استرس و بهبود خلق و خو
سه مطالعه اخیر (۲۰۲۴) نشان داد که یوگا به طور قابل توجهی احساس استرس را کاهش داده و احساس خوب بودن را بهبود می بخشد. در مطالعه‌ای که به تازگی در شماره مارس ۲۰۲۴ مجله Acta Psychologica منتشر شده است، افرادی که یوگای خاص متمرکز بر تنفس یوگا به نام Sudarshan Kriya Yoga (SKY) را تمرین می‌کردند، کاهش قابل‌توجهی در نمره استرس پس از مداخله یوگا نشان دادند. علاوه بر این، افرادی که این یوگا را انجام می‌دادند بلافاصله پس از مداخله یوگا افزایشی در نمرات ارتباط اجتماعی نشان دادند و این نمرات با تمرین منظم یوگا به بهبود ادامه دادند.

در فوریه ۲۰۲۴، یک مطالعه آنلاین گزارش شده در Frontiers in Public Health نشان داد که در شکل دیگری از یوگا به نام ایشا یوگا، شرکت کنندگان به طور قابل توجهی سطوح پایین تر استرس و ناراحتی روانی و همچنین سطوح بالاتری از رفاه را نسبت به افرادی که تمرین نمی کردند گزارش کردند. از یوگا علاوه بر این، اثرات یوگا بر سلامتی نیز در شماره ژانویه ۲۰۲۴ مجله روانشناسی سلامت مورد بررسی قرار گرفت که در یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده ۶ هفته ای (RCT)، استاندارد طلایی تحقیق، گزارش شد. در این مطالعه، یک مداخله یوگا کوندالینی عاطفه بیرونی (توانایی بیان احساسات) و شفقت به خود و همچنین رفاه معنوی شرکت کنندگان را بهبود بخشید.

تحقیقات جدید یوگا این یافته ها را تایید می کند
جالب توجه است که نتایج این سه مطالعه اخیر توسط تحقیقات اضافی منتشر شده در سال گذشته که تعداد زیادی از مطالعات یوگا را مورد بررسی قرار داده است، تأیید شده است. موضوع مشترکی که در بررسی مطالعات مختلف یافت شد، کاهش علائم افسردگی توسط افرادی بود که یوگا انجام می دادند. در واقع، یک مطالعه که افراد مسن را در طول همه‌گیری کووید-۱۹ مورد بررسی قرار داد، کاهش افسردگی، اضطراب و استرس را در گروه آزمایشی (یوگا) نشان داد. علاوه بر این، آنها هنگام تمرین هاتا یوگا متوجه بهبود خواب خود شدند. گروه کنترل (که یوگا تمرین نمی‌کردند) اثر معکوس نشان دادند: آنها در طول مطالعه نمرات افسردگی خود را افزایش دادند. علاوه بر این، یک مطالعه تصادفی کنترل شده اخیر که اثرات یوگا را به عنوان یک درمان مکمل برای اختلال هراس بررسی می‌کرد ، نتایج مثبتی را در کاهش اضطراب و بهبود کیفیت زندگی نشان داد.

در مجموع، یافته‌های تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که یوگا ممکن است یک درمان مکمل یا یکپارچه امیدوارکننده برای کمک به کاهش علائم افسردگی و اضطراب و همچنین بهبود احساس خوب باشد. به نظر می رسد مزایای اضافی شامل افزایش ارتباط اجتماعی، بهبود رفاه معنوی و خواب بهتر است. به عنوان مکمل مشاوره، یوگا نوید زیادی در بهبود سلامتی دارد و ما مشتاقانه منتظر تحقیقات بیشتر در مورد یوگا در آینده هستیم.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار