• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 17 May - 2022

اخبار ویژه

جزئیات تصادف مرگبار اتوبوس با کامیون در محدوده سمنان احتمال پرداخت علی‌الحساب به بازنشستگان/ تکلیف افزایش حقوق چه شد؟+ جزئیات 27 اردیبهشت چه زمانی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد؟+ میزان افزایش مصوب حقوق در 1401 چه تعداد از مردم از سامانه 137 شهرداری قم رضایت دارند؟ نحوه تعیین ضرایب حقوق فرهنگیان مشخص شد+ جزییات 27 اردیبهشت 1401 دولت چه تصمیمی برای رتبه‌ بندی معلمان گرفت خبر خوش برای مستمری بگیران | افزایش حقوق در راه است نرم افزار صحیفه سجادیه رونمایی می شود ۴ فوتی جدید کرونا در کشور / شناسایی ۳۵۲ بیمار دیگر زمان دقیق اجرای رتبه بندی معلمان مشخص شد+ جزئیات 27 اردیبهشت نحوه دریافت فیش حقوقی اردیبهشت 1401 معلمان خبر مهم درباره صدور احکام رتبه بندی معلمان+احکام صادره در سال ۱۴۰۱ حذف و دوبار صادر می‌شود کوتاه کردن فرآیند دادرسی یک ضرورت غیرقابل کتمان است جنجال جدید در پرسپولیس| خروج ستاره پرسپولیس در صورت ماندن گل‌محمدی! واریز علی‌الحساب حقوق بازنشستگان/ چرا حقوق بازنشستگان کامل واریز نشد؟(27 اردیبهشت 1401) هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۲/۲۷؛ ۱۳ استان درگیر گردوخاک/ هشدار بارش‌های سیل‌آسا در برخی استان‌ها مخالفت عجیب سه وزارتخانه با افزایش حقوق بازنشستگان/ جیب بازنشستگان کِی پرپول می شود؟ زمان پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان+ جزئیات 27 اردیبهشت دستور پخت سالاد اسفناج با انار و لبو و سس بالزامیک اجحاف بزرگ در حق بازنشستگان؛ نوبت افزایش حقوق مستمری‌بگیران رسید تورم را پیش می‌کشید؟(27 اردیبهشت)

بهترین میوه های خون ساز را بشناسید + اسامی

  • کد خبر : 1163
  • 17 فروردین 1400 - 0:55
بهترین میوه های خون ساز را بشناسید + اسامی

کمبود آهن یا گلبولهای خون یعنی بدن مقدار کافی اکسیژن دریافت نمی کند که موجب اختلال در عملکرد اندام های بدن می شود. کم خونی عوامل مختلفی مثل کمبود آهن، کمبود اسید فولیک، کاهش شدید خون و غیره دارد. میوه های خونساز خوشمزه انار: انار به دلیل داشتن اسید آسکوربیک و منبع غنی آهن، ویتامین […]

کمبود آهن یا گلبولهای خون یعنی بدن مقدار کافی اکسیژن دریافت نمی کند که موجب اختلال در عملکرد اندام های بدن می شود. کم خونی عوامل مختلفی مثل کمبود آهن، کمبود اسید فولیک، کاهش شدید خون و غیره دارد. میوه های خونساز خوشمزه انار: انار به دلیل داشتن اسید آسکوربیک و منبع غنی آهن، ویتامین آ، ث و ایی یکی از بهترین میوه های خون ساز است و مقدار آهن موجود در بدن را افزایش می دهد و پلاکت های خون را تنظیم می کند. وقتی انار را در رژیم غذایی روزانه می گنجانید، هموگلوبین بالا می رود. یک لیوان آب انار خانگی روزانه بهتر از آب میوه های فرآوری شده است. موز : موز انتخابی عالی برای گنجاندن در سبد میوه های غنی از آهن است و تولید هموگلوبین در خون را تحریک می کند. منبع خوبی از اسید فولیک را تشکیل می دهد و یک ویتامین ب کمپلکس است و برای ساختن سلول های قرمز خون مورد نیاز است. سیب: تعجبی ندارد که با خوردن روزانه یک سیب، بتوانید از بیماری در امان باشید. زیرا سیب یک منبع غنی آهن با ترکیبات مختلف سلامتی است که برای تحریک هموگلوبین مورد نیاز است. روزانه حداقل یک سیب را با پوست بخورید. آلو : آلو خشک سرشار از ویتامین ث و آهن است و در افزایش هموگلوبین نقش مهمی دارد به غیر از آن، آلو ها منبع غنی از منیزیم هستند که منجر به افزایش قابل توجه تحریک گلبول های قرمز می شود و منیزیم به مدیریت انتقال اکسیژن در بدن نیز کمک می کند. پرتقال : آهن پرتقال نمی تواند کاملا توسط بدن بدون کمک ویتامین ث جذب شود و پرتقال ها منبع غنی این ویتامین ها هستند. بنابراین روزانه حداقل یک پرتقال را میل کنید تا نتایج مورد نظر را کسب کنید. هلو : هلو نیز به دلیل داشتن ویتامین ث و آهن موجب تحریک کاهش وزن می شود و پوست ، چشم را بهبود می بخشد و همان طور که می دانید ویتامین ث به جذب آهن کمک می کند و مانع از تکثیر سلول های قرمز می شود. کیوی : شاید از داشتن مقدار فراوان ویتامین ث موجود در کیوی شگفت زده شوید در صورت کم خونی و مصرف قرص آهن می توانید کیوی بخورید تا جذب آهن بهتر صورت بگیرد. گریپ فورت : گریپ فورت و آب آن حاوی ویتامین ث فراوانی است که به جذب آن کمک می کند. انبه : انبه به دلیل داشتن مواد مغذی ، آهن و و یتامین ث میوه خوبی برای خون سازی است به همین دلیل مصرف آن برای زنان در دوران عادت ماهیانه و بارداری توصیه می شود علاوه براین ایمنی بدن را در برابر بیماری وبا ، سل و دیسانتری بالا می برد. گیلاس : یکی دیگر از میوه های پرخاصیت فصل تابستان گیلاس است که مصرف آن به دلیل داشتن ویتامین ث و آهن برای افراد مبتلا به کم خونی بخصوص کودکان بسیار مفید است. توت فرنگی : توت فرنگی به دلیل داشتن مواد مغذی و آهن خون ساز است و مصرف منظم آن کم خونی را بهبود می بخشد البته به شرط آنکه ارگانیک باشد. زردآلو : اگر کم خونی دارید مصرف زردآلو به عنوان میان وعده می تواند به بهبود شما کمک کند خرمالو : خرمالو به دلیل داشتن مس به جذب آهن کمک می کند و همین موجب تولید گلبولهای قرمز خون می شود بنابراین برای درمان کم خونی توصیه می شود. انجیر : آهن و ویتامین ث موجود در انجیر آن را به یک میوه عالی برای فقر آهن تبدیل کرده است. طالبی : طالبی به دلیل داشتن مواد مغذی ،کلسیم ،آهن ،مس ،منگنز ، فسفر می تواند کمبود آهن را بهبود بخشد که در نهایت موجب انتقال بهتر اکسیژن می شود. نارگیل : اگر جز آن دسته افرادی هستید که طعم نارگیل را دوست دارید پس از خواص آن غافل نشوید زیرا نارگیل به دلیل داشتن سدیم ، پتاسیم ،فیبر ، ویتامین ب در تولید گلبول های قرمز نقش دارد. کامکوات : یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن آهن است که می توانید با مصرف کامکوات آن را تامین کنید.افکار

لینک کوتاه : https://andishemoaser.ir/?p=1163

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0

دیدگاهها بسته است.

ساماندهی

logo-samandehi