۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳

سلامت

برنامه غذایی برای لاغری | لاغری سریع / رژیم لاغری اصولی

چگونه میتوانیم در خانه خودمان را اصولی لاغر کنیم و اضافه وزن را حذف کنیم

لاغری کاهش وزن افزایش وزن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، لاغری یکی از مهترین قسمت هایی است که افراد باید به آن توجه کنند چرا که با توجه کردن به لاغری علاوه بر خوش استایلی و ظاهر مرتب سلامت جسمی و روانیشان هم تضمین میشود. لاغری اصولی را میتوانید در این خبر ببینید و آن را در خانه هایتان اجرا کنید. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر درباره لاغری اصولی اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نکات رژیم لاغری برای کاهش وزن

حذف نکردن وعده‌های غذایی

شاید فکر کنید با حذف یک وعده و یا نخوردن میان‌وعده از نهار تا شام، کار مفیدی برای کاهش وزن و لاغری انجام داده‌اید اما این گرسنگی باعث کاهش وزن نمی‌شود.

مصرف میان وعده

مصرف یک میان وعده مغذی بین وعده‌های اصلی کمک می‌کند تا از پرخوری در امان باشید؛ چرا که قند خون‌تان به ثبات می‌رسد و سوخت و سازتان قوی می‌شود.

عدم زیاده‌روی در مصرف غذاهای سالم

وقتی به یک ماده غذایی برچسب سالم بودن می‌زنیم، به این معنا نیست که هرچقدر دوست داشتید می‌توانید از آن بخورید.

لاغری

لاغری

عدم حذف کامل چربی

بدن برای سوزاندن چربی به منبع مناسبی از آن نیاز دارد

ورزش در کنار تغذیه

ورزش یکی از راه‌های بسیار مفید برای کمک به کاهش وزن است و برای لاغری موثر و ماندگار باید ورزش در کنار یک برنامه غذایی سالم قرار بگیرد

عدم حذف کامل کربوهیدرات

قطع کامل کربوهیدرات از برنامه غذایی ممکن است در ابتدا باعث کاهش وزن شود اما پایدار نخواهد بود.

مصرف به اندازه گوشت در رژیم لاغری

وقتی می‌خواهید گوشت بخورید، تازه و با کیفیت آن را انتخاب کنید. گوشت را سرخ نکنید و در حد سوختگی هم آن را کباب نکنید./دکترکرمانی

برای کاهش وزن چه غذاهایی نباید خورد؟

برای کاهش وزن یک خط قرمزهایی وجود دارد که باید آن‌ها را بشناسید و مراقب‌شان باشید تا با موفقیت به هدف‌تان برسید. بعد از اینکه انواع غذا برای لاغری را معرفی کردیم، اکنون سراغ غذاهای ممنوعه می‌رویم. سعی کنید از لیست غذایی زیر تا می‌توانید اجتناب کنید!

سیب زمینی سرخ کرده و چیپس

سیب زمینی به خودی خود عیبی ندارد اما وقتی غرق در روغن سرخ شود و با سس فراوان (و احتمالا نوشابه) مصرف شود، کاملا چاق کننده و پرکالری است. این موضوع به دلیل سطح بالای اسیدهای چرب ترانس موجود در سیب زمینی سرخ شده و چیپس است.

نوشیدنی های شیرین شده با شکر

حتی بااینکه قند برای عملکرد روزانه مورد نیاز است، همچنان توصیه می‌شود که مقادیر زیادی از آن را مصرف نکنید. نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر باعث افزایش وزن خواهند شد و برای سلامتی کلی بدن نیز مضر هستند. ضمنا این نوشیدنی‌ها حکم یک غذای کامل را ندارند و نقطه مقابل غذا برای لاغری قرار می‌گیرند.

آب نبات و شکلات و شیرینی

آب نبات‌ها یکی از ناسالم‌ترین انواع غذاها و سرشار از قند هستند. این مواد به دلیل کالری و قند زیادی که دارند، باعثِ افزایش سریع قند خون خواهند شد که برای سلامتی و تناسب اندام شما مضر است.

بهترین رژیم لاغری

مهم‌ترین سوال اغلب کاربران این است که بهترین رژیم لاغری کدام است؟ انتخاب بهترین رژیم لاغری کار چندان ساده‌ای نیست. زیرا شرایط جسمانی همه افراد با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است رژیم کتوژنیک گزینه کاملاً مناسبی برای شما باشد. اما تاثیرات نامطلوبی بر بدن فردی دیگر بگذارد. بنابراین برای انتخاب بهترین رژیم لاغری باید با یک فرد با تجربه و حرفه‌ای مشورت کنید. ولی بر اساس مطالعات انجام شده، رژیم مدیترانه‌ای در دسته بهترین رژیم‌های غذایی قرار می‌گیرد.

زیرا اصول و مبنای رژیم مدیترانه‌ای، تغذیه سالم است. در رژیم مدیترانه‌ای، انواعی از مواد غذایی سالم و گیاهی مصرف می‌شود که به حفظ سلامتی بدن کمک می‌کند. کارشناسان و متخصصان تغذیه معتقد هستند، این رژیم غذایی از بروز بیماری‌های قلبی و دیابت جلوگیری می‌کند. همچنین سریع‌ترین و بهترین رژیم در تمام جهان، رژیم کتوژنیک است. اگر هدف شما کاهش وزن سریع نیست، می‌توانید به متخصص تغذیه مراجعه کرده و رژیم غذایی اختصاصی خود را دریافت کنید.

اما اگر قصد دارید در بازه زمانی کوتاهی لاغر شوید، رژیم‌هایی مانند رژیم مدیترانه‌ای رژیم دش و کتوژنیک، گزینه کاملاً مناسبی برای شما خواهند بود. در رژیم دش نیز مواد غذایی سالم و گیاهی مصرف می‌شود. این رژیم برای کاهش فشار خون مناسب است و شامل مواد غذایی سالم و مفید می‌باشد. میزان مصرف غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات، آجیل، دانه‌ها، روغن زیتون و گوشت و ماهی بدون چربی در رژیم مدیترانه‌ای افزایش پیدا می‌کند./فیت کلاب

رژیم مدیترانه‌ ای

رژیم مدیترانه‌ای برای کسانی که مشکلات قلبی دارند انتخاب خوبی است. یک رژیم غذایی سالم، که در کنار کاهش وزن، به سلامت بدن نیز کمک خواهد کرد. در رژیم مدیترانه‌ای خوردن انواع میوه، سبزیجات، روغن‌های سالم، ماهی و مرغ و انواع ادویه توصیه شده است. البته همراه با رژیم مدیترانه‌ای، ورزش هم نباید فراموش شود. در این رژیم مصرف چربی کم است. اما مصرف انواع آجیل به دلیل اینکه چربی آن‌ها از نوع اشباع شده نیست،‌ توصیه شده است. این رژیم در واقع یک الگو و سبک زندگی است که از نواحی مدیترانه‌ای می‌آید.

در این رژیم شکر، شکلات، بستنی، نوشابه، سوسیس و کالباس، نان سفید و مواد غذایی کنسروی جایی ندارد. به دلیل اینکه در این رژیم، چربی‌های اشباع‌شده به مقدار کم وجود دارد، حس گرسنگی به سراغ فرد نمی‌آید. در رژیم مدیترانه‌ای نیازی به کالری‌شماری هم نیست.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر اساس غذا‌هایی که مردم کشور‌هایی مانند ایتالیا و یونان به طور سنتی مصرف می‌کردند. سرشار از:

• سبزیجات
• میوه‌ها
• غلات کامل
• ماهی
• آجیل
• عدس
• روغن زیتون
• غذا‌هایی مانند مرغ، تخم مرغ و لبنیات باید در حد اعتدال مصرف شوند و گوشت قرمز محدود است.

علاوه بر این، رژیم غذایی مدیترانه‌ای محدودیت‌های زیر را دارد:

• غلات تصفیه شده
• چربی‌های ترانس
• گوشت‌های فرآوری شده
• شکر اضافه شده
• سایر غذا‌های فرآوری شده

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط