• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - ربيع أول - 1443
  • برابر با : Sunday - 24 October - 2021

اخبار ویژه

احتمال لغو ویزای عراق در روزهای آینده+ شرط اعزام به عتبات آمار کرونا در ایران امروز ۲ آبان ۱۴۰۰+ شهر‌های در وضعیت قرمز اعمال شب و روز هفدهم ربیع الاول ۱۴۰۰ جزییات دورکاری مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال شرط حضور در کلاس‌های دانشگاه فقط با کارت واکسیناسیون اطلاعیه جدید صندوق بازنشستگی کشوری درباره خرید اقساطی لوازم خانگی تصمیم جنجالی اولین مرد باردار جهان+ جزئیات شرایط کامل دریافت وام دانشجویی در تمام مقاطع برای سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ تفاوت مرخصی استعلاجی و استحقاقی چیست؟ مهمترین عوامل خطر پوکی استخوان+ درمان فال حافظ امروز ۲ آبان ۱۴۰۰ پیش بینی هواشناسی امروز ۲ آبان ۱۴۰۰ وضعیت راه های کشور در ۲ آبان ماه/ ترافیک روان در محورهای شمالی کشور گیاهی که پادشاه تقویت استخوان انسان است ازدواج با فرد سرد مزاج قاتل میگرن و فشار خون فقط این دمنوش ایرانی است واکسن جانسون اند جانسون چند درصد با کرونا مقابله می کند+ مشخصات دقیق آموزش روابط زناشویی این غذا‌ها را بخورید موهایتان می ریزد خشکی پوست به راحتی قابل درمان شد!

اینفوگرافی/ کاهش وزن بعد از ۴۰ سالگی با ۶ ترفند ساده

  • کد خبر : 1161601
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
اینفوگرافی/ کاهش وزن بعد از ۴۰ سالگی با ۶ ترفند ساده
با افزایش سن بدنتان به کالری کمتری نیاز دارد، اما شما تمایل دارید غذا‌های همیشگی را به همان میزان قبل بخورید. باید بدانید ۱۰۰ کالری اضافی در روز می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای محدود کردن حجم وعده‌های غذایی در خانه، استفاده از بشقاب‌های شام کوچک‌تر است؛ بنابراین از این به بعد سعی کنید اندازه بشقاب‌های خود را به بزرگی همیشه انتخاب نکنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،با افزایش سن، شما توده عضلانی خود را از دست می‌دهید و سوخت و ساز بدنتان کند می‌شود. برای همین است که کاهش وزن بعد از ۴۰ سالگی برای خانم‌ها کار سختی است.

شما در این سن در معرض خطر بیشتری از بیماری‌ها از جمله افسردگی، فشار خون بالا و دیابت هستید. شما باید روش کاهش وزن خود را در این دوره تغییر دهید. در ادامه به معرفی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

اینفوگرافی/ کاهش وزن بعد از ۴۰ سالگی با ۶ ترفند ساده

وزنه بزنید

وزنه زدن به زنان در حفظ تراکم استخوان‌هایشان در دوران یائسگی کمک می‌کند. یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش حجم عضلات، بلند کردن وزنه است. نگران نباشید وزنه زدن ظاهری بزرگ و حجیم به شما نمی‌دهد. درعوض ماهیچه‌های شما سفت می‌شود و ظاهر لاغرتری خواهید داشت.
از بلند کردن وزنه‌های سنگین ترسی نداشته باشید، اما سعی کنید حرکات با وزنه را زیر نظر مربی انجام دهید تا به کمر خود آسیب نرسانید.

غذای سالم بخورید

حذف غذا‌های فراوری شده می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین تأثیرات بر وزن شما باشد. رژیم‌های عجیب و غریب را کنار بگذارید و غذای کامل بخورید. غذا‌های کامل غذا‌هایی هستند که بیش از حد فراوری نشده‌اند یا افزودنی‌ها یا مواد مصنوعی به آن‌ها اضافه نشده است.
به عنوان مثال، از قطعات مرغ نیمه‌آماده و منجمد صرف نظر کنید و یک سینه مرغ ساده کبابی را انتخاب کنید. نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های شیرین را کنار بگذارید و به جای آن آب بنوشید. نیازی نیست از خوردن لبنیات دوری کنید. تحقیقات فعلی نشان می‌دهد که میزان بالای مصرف لبنیات به جلوگیری از افزایش وزن در زنان میانسال کمک می‌کند.

حجم غذا

با افزایش سن بدنتان به کالری کمتری نیاز دارد، اما شما تمایل دارید غذا‌های همیشگی را به همان میزان قبل بخورید. باید بدانید ۱۰۰ کالری اضافی در روز می‌تواند باعث افزایش وزن شما شود. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای محدود کردن حجم وعده‌های غذایی در خانه، استفاده از بشقاب‌های شام کوچک‌تر است؛ بنابراین از این به بعد سعی کنید اندازه بشقاب‌های خود را به بزرگی همیشه انتخاب نکنید.

پیاده‌روی‌های طولانی

پیاده‌روی بعد از غذا، به کاهش وزن کمک و سطح گلوکز خون را کنترل می‌کند. علاوه بر این، پیاده‌روی می‌تواند به تسکین درد‌های بدن کمک کند. برای زنان میانسال پیاده‌روی بهترین روش برای کاهش وزن است و حتی آثار پیری را کاهش می‌دهد.

مکمل‌ها

مواد مغذی در بدن زنان، در طول فرایند زایمان از بین رفته است. به هر دلیلی، افزودن ویتامین به رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. اسید‌های چرب امگا ۳ مانند اسید‌های چرب موجود در روغن ماهی دارای مزایای قابل توجهی برای سلامتی از جمله بیماری‌های قلبی است.
با افزایش سن نیاز به کلسیم برای جلوگیری از پوکی استخوان بیشتر می‌شود. مکمل کلسیم به کاهش وزن کمک می‌کند.

۸ ساعت بخوابید

۶۱ درصد زنان یائسه دچار بی‌خوابی هستند. نوسانات هورمونی می‌تواند خواب را مختل و حتی فرد سحرخیز را به فردی که شب‌ها بیدار است تبدیل کند. این تغییرات در الگو‌های خواب منجر به میل شدید به مصرف غذا‌های حاوی کربوهیدرات بالا می‌شود.

انتهای پیام/*

لینک کوتاه : https://andishemoaser.ir/?p=1161601
  • منبع : فراید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0

دیدگاهها بسته است.