• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 8 August - 2022

اخبار ویژه

8 عادت اشتباه که به سرعت پیرتان می کند! جزئیات ایرادات مجلس به آیین نامه رتبه بندی معلمان دوشنبه 17 مرداد؛ + متن نامه حقوق مرداد ماه بازنشستگان با چه رقمی محاسبه و واریز می شود؟ شناسایی ۳۳۷۹ بیمار جدید کرونایی / ۵۴ نفر دیگر فوت شدند تعلل دولت در ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تا کجا ادامه دارد؟ این گروه‌ها شامل رتبه‌بندی معلمان نمی‌شوند در تابستان از خوردن این میوه محبوب غافل نشوید حقوق مرداد بازنشستگان چه خواهد شد؟ تلاش برای رایگان کردن اینترنت زائران اربعین در عراق حقوق مرداد ماه بازنشستگان با چه رقمی محاسبه و واریز می شود؟ فال ابجد 18 مرداد 1401/ فال ابجد فردا سه شنبه 18 مرداد 1401 فال ابجد 17 مرداد 1401/ فال ابجد امروز دوشنبه 17 مرداد 1401 این گروه‌ها شامل رتبه‌بندی معلمان نمی‌شوند افزایش حقوق بازنشستگان بعد از تعطیلات دوره فن بیان، سخنرانی و عزت نفس | کلاس فن بیان ، سخنوری و سخنرانی دکتر فرزانه قهرمانی اخرین اخبار پرسپولیس و نقل و انتقالات لیگ برتر | مذاکره پرسپولیس با ۳ مهاجم خارجی / پرونده نقل و انتقالات سرخ ها با خرید یک بازیکن بسته می شود؟ مداحی شام غریبان / نوحه زیبای شام غریبان با نوای حاج محمود کریمی| من کجا در بین خون و خاک + فیلم آموزش اضافه کردن ویدئو از آپارات به وردپرس دولت عجله ای برای افزایش حقوق بازنشستگان ندارد! حقوق بازنشستگان چه تغییری می‌کند؟

بهترین خوراکی‌های آبرسان در روزهای خیلی گرم

  • کد خبر : 1336633
  • 14 مرداد 1401 - 23:00
بهترین خوراکی‌های آبرسان در روزهای خیلی گرم
در روزهای خیلی گرم به‌دلیل افزایش تعریق، نیاز بدن به آب نیز افزایش پیدا می‌کند. گرچه نوشیدن روزانه 8 تا 10 لیوان آب توصیه همیشگی حفظ رطوبت بدن است اما گنجاندن سبزیجات و میوه‌هایی که مقدار فراوان آب دارند مفید خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بهترین خوراکی‌های آبرسان در روزهای خیلی گرم. مصرف این خوراکی‌ها علاوه بر حفظ آب بدن به تامین ویتامین‌ها و املاحی که از طریق تعریق دفع می‌شود نیز کمک می‌کند.

در ادامه این مطلب، به مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که عادت به خوردن آنها در روزهای گرم سال تامین کننده مایعات بدن است. این خوراکی ها عبارتند از:

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی با بیش از 95 درصد آب، یکی از بهترین خوراکی‌ها برای تامین آب بدن است. همچنین مقدار کالری کم نیز باعث می‌شود تا به مقدار فراوان در رژیم غذایی روزانه گنجانده‌ شود. گوجه‌فرنگی یکی از بهترین منابع آنتی‌اکسیدانی به‌خصوص لیکوپن و بتاکاروتن محسوب می‌شود و به‌خاطر ویتامینC بالا به جذب آهن و کلسیم دیگر خوراکی‌ها کمک می‌کند. مصرف گوجه‌فرنگی برای دفع راحت‌تر چربی‌ها مفید است و به‌خاطر پتاسیم فراوان در کاهش فشار خون نقش دارد.

طالبی

طالبی نیز میوه‌ای پرآب و کم‌‌کالری است که تامین آب و تنظیم دمای درونی بدن را تنظیم می‌کند. این میوه حاوی مقدار فراوان بتاکاروتن به‌عنوان آنتی‌اکسیدان قوی است که از پوست در برابر آسیب پرتوهای خورشید محافظت می‌کند. بتاکاروتن همچنین تاثیر محافظ در برابر آرتریت التهابی نیز دارد. مصرف طالبی به دفع آب اضافی بدن کمک می‌کند و مانع از احتباس آب در اندام‌ها می‌شود.

خیار

خیار نیز با حدود 95 درصد آب جزء بهترین خوراکی‌های تابستانی است. البته علاوه بر آب، مقدار فراوانی مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم، پتاسیم همچنین ویتامین‌های B،E،A دارد. خیار خوراکی ضداسترس و ضداضطراب طبیعی شناخته می‌شود و کالری بسیار کمی دارد.

کدوسبز

کدوسبز برای تامین آب بدن توصیه می‌شود که بهتر است به‌شکل خام همراه با سالاد و اسموتی یا بخارپز میل گردد. فیبر بالای کدوسبز به تنظیم عملکرد گوارش نیز کمک می‌کند و از طرفی به‌دلیل ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند بتاکاروتن و ویتامینC در مقابله با استرس اکسایشی و حفظ جوانی سلول‌ها موثر است.

هندوانه

هندوانه یکی از محبوب‌ترین میوه‌‌ها در روزهای گرم تابستان است. این میوه علاوه بر کالری پایین، حاوی مقدار فراوان املاح به‌خصوص پتاسیم و ویتامین‌های C،A و B است و نیاز بدن به این ترکیبات ناشی از تعریق را جبران می‌کند. هندوانه حاوی ترکیباتی است که به اتساع عروق کمک می‌کند و در نتیجه نقش موثری در سلامت سیستم قلبی‌عروقی دارد.

هلو

هلو علاوه بر تاثیر مثبتی که در تامین آب بدن دارد منبع غنی از ویتامین‌ها مانند ویتامین‌های گروه B، C وE همچنین کلسیم، منیزیوم، پتاسیم، مس و آهن است. هلو یکی از بهترین منابع فیبرهای غذایی محسوب می‌شود که نقش موثری در بهبود عملکرد گوارش و پیشگیری از سرطان کولون دارد.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*
لینک کوتاه : https://andishemoaser.ir/?p=1336633

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.

ساماندهی

logo-samandehi