22:49 - 1403/03/23

سلامتی

برای لاغری چی بخوریم | راهکارهای لاغری سریع در ۳ روز

نحوه لاغری در سه روز را میتوانید در اندیشه معاصر دنبال کنید

لاغری کاهش وزن افزایش وزن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، لاغری یکی از مهم ترین بخش هایی است که تمامی افراد به دنبال آن هستند چرا که با کمک آن میتوانیم استایل بدن و سلامتی جسمانی خود حفظ کنیم . برای لاغری راه های بسیاری وجود دارد و هر کسی از یک راه متفاوت از آن استفاده میکند. لاغری به شدت در این روزها در ذهن افراد بولد شده است. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تاانتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

برای لاغری کنار ورزش چی بخوریم؟

پروتئین بدون چربی

سینه مرغ بدون پوست
گوشت گاو بدون چربی
بوقلمون بدون چربی
ماست یونانی
نخود سبز
پنیر کوتاژ
تخم مرغ
عدس
اسفناج
ماهی

لاغری

لاغری

غذاهای غنی از فیبر

تربچه
میوه‌ها
برنج قهوه‌ای
نان گندم کامل

پاپ‌کورن ساده
کراکر گندم کامل
نخود یا هوموس
دانه چیا
پیتای گندم کامل یا تورتیلا

میوه‌ها و سبزیجات

کلم پیچ
کلم برگ
کاهو
سایر سبزیجات برگ دار
گریپ فروت
کلم بروکلی
گل کلم
چغندر
تمشک
بلوبری
توت فرنگی
سایر توت‌ها
کرفس
خیار
آووکادو

تنقلات در مقدار کم

آجیل و مغزها
کیک خانگی سالم کم کالری
شکلات تلخ
چای سبز
قهوه
اسموتی‌ها و سایر غذاهای مشابه

صبح برای لاغری چه چیزی مصرف کنیم؟

کره بادام زمینی

یکی از بهترین مواد غذایی برای صبح ناشتا جهت لاغری، کره بادام زمینی است.

تمشک

وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است، مصرف یک فنجان تمشک طی روز می‌تواند فیبر مورد نیاز بدن شما را تامین کند.

بلغور جو دوسر

حتماً با خواص بلغور جو دوسر آشنا هستید. این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی فیبر است و باعث افزایش احساس سیری می‌شود.

ماست یونانی

اگر به صبحانه‌های متنوع و رژیمی علاقه دارید، ماست یونانی گزینه کاملاً مناسبی برای شما خواهد بود.

تخم مرغ

تخم مرغ بهترین گزینه برای صبحانه است. زیرا شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد و سرشار از پروتئین است.

موز

فرقی نمی‌کند که رژیم‌های لاغری را دنبال می‌کنید یا رژیم‌های چاقی. در هر صورت موز می‌تواند گزینه کاملا مناسبی برای شما باشد.

اسموتی ها

اگر به مصرف نوشیدنی در وعده صبحانه علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم اسموتی‌ها را امتحان کنید.

دانه چیا

حتماً با دانه چیا آشنایی دارید. این ماده مغذی حاوی مقدار زیاد پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ است.

کینوا

اگر قصد کاهش وزن دارید و رژیم‌های لاغری را دنبال می‌کنید، می‌توانید کینوا مصرف کنید. کینوا انتخاب کاملاً مناسبی برای لاغری و وعده صبحانه است. این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین و فیبر است. در نتیجه باعث افزایش احساس سیری می‌شود.

سبزیجات

پیشنهاد می‌کنیم حتماً سبزیجات را به وعده صبحانه اضافه کنید. مصرف سبزیجات به صورت ناشتا و در وعده صبحانه، تاثیر بسیار زیادی برای حفظ سلامتی دارد.

راهکارهای لاغری سریع در ۳ روز

توجه به این نکته مهم است که برنامه‌ها و روش های لاغری سریع، به‌ویژه برنامه‌هایی که نتایج قابل‌توجهی را در عرض چند روز وعده می‌دهند، می‌توانند به طور بالقوه برای سلامتی مضر باشند. محدودکردن شدید دریافت کالری می‌تواند منجر به سوءتغذیه، کم‌آبی و عدم تعادل الکترولیت شود. علاوه بر این، ازدست‌دادن وزن خیلی سریع می‌تواند منجر به ازدست‌دادن توده عضلانی و کاهش سرعت متابولیسم شود و حفظ کاهش وزن در طولانی‌مدت را دشوارتر می‌کند.

اگرچه ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که یک راه‌حل سریع برای کاهش وزن امتحان کنید، اما مهم است که تغییرات طولانی‌مدت و پایدار در رژیم غذایی و سبک زندگی را در اولویت قرار دهید. این شامل یک رژیم غذایی متعادل است که تمام مواد مغذی لازم، فعالیت بدنی منظم و استراحت و هیدراتاسیون کافی را فراهم می‌کند. مشاوره با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی یا متخصص تغذیه ثبت شده نیز می‌تواند به ایجاد یک برنامه کاهش وزن ایمن و مؤثر که متناسب با نیازها و اهداف فردی باشد کمک کند.

نحوه کاهش وزن سریع در ۳ روز

به نظر شما آیا رژیم لاغری ۸ کیلو در یک ماه یا رژیم لاغری ۱۰ کیلو در یک ماه، قابل‌انجام است؟! با ازدست‌دادن سریع این وزن، به بدن آسیبی نمی‌رسد؟! بر روی لینک موردنظر کلیک کرده تا به جواب این سؤالات برسید و اما نحوه لاغری سریع در ۳ روز:

تغییرات طبیعی رژیم غذایی

تاحدامکان از مواد غذایی مانند سبزیجات، میوه، برنج قهوه‌ای، مرغ پخته و ماهی استفاده کنید. این غذاها رژیم غذایی شما را با ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و تعدادی دیگر از مواد مغذی غنی می‌کنند. اضافه‌کردن میوه‌ها و سبزیجات تازه در رژیم غذایی، روند کاهش وزن شما را تسریع می‌کند، زیرا بدن شما کالری ناخواسته را از غذاهای ناسالم مانند غذاهای سرخ شده و فست‌فود دریافت نمی‌کند.

رژیم غذایی نظامی

رژیم غذایی سه‌روزه یا رژیم نظامی به نام رژیم غذایی کم‌کالری است که هدف آن کاهش دریافت کالری در روز (۸۷۰) است و به شما کمک می‌کند تا ۱۰ پوند (۴.۵ کیلوگرم) را در سه روز کاهش دهید. این برنامه غذایی سه‌روزه شامل برنامه‌های غذایی تنظیم شده برای هر وعده‌غذایی است که برای هر سه روز متفاوت است

روتین ورزش

یک ورزش ۶۰ دقیقه‌ای در روز بسیار مهم است. چه ۲۰ دقیقه سه بار در روز بدوید یا یک ساعت روی دستگاه، بدن شما برای کاهش وزن در سه روز نیاز به سوزاندن حدود ۱۷۰۰ کالری (بیش از میزان مصرف روزانه خود) دارد. هرچقدر فعالیت‌های بیشتری انجام دهید، کالری بیشتری می‌سوزانید. مثلاً یک ساعت بسکتبال کامل می‌تواند بیش از ۸۰۰ کالری بسوزاند.

طبق گفته کالج پزشکی ورزشی آمریکا، ممکن است برای لاغری در ۳ روز به ۶۰ تا ۹۰ دقیقه فعالیت در روز نیاز داشته باشید. همچنین می‌توانید تمرینات اینتروال را در فعالیت قلبی روزانه خود بگنجانید. تناوب بین دویدن و پیاده‌روی به مدت ۲۰ دقیقه در روز می‌تواند به شما کمک کند کالری بیشتری بسوزانید.

تمرینات قدرتی

برای اینکه لاغرتر به نظر برسید، باید عضلات خود را تقویت کنید. از تمرین‌دادن همه عضلات در هر روز خودداری کنید و روی کاهش وزن کلی بدن خود تمرکز کنید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید روز اول روی عضلات بالاتنه، روز دوم روی عضلات مرکزی بدن و روز سوم روی عضلات پایین‌تنه، کار کنید. برای تمرین نیازی به رفتن به باشگاه ندارید. می‌توانید تمریناتی مانند فشاردادن، کرانچ شکم، پلانک، لانژ و اسکات را انجام دهید

محدودکردن مصرف نمک

نمک حاوی سدیم است و سدیم به ذخیره آب در بدن کمک می‌کند؛ بنابراین محدودکردن مصرف نمک و سایر غذاهای حاوی سدیم می‌تواند به خلاص‌شدن از شر وزن اضافی بدن کمک کند. مصرف سدیم شما باید تقریباً ۱-۱.۵ گرم در روز باشد. از غذاهای کنسرو شده و از پیش بسته‌بندی‌شده از جمله سس‌ها خودداری کنید. چون نمک یک ماده نگهدارنده است و تمام کنسروها حاوی مقدار زیادی سدیم هستند.

هیدراته نگه‌داشتن بدن

مقدار زیادی آب بنوشید. هنگامی که در تلاش برای کاهش وزن هستید، نوشیدن مقدار زیادی آب مهم است. چون نه‌تنها به عادی‌سازی سطح هیدراتاسیون شما کمک می‌کند، بلکه سطح مایعات بدن شما را نیز متعادل نگه می‌دارد. افزودن مقداری لیمو به آب می‌تواند به‌عنوان یک کمک‌کننده گوارشی و ادرارآور و همچنین به احتباس آب و نفخ کمک کند. نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و چای می‌توانند به‌عنوان دیورتیک عمل کنند و بدن شما را برای ترشح بیشتر آب تحریک کنند

داشتن استراحت کافی

سطح کورتیزول در بدن نیز بر احتباس آب در بدن شما تأثیر می‌گذارد. برای اطمینان از سالم ماندن سطح کورتیزول، بدن شما به حداقل ۷ تا ۸ ساعت خواب و استراحت کافی نیاز دارد. چند راه برای کاهش استرس و آرامش، مدیتیشن، گوش‌دادن به موسیقی آرام‌بخش و یوگا است/غفاری دیت

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط