جت جنگنده

ایالات متحده قصد دارد از هوش مصنوعی برای پرواز هواپیماهای جنگنده، استفاده کند!

هنگامی که دو جت جنگنده آمریکایی اخیراً در یک جنگ سگی در کالیفرنیا با هم روبرو شدند، تنها یکی از آنها توسط یک انسان هدایت می شد.

جت جنگنده آمریکاییی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،هنگامی که دو جت جنگنده آمریکایی اخیراً در یک جنگ سگی در کالیفرنیا با هم روبرو شدند، تنها یکی از آنها توسط یک انسان هدایت می شد.برای اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید.

واشنگتن — دو جت جنگنده نیروی هوایی اخیراً در یک جنگ سگی در کالیفرنیا به میدان رفتند. یکی از آنها توسط خلبان پرواز می شد. دیگری نبود.

جت جنگنده دوم توسط هوش مصنوعی هدایت شد و بالاترین رتبه غیرنظامی نیروی هوایی در صندلی جلو سوار شد. این نمایش نهایی بود که نشان می داد نیروی هوایی تا چه حد در توسعه فناوری با ریشه در دهه ۱۹۵۰ پیشرفت کرده است. اما این تنها اشاره ای به فناوری است که هنوز در راه است.

ایالات متحده در حال رقابت برای حفظ هوش مصنوعی و استفاده از آن در سیستم های تسلیحاتی از چین است. تمرکز بر هوش مصنوعی باعث نگرانی عمومی شده است که جنگ‌های آینده توسط ماشین‌هایی انجام می‌شود که بدون دخالت مستقیم انسان، اهدافی را انتخاب کرده و مورد حمله قرار می‌دهند. مقامات می گویند که این هرگز اتفاق نخواهد افتاد، حداقل در طرف ایالات متحده. اما سؤالاتی در مورد آنچه که یک دشمن بالقوه اجازه می دهد وجود دارد، و ارتش هیچ جایگزینی جز به کارگیری سریع توانایی های ایالات متحده نمی بیند.

ایالات متحده قصد دارد از هوش مصنوعی برای پرواز هواپیماهای جنگنده، استفاده کند!

ایالات متحده قصد دارد از هوش مصنوعی برای پرواز هواپیماهای جنگنده، استفاده کند!

دریاسالار کریستوفر گریدی، نایب رئیس ستاد مشترک ارتش، گفت: «چه بخواهید آن را یک مسابقه بنامید یا نه، مطمئناً همینطور است. هر دوی ما متوجه شده ایم که این یک عنصر بسیار مهم در میدان نبرد جنگنده  آینده خواهد بود. چین به سختی ما روی آن کار می کند.»

نگاهی به تاریخچه توسعه نظامی هوش مصنوعی، چه فناوری هایی در افق هستند و چگونه تحت کنترل خواهند بود:

ریشه های هوش مصنوعی در ارتش در واقع ترکیبی از یادگیری ماشینی و استقلال است. یادگیری ماشین زمانی اتفاق می افتد که یک کامپیوتر داده ها و مجموعه قوانین را تجزیه و تحلیل می کند تا به نتیجه برسد. استقلال زمانی اتفاق می‌افتد که این نتیجه‌گیری‌ها برای اقدام بدون مشارکت بیشتر انسانی اعمال شوند.

این امر در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ با توسعه سیستم دفاع موشکی Aegis نیروی دریایی شکل اولیه خود را به خود گرفت. Aegis از طریق مجموعه‌ای از قوانین if/then برنامه‌ریزی شده توسط انسان آموزش داده شد تا بتواند موشک‌های وارده را به صورت مستقل و سریع‌تر از یک انسان شناسایی و رهگیری کند. اما سیستم Aegis برای درس گرفتن از تصمیماتش طراحی نشده بود و واکنش‌هایش به مجموعه قوانینی که داشت محدود می‌شد.

سرهنگ دوم نیروی هوایی کریستوفر براردی، که به موسسه ماساچوست منصوب شده است، گفت: «اگر سیستمی از «اگر/آنگاه» استفاده می‌کند، احتمالاً یادگیری ماشینی نیست، که حوزه‌ای از هوش مصنوعی است که شامل ایجاد سیستم‌هایی است که از داده‌ها یاد می‌گیرند. فناوری برای کمک به توسعه هوش مصنوعی نیروی هوایی.

هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۲ زمانی که ترکیبی از داده های بزرگ و قدرت محاسباتی پیشرفته کامپیوترها را قادر ساخت تا تجزیه و تحلیل اطلاعات و نوشتن مجموعه قوانین را آغاز کنند، گام بزرگی به جلو برداشت. این همان چیزی است که کارشناسان هوش مصنوعی آن را “بیگ بنگ” هوش مصنوعی می نامند.

داده های جدید ایجاد شده توسط رایانه ای که قوانین را می نویسد، هوش مصنوعی است. سیستم‌ها را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که از نتیجه‌گیری‌های به دست آمده از قوانین نوشته‌شده توسط ماشین، که نوعی استقلال با هوش مصنوعی است، مستقل عمل کنند.

فرانک کندال، وزیر نیروی هوایی، طعم آن جنگ پیشرفته را در این ماه چشید که در یک تمرین جنگی بر فراز پایگاه نیروی هوایی ادواردز کالیفرنیا، بر روی ویستا، اولین جت جنگنده F-16 که توسط هوش مصنوعی کنترل می شد، پرواز کرد.

در حالی که این جت آشکارترین نشانه کار هوش مصنوعی در حال انجام است، صدها پروژه هوش مصنوعی در حال انجام در سراسر پنتاگون وجود دارد.

در MIT، اعضای خدمات برای پاک کردن هزاران ساعت مکالمه خلبانی ضبط شده کار کردند تا مجموعه داده ای از سیل پیام های رد و بدل شده بین خدمه و مراکز عملیات هوایی در طول پرواز ایجاد کنند، بنابراین هوش مصنوعی می تواند تفاوت بین پیام های مهم مانند بسته شدن باند را بیاموزد. و صحبت های معمولی کابین خلبان. هدف این بود که هوش مصنوعی یاد بگیرد که کدام پیام‌ها برای اطمینان از اینکه کنترل‌کننده‌ها آن‌ها را سریع‌تر می‌بینند، مهم است.

در پروژه مهم دیگری، ارتش در حال کار بر روی یک جایگزین هوش مصنوعی برای ناوبری وابسته به ماهواره GPS است.

در جنگ آینده ماهواره های GPS با ارزش بالا احتمالا مورد اصابت قرار می گیرند یا با آنها تداخل پیدا می کنند. از دست دادن GPS می‌تواند سیستم‌های ارتباطی، ناوبری و بانکی ایالات متحده را کور کند و ناوگان هواپیماها و کشتی‌های جنگی ارتش ایالات متحده را کمتر قادر به هماهنگ کردن پاسخ کند.- برای کار روی یک راه حل جایگزین با استفاده از میدان های مغناطیسی زمین.

شناخته شده است که هواپیما می تواند با دنبال کردن میدان های مغناطیسی زمین حرکت کند، اما تا کنون عملی نبوده است، زیرا هر هواپیما آنقدر نویز الکترومغناطیسی خود را تولید می کند که هیچ راه خوبی برای فیلتر کردن تنها برای انتشار گازهای گلخانه ای زمین وجود ندارد.

سرهنگ گری فلوید، مدیر بخش برنامه شتاب دهنده هوش مصنوعی نیروی هوایی-MIT گفت: “مگنتومترها بسیار حساس هستند.” “اگر چراغ های بارق را در یک C-17 روشن کنید، آن را خواهیم دید.”

فلوید گفت، هوش مصنوعی از طریق پروازها و مجموعه داده‌ها آموخت که کدام سیگنال‌ها را نادیده بگیرد و کدام را دنبال کند و نتایج “بسیار بسیار چشمگیر” بود. ما در مورد کیفیت ایردراپ تاکتیکی صحبت می کنیم.

«ما فکر می‌کنیم که ممکن است در کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم، در صورتی که در یک محیط فاقد GPS کار کنیم، یک فلش به تیرک اضافه کرده باشیم. فلوید گفت که ما انجام خواهیم داد.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط