• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 28 June - 2022

اخبار ویژه

فال ابجد امروز 8 تیر 1401 + فال ابجد من / فال روزانه امروز سه شنبه 8 تیر 1401 + فیلم آخرین وضعیت تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان تیر 1401/ دولت در برابر افزایش حقوق بازنشستگان مقاومت می‌کند؟ نتیجه نهایی افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه شد؟/ چشم انتظاری موسپیدان کِی تمام می شود؟ 1401/04/07 زمان دقیق اجرای رتبه بندی معلمان مشخص شد؟/ بالاخره حقوق معلمان از کِی زیادتر می شود؟+ جزئیات 7 تیر تنش در مجلس بر سر عدم اجرای رتبه بندی معلمان امروز 7 تیر/ وزیر آموزش و پرورش باید استیضاح شود بازنشستگان سورپرایز می شوند | واریز افزایش حقوق بازنشستگان امشب؟ 7 تیر 1401 وضعیت آب و هوا در هفتم تیر/ روند افزایش دما در کشور ادامه دارد دولت باید نظر مجلس درباره حقوق بازنشستگان را بپذیرد/ قبل از پایان تیر کام مستمری‌بگیران شیرین می‌شود؟ فال ابجد 7 تیر 1401 + فال ابجد من / فال روزانه امروز دوشنبه 7 تیر 1401 + فیلم آیا رتبه بندی معلمان کنسل می شود ؟! /صدای مجلس هم درآمد ! جزئیات مهم از طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | ۲۵ درصد باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود+ جزئیات 6 تیر خبر خوش برای بازنشستگان / دولت کوتاه آمد/ معاون اول رئیسی اصلاح حقوق بازنشستگان را اعلام می کند جزئیات مهم از طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | ۲۵ درصد باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود جزئیات یک جلسه مهم | سرپرست وزارت کار: خبر خوشی درباره حقوق بازنشستگان دارم فال قهوه ۷ تیر ۱۴۰۱ خبر مهم آموزش و پرورش برای معلمان امروز دوشنبه6 تیر 1401 | جزئیات ثبت‌نام بیمه تکمیلی فرهنگیان اعلام شد فال روزانه سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ وضعیت آب و هوا در ششم تیر/ آسمان نوار غربی کشور غبارآلود است فال ابجد 6 تیر 1401 + فال ابجد من / فال روزانه امروز یکشنبه 6 تیر 1401 + فیلم سکته پدر شوهر بعد دیدن خیانت عروس!

به این ۶ دلیل تا می‌توانید موز بخورید

  • کد خبر : 1321928
  • 01 تیر 1401 - 23:30
به این ۶ دلیل تا می‌توانید موز بخورید
موز همیشه یکی از خوراکی‌های محبوب بوده است، زیرا سرشار از مواد مغذی ضروری مانند پتاسیم، منیزیم و ویتامین C است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency، به این ۶ دلیل تا می‌توانید موز بخورید.امروزه بعضی از افرادی که رژیم کم‌کربوهیدرات دارند، تصمیم می‌گیرند که موز را از رژیم غذایی‌شان حذف کنند، اما نمی‌دانند که این کار چه پیامد‌هایی برایشان دارد.

در ادامه این مطلب برای شما توضیح خواهیم داد که حذف موز از رژیم غذایی می‌تواند چه مشکلاتی برای شما به‌وجود بیاورد.

۱. سیستم ایمنی بدن آسیب می‌بیند

موز و مخصوصا موز‌های نارس، منابع عالی‌ای برای دریافت نشاسته مقاوم هستند. نشاسته مقاوم دارای اثرات پری‌بیوتیک است یعنی باکتری‌های سالم و مفید نهفته در دستگاه گوارش را تغذیه می‌کند. پس اگر موز را از رژیم غذایی حذف کنید، باکتری‌های سالم و مفید روده را از دریافت این ترکیبات مهم محروم می‌کنید.

مطالعه منتشر شده در Frontiers in Immunology هم نشان می‌دهد دریافت پری‌بیوتیک کافی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند، درحالی که حذف خوراکی‌های حاوی پری‌بیوتیک از رژیم غذایی (مانند موز) می‌تواند به سلامت سیستم ایمنی آسیب برساند و خطر ابتلا به بیماری‌ها را افزایش دهد.

۲. کیفیت روند‌های ترمیمی بدن کاهش پیدا می‌کند

موز همیشه یکی از بهترین گزینه‌های خوراکی پس از پایان فعالیت‌های ورزشی بوده است که نسبت به نوشیدنی‌های ورزشی و پروتئین‌بار‌های فراوری‌شده واقعا ارجحیت دارد. یک عدد موز متوسط حدود ۵۱۷ میلی‌گرم پتاسیم به بدن می‌رساند، درحالی که کمبود پتاسیم با گرفتگی‌های عضلانی مرتبط است.

 به این ۶ دلیل تا می‌توانید موز بخورید

به این ۶ دلیل تا می‌توانید موز بخورید

یکی از مطالعات PLOS One هم نشان می‌دهد که مصرف موز به کاهش التهابات بدنی پس از پایان فعالیت‌های ورزشی کمک می‌کند و حتی سطح دوپامین در گردش بدن را هم بهتر از نوشیدنی‌های ورزشی افزایش می‌دهد. بنابراین، حذف موز از رژیم غذایی به‌وضوح می‌تواند احتمال فرسودگی و آسیب‌دیدگی بدن بعد از فعالیت‌های ورزشی را بیشتر کند.

۳. بیشتر احساس گرسنگی می‌کنید

شاید شما هم موز را با هدف دستیابی به کاهش وزن از رژیم غذایی حذف کرده باشید، اما چنین کاری می‌تواند اثرات معکوس داشته باشد. بر اساس مطالعه منتشر شده در Journal of Functional Foods، دریافت نشاسته مقاوم از طریق مصرف موز‌های نارس قبل از وعده‌های غذایی اصلی می‌تواند تا ۱۴ درصد از کل کالری دریافتی روزانه را کاهش دهد. البته مصرف موز‌های رسیده نیز همچنان می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا همان تغییرات شیمیایی را در بدن به‌وجود می‌آورد.

۴. در برابر آنفلوآنزا آسیب‌پذیر می‌شوید

اگر هر سال به ویروس آنفلوآنزا مبتلا می‌شوید، پس حتما موز را به رژیم غذایی روزانه اضافه کنید. یافته‌های محققان نشان می‌دهد که لکتین موز (نوعی فیبر غیرقابل‌هضم متصل‌شونده به قند) دارای خاصیت ضدویروسی در برابر چندین سویه مختلف آنفلوآنزاست. اگرچه مصرف منظم موز می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند و به محافظت از بدن در برابر ویروس آنفلوآنزا هم کمک برساند، اما رعایت دیگر اصول بهداشتی همچنان برای پیشگیری از مبتلا شدن به آنفلوآنزا ضروری است.

۵. احتمال ابتلا به فشار خون بالا بیشتر می‌شود

اگر واقعا می‌خواهید فشار خون تان را در محدوده عادی حفظ کنید باید موز را به رژیم غذایی همیشگی و منظم تان اضافه کنید. مطالعه منتشر شده در مجله Hypertension نشان می‌دهد که مواد غذایی سرشار از پتاسیم مانند موز دارای اثرات مثبتی برای کاهش فشار خون هستند و از این نظر حتی تاثیری مشابه با کلرید پتاسیم دارند یعنی همان مکملی که معمولا برای کاهش فشار خون استفاده می‌شود.

۶. خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهید

فشار خون بالا یکی از عوامل خطر اصلی در بروز سکته مغزی است در حالی که حذف موز از رژیم غذایی به‌عنوان یکی از منابع مهم پتاسیم می‌تواند این خطر را افزایش بدهد. محققان نیز در سال ۲۰۱۳ با بررسی مجموعه‌ای از تحقیقات انجام شده اعلام کردند که دریافت مقادیر بالاتر پتاسیم از طریق رژیم غذایی، خطر بروز سکته مغزی را تا ۲۴ درصد کاهش می‌دهد.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*
لینک کوتاه : https://andishemoaser.ir/?p=1321928

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ساماندهی

logo-samandehi