۰۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

کلیپ سبک زندگی

ببینید | چگونه یک خواب آرام را تجربه کنیم ؟

شب از نیمه گذشته و هنوز کاملاً بیدارید. از وقتی‌که به رختخواب رفته‌اید، 2 ساعت می‌گذرد، ولی هنوز تلاش می‌کنید تا خوابتان ببرد. متأسفانه به هیچ طریقی نمی‌توانید خواب راحت داشته باشید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،فکر شما هزار جا می‌رود درحالی‌که ساعت کوکی کنار رختخواب در حال تیک‌تیک کردن است یک دقیقه را یک ساعت می‌گذراند. شما هم مثل خیلی از مردم برای این‌که شب خواب راحت داشته باشید همه کار می‌کنید اما به نتیجه نمی‌رسید. طبق تحقیقات انجام‌شده در ایالات‌متحده، تخمین زده می‌شود که ۳۰ درصد از بزرگ‌سالان و ۶۶ درصد از نوجوانان از بی‌خوابی رنج می‌برند که این فقط یک ناراحتی جزئی نیست بلکه بیدار ماندن می‌تواند صدمات جدی بر بدن وارد کند. نداشتن یک خواب راحت در شب برای هرکسی می‌تواند آزاردهنده باشد. چراکه فردا هم از خستگی کم‌خوابی شب گذشته باکیفیت مناسبی به کارها رسیدگی نمی‌شود و احساس خوبی نسبت به این وضعیت به وجود نمی‌آید. از دیگر مشکلات نداشتن خواب راحت این است که تمام مدت خسته هستید، در طی روز چرت می‌زنید، به‌سختی فکرتان متمرکز کار روزمره می‌شود و تصمیم‌گیری برای انجام کار مشکل شده و در مواقعی کم‌کم احساس افسردگی به سراغتان می‌آید. بی‌خوابی و مشکلات خواب باوجود مشغله‌ها و تنش‌های زندگی روزمره امری شایع و مشکل‌ساز است اما می‌توان برای بهبود کیفیت خواب و داشتن خواب راحت، از انواع و اقسام روش‌های کاربردی بهره برد.

چگونه سریع به خواب برویم ؟!

ببینید | چگونه یک خواب آرام را تجربه کنیم ؟

ببینید | چگونه یک خواب آرام را تجربه کنیم ؟

خواب همیشه برای بدن خوب اس  و چه‌بهتر از این‌که با رفتن به رختخواب بتوانید در عرض ۶۰ ثانیه به‌راحتی بخوابید و فردا صبح هم سرحال و شاد بیدار شوید. دنیای مدرن امروزی باعث شده تا تعداد افرادی که دچار بی‌خوابی و بدخوابی هستند، افزایش بیابد و همیشه این سؤال برایشان پیش بیاید که چگونه سریع به خواب برویم. ازاین‌رو، شاید بد نباشد روش جدیدی که برای داشتن یک خواب راحت و سریع به شما پیشنهاد می‌دهیم را امتحان کنید. روش پیشنهادی ما «قانون ۴-۷-۸» نام دارد. بر اساس این راهکار، باید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. به مدت ۴ ثانیه به‌آرامی از بینی نفس بکشید.
  2. نفس خود را به مدت ۷ ثانیه نگه‌دارید.
  3. به مدت ۸ ثانیه به‌آرامی از دهان نفس بکشید.

 شاید تصویر کنید این روش کاربردی نخواهد بود اما پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را امتحان کنید تا از اثر جادویی آن مطمئن شوید.

برای پاسخ به این سؤال که چگونه سریع به خواب برویم راهکارهای دیگری هم وجود دارد که شامل:

  • درهم‌ریختگی اتاق باعث می‌شود ذهن شما روی هر چیزی به‌جز خواب تمرکز کند. پس سعی کنید تا حد امکان اتاق را خلوت کنید.
  • گوش دادن به موسیقی کلاسیک قبل از خواب کمک خوبی برای آرامش ذهنی است.
  • نگرانی‌های خود را یادداشت کنید. نوشتن احساسات به شما کمک می‌کند حداقل برای همان شب ذهنتان آرام شود.
  • نفس عمیق بکشید تا فشار عضلات، فشارخون و ضربان قلبتان پایین بیاید و به خوابیدن شما کمک ‌کند.
  • تکنیک ریلکس کردن با تنش و آرامش عضلات را امتحان کنید. از انگشتان پا شروع کرده و تا عضلات صورت، هر عضله از بدنتان را چند ثانیه منقبض و سپس رها کنید. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط