۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹

روانشناختی رفتاری

تاثیر ورزش بر ذهن/۴ دلیل عالی برای پیدا کردن یک شریک ورزشی بعد از ۶۰ سالگی!

اگر تب بهاری برای بیرون آمدن و شروع یک برنامه ورزشی جدید برای شما خارش ایجاد می کند، ممکن است بخواهید در مورد استخدام یک دوست برای همراهی با هم فکر کنید.

ورزشی دوست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اگر تب بهاری برای بیرون آمدن و شروع یک برنامه ورزشی جدید برای شما خارش ایجاد می کند، ممکن است بخواهید در مورد استخدام یک دوست برای همراهی با هم فکر کنید.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

شرکای تمرینی، خواه همسر یا دوست شما باشند،

به عنوان یک نشانه فیزیکی و ذهنی برای ماندن در تمرین و سرگرمی عمل می کنند! این ۴ دلیل را بررسی کنید که چرا پیدا کردن یک شریک ورزشی می تواند یکی از بهترین کارهایی باشد که برای سلامتی خود انجام می دهید:

تاثیر ورزش بر ذهن/4 دلیل عالی برای پیدا کردن یک شریک ورزشی بعد از 60 سالگی!

تاثیر ورزش بر ذهن/۴ دلیل عالی برای پیدا کردن یک شریک ورزشی بعد از ۶۰ سالگی!

مسئولیت پذیری بیشتر

چه به دنبال لاغری باشید و چه صرفاً به حرکات ورزشی روزانه برای سلامتی خود متعهد باشید، مسئولیت پذیری در برابر فردی غیر از خودتان به شما کمک می کند تا به اهداف تناسب اندام خود پایبند باشید.

پرش از یک کلاس زومبا در باشگاه یا آنلاین یا رد کردن در پیاده روی روزانه به این آسانی نیست، زمانی که مجبور باشید با شریکی که روی شما حساب کرده است آن را لغو کنید.

از طرف دیگر، شما نه تنها در موفقیت خود، بلکه برای شریک زندگی خود نیز سرمایه گذاری می کنید، و نقش های مهمی در حمایت و تشویق کار و ورزشی دوست سخت آنها بر عهده می گیرید.

تحقیقات موافق است. برای مثال، مطالعه‌ای از انجمن روان‌شناسی آمریکا نشان داد که افرادی که با دوستانشان در یک برنامه کاهش وزن استخدام شده‌اند، ۹۵ درصد میزان تکمیل را دارند، در حالی که افرادی که به‌صورت انفرادی استخدام شده‌اند، تنها ۷۶ درصد موارد را به پایان می‌رسانند.

خودتان را سخت تر فشار دهید

آیا تا به حال در مورد اثر کوهلر شنیده اید؟ این پدیده روان‌شناختی تا حدی نشان می‌دهد که چگونه افراد هنگام انجام این کار به عنوان بخشی از یک گروه، احساس می‌کنند که مجبور هستند سخت‌تر کار کنند، به‌ویژه اگر کمترین توانمندی عضو گروه باشند.

از جعبه خود خارج شوید

اگر کمی در مورد برنامه تمرینی خود احساس بی‌حوصلگی می‌کنید، اما هنوز الهام‌بخشی برای امتحان چیزی جدید پیدا نکرده‌اید، یک شریک مشتاق ممکن است فقط به شما انگیزه لازم را بدهد.

کایاک سواری، پیاده‌روی، پارو سواری، یوگا در فضای باز، دوچرخه‌سواری… فهرستی از فعالیت‌های کم‌تأثیر فوق‌العاده است که حتی با یک دوست سرگرم‌کننده‌تر هستند.

بهار و تابستان محیط مناسبی را برای بیرون رفتن، هم به معنای واقعی و هم به معنای واقعی کلمه، از جعبه ایجاد می کنند.

حتی اگر یک فعالیت جدید به دلیل منحنی یادگیری ناخوشایند باشد، زمانی که دوستی در کنار خود دارید که آماده است با چالش جدیدی روبرو شود، انجام آن آسان تر خواهد بود.

تعامل اجتماعی عالی

به گفته مؤسسه ملی سالمندی، انزوای اجتماعی همچنان یک عامل خطر برای عوارض و مرگ و میر در افراد مسن است و در ایجاد همه چیز از فشار خون بالا گرفته تا افسردگی نقش دارد. این احتمالاً در سن کووید افزایش یافته است.

در حالی که ورزش به تنهایی می تواند به مبارزه با بیماری های جسمی و روانی مرتبط با سن کمک کند، روابط اجتماعی نیز می تواند نتایج خوب سلامتی را تقویت کند.

رفیق تمرینی هم فردی است که با او ورزش می کنید و هم فردی است که با او علایق و اهداف مشترکی دارید.

اغلب اوقات، ورزش کردن با هم با یک قرار قهوه یا ناهار همراه می شود که دوره تعامل را طولانی تر می کند و به تقویت روحیه و احساسات مثبت شما ادامه می دهد.

یادآوری تمرین سریع

درست مانند زمانی که جوان‌تر بودید، باید مطمئن شوید که هنگام ورزش کردن با شریک زندگی، زیاد به خودتان فشار نیاورید. مراقب هر درد یا دردی که بعد از ورزش می شود باشید و این نکات مهم را به خاطر بسپارید:

دست گرمی بازی کردن

عضلات و مفاصل خود را قبل از تمرین شل کنید – پیاده روی سریع یا کشش های پویا را امتحان کنید.

تمایل به درد عضلات

از یخ درمانی در عضلات و مفاصل درد استفاده کنید تا التهاب و درد را کاهش دهید. برای مثال، کیسه‌های یخی که دور گردن شما می‌پیچند، می‌توانند حتی در هنگام انجام ADL (فعالیت‌های زندگی روزمره) بعد از تمرین در جای خود باقی بمانند.

هیدراته بمانید

قبل، حین و بعد از تمرین آب بنوشید تا جایگزین مایعاتی شود که ممکن است در اثر تعریق از دست بدهید.

از پوست خود محافظت کنید

به خاطر داشته باشید که هنگام بیرون رفتن برای ورزش از ضد آفتاب و وسایل محافظ (کلاه، عینک آفتابی و غیره) استفاده کنید.

افکار نهایی

هم‌نشینی با شرکای سالم می‌تواند تأثیری خارج از ورزش داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که حتی رژیم غذایی شما نیز تحت تأثیر افراد سالم اطراف شما قرار می گیرد.

گذراندن زمان بیشتر با عزیزان و دوستانی که متعهد به زندگی سالم هستند، می تواند کلید شما برای مدیریت وزن سالم و فعال ماندن باشد!

بیایید یک گفتگو داشته باشیم:

آیا به همکاری با یکی از دوستانتان فکر کرده اید؟ چگونه با یک شریک برای رسیدن به اهداف ورزشی خود تیم می کنید؟ لطفاً در مورد بهترین تمرینات شریک و مزایایی که از هر رویارویی به دست می آورید، توصیه های خود را به ما ارائه دهید.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط